Enter the password to open this PDF file:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
. . . =انشكاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجشحضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ عن-وان درس : مبانی اندیشه های سیاسی در اسلامرشته تحصیلی /کد درس : علوم سیاسی ۱۲۳۱۰۰۹۱- در اسلام دین به چه معناست ؟۱. عقیده مجرد ۲. رابطه انسان با خدا ۳. رابطه اعتقاد با عمل ۴. ایدئولوژی ۲- سیاست در اسلام متضمن چه مفهومی است؟۱. مدیریت ۲. هدایت ۳. امنیت ۴. نظم و عدالت ۳- نظام سیاسی اومانیسم مبنای مشروعیت خود را از چه چیزی می گیرد؟۱. فرد ۲. مبداً ماورایی۳. قرارداد اجتماعی ۴. جدایی دین از سیاست ۴- کدام یک از موارد ذیل از بنیادهای فکری سکولاریسم می باشد؟۱. راسیونالیسم ۲. نهضت اصلاح دینی ۳. محافظه کاری ۴. معنویت گرایی ۵- از شاخصی های مهم سکولاریسم در عصر حاکمیت سکولاریسم چیست؟۱. حاکمیت نظام آموزشی بر مبنای سکولاریسم ۲. علم محوری۳. نوگرایی ۴. آزادی و تساهل ۶- آنارشیست ها با کدام یک از موارد ذیل مخالف هستند؟۱. حکومت ۲. عقل مداری ۳. آزادی فردی ۴. جمع گرایی ۷- علما و مفسران شیعه اعتقاد دارند مراد از اولی الامر چیست؟۱. خلفای راشدین ۲. فرماندهان جنگی۳. آمران به معروف ۴. ائمه هادی از آل محمد(ص) ۸- در آیاتی از قرآن کریم که سلطان با وصف نصیر آمده است، به چه معنا است؟۱. برهان و حجت ۰۲ پیروزی ۰۳ کمک و یاری ۴. حکومت و سلطه ۹- گسترده ترین بخش سیاسی قرآن کریم، در کدام دسته از آیات قرآنی می باشد؟۱. آیاتی که در بر دارنده تاریخ سیاسی حکومت ها و نظام های سیاسی است۲. آیاتی که عهده دار بیان قوانین سنت الهی حاکم بر تحولات جوامع است۳. آیاتی که در بر دارنده مبانی و اصول حکومت الهی و اسلامی است۴. آیاتی که قواعد قوانین دوره حکمت اسلامی مدینه را در دوره حاکمیت حضرت رسول تبیین می کندү. М./ М.М.Яүүصفحه ۱ از ۴نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ ***. . . =انشكاه پیام نور کارشناسی--- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : مبانی اندیشه های سیاسی در اسلام رشته تحصیلی /کد درس : علوم سیاسی ۱۲۳۱۰۰۹ ۱۰- کدام یک از موارد ذیلی از شیوه های مهار قدرت از طریق کنترل های بیرونی می باشد؟۱. امانت دانستن قدرت ۲. شورایی بودن رهبری ۳. پرهیز از استبداد ۴. عدالت و تقوی۱- آیه آمنوا با لله و رستوله و آنفقوا ممّا جعلکم شستخلفین فیه فالذین آمنوا منکم و آنققوالهام آجر کبیر به کدام چهره ی قدرت اشاره دارد؟۱. قدرت تنبیه ۲. قدرت پاداش ۳. قدرت تخصه ۴. قدرت منتسب۱۲- مفهوم قطب الرحا در نهج البلاغه به کدام بعد رهبری دلالت دارد؟۱. گزینش الهی ۲. مسئولیت بودن رهبری نه مقام ۳. پذیرش مردم ۲. بعد مرکزیت و قطبیت ایدئولوژیکی۱۳- از اصول اخلاقی حاکم بر سیاست داخلی در نهج البلاغه چیست؟۱. عدم توسل به تطمیع ۲. احترام به اندیشه و آزادی مخالفان ۳. عدم تعرضی به توهین کنندگان ۴. عدم توهین و هتک حرمت۱۴- به چه دلیل اغلب نظام های سیاسی به طبقات پایین جامعه یا توده مردم چندان توجهی ندارند؟۱. برای جلوگیری از شورش و طغیان و مهار توده ها ۲. عدم نیاز به داشتن پایگاه مردمی ۳. تسلط بیشتر بر جامعهای داخلی ۴. جزئی و بی اهمیت شمردن امور توده ها۱۵- کدام یک از موارد ذیلی از حقوق ملت بر دولت از دیدگاه امیر المؤمنان (ع) می باشد؟۱. اطاعت کاملی ۲. هدایت گرایی ۰۳ وفاداری به پیمان ۴. خیرخواهی ۱۶- منشأ تکلیف چیست؟۱. عدالت ۲. عرف ۳. قانون ۴. حق ۱۷- مرحله سوم از معرفت در تمثیلی مشهور غار افلاطون چیست؟۱. حدس و خیال ۲. حسی و احساس ۳. عقل و فکر ۲. شهود و مثال۱۸- فلسفه به چه معناست ؟۱. کشف حقیقت ۲. راه و روش درست اندیشیدن ۳. متافیزیک ۴. اسطورهү. М./ М.М.Яүү صفحه ۲ از ۴نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰***. . . =انشكاه پیام نور کارشناسی--- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : مبانی اندیشه های سیاسی در اسلام رشته تحصیلی /کد درس : علوم سیاسی ۱۲۳۱۰۰۹ ۱۹- شهود وحی و معرفت شهودی چه ارتباطی با عقل دارد؟ ۱. در برابر عقلی قرار دارد ۲. روشی جدا از عقل است ۳. مرتبه ای عالی از تعقل است ۲. مرتبه ای نازل از درک کلی حقیقت است۲۰- به نظر افلاطون کسی که در راه دیالکتیک گام بر می دارد از چه طریقی به حقیقت هر چیز راه می یابد؟ ۱. کمک گرفتن از حواسی ۰۲یاری جستن از مفاهیم مجرد ۰۳یاری از اسطوره ۴. خیال ۲۱- پوزیتیویست ها چه رویکردی درباره فلسفه سیاسی دارند؟ ۱. فلسفه سیاسی را قبول دارند ۲. فلسفه سیاسی را جایگزین علم سیاسی می دانند ۳. علم سیاسی را جایگزین فلسفه سیاسی می دانند ۴. فلسفه سیاسی اولی تر از نظریه سیاسی است۲۲- کدام یک از موارد ذیل مبتنی بر رویکرد تجربی مدرنیته است؟۱. نظریه سیاسی ۲. فلسفه سیاسی ۳. اندیشه سیاسی ۴. علم سیاسی ۲۳- چه تفاوتی بین فلسفه سیاسی با دیگر دانش های سیاسی چون علم سیاسی و فقه سیاسی .......... وجود دارد؟۱. تفاوت در مسائل ۲. تفاوت در موضوع ۳. تفاوت در روش ۴. تمایز در غایت ۲۴- از دیدگاه مکاتبی چون نسبی گرایی فلسفه سیاسی چیست؟۱. به دنبال کشف حقایق امور سیاسی است۲. ارائه راه حل های موقت.Y . فلسفه سیاسی فرا زمانی و مکانی است۴. فلسفه سیاسی وسیله ای برای پیشبرد اهداف متعالی است ۲۵- اولین فیلسوف سیاسی شرق شناسی که به مطالعه جدی فلسفه ی سیاسی اسلامی اقدام نمود که بود؟۱. لئواشتراوس ۲. اروین روزنتال ۳. فرانسی روزنتال ۴. هانری کورین ۲۶- در مطالعات فلسفه ی سیاسی اسلامی اشتراوس چه عاملی بر فلسفه سیاسی وی تاثیر گذاشت؟۱. نظریات هانری کورین ۲. مسافرت به کشورهای اسلامی۳. پدیده ای به نام پنهان نگاری ۴. رهیافت پیشرفت گراییү. М./ М.М.Яүүنیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۳ از ۴***. . . =انشكاه پیام نور کارشناسی--- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : مبانی اندیشه های سیاسی در اسلام رشته تحصیلی /کد درس : علوم سیاسی ۱۲۳۱۰۰۹ ۲۷- روش اشتراوسی در فهم و تفسیر متون چگونه بود؟ ۱. رهیافت پیشرفت گرایی ۲. رهیافت تاریخ نگاری ۳. رهیافت رفتارگرایی .Y . فهم تاریخی واقعی ۲۸- دغدغه اصلی اشتراوسی در مباحث فلسفه سیاسی اسلامی چه بود؟ ۱. موقعیت فلسفه سیاسی اسلامی با موقعیت فلسفه سیاسی مسیحی برابر است آن موقعیت فلسفه سیاسی اسلامی با فلسفه سیاسی افلاطون مغایر است ۳. موقعیت فلسفه سیاسی اسلامی با فلسفه سیاسی مسیح متمایز است ۴. فلسفه سیاسی افلاطون بر فلسفه سیاسی اسلامی چیره شده است ۲۹- منظور از استقلال سنت در کنار قرآن به عنوان یکی از منابع فقه سیاسی اهل سنت چیست؟ ۱. امکان وضع قانون از سوی پیامبر در امور غیر منصوصی ۲. عدم امکان وضع قانون از سوی پیامبر در امور غیر منصوصی ۳. مطابقت سنت با نص قرآن ۴. امکان وضع قانون از سوی پیامبر در امور منصوصی ۳۰- هدف و محصول فقه سیاسی چیست؟ ۱. ارائه حکم ۲. حل معضل تنها در عرصه فردی۳. ارائه الگوهای دینی ۴. فقهی تکلیف گراستү. М./ М.М.Яүү صفحه ۴ از ۴نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰***