. . . کارشناسی و کارشناسی ارشدسری سوال : یک ۱حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستزمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰= دانشگاه پیام نور مرکز آزمون و سنجشتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰عن-وان درس : مکاتب وروشهای تفسیر قرآن ۱, مکاتب وروشهای تفسیر قرآن کریم ۱رشته تحصیلی / کد درس : الهیات (علوم قرآن و حدیث )، الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث (چند بخشی ۱۲۲۰۱۷۵ - الهیات -علوم قرآن" کسي که نام او در کتاب آمده استکسی که دارای کتاب استو حدیث ۱۲۲۰۴۸۷ - منظور از تأویل چیست؟ الفاظ قرآن و معاني ظاهري آن " معاني باطني قرآن تنزیل قرآن ۲- منظور از تعبیر «الذي عنده علم من الکتب» چیست؟ کسي که همه علم کتاب را دارد " کسي که بخشي از علم کتاب را دارد ۳- منظور از آیات حضري چیست؟ آیات نازل شده در سفر " آیات نازل شده قبل از هجرت " آیات نازل شده در وطن" آیات نازل شده بعد از هجرت۴- در آیه شریفه «و ما یعلم تأویله إلا الله و الراسخون في العلم)، مرجع ضمیر در «تأویله» چیست؟" آیات متشابه.Y . العلمفحه ۱ از ۸نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰W ... را خو لن ャ。 الله\ «Υ •/Υ «Υ «ΥΔ «Λ***= دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ارشد. . . 藥 مرکز آزمون و سنجشحضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : مکاتب وروشهای تفسیر قرآن ۱, مکاتب وروشهای تفسیر قرآن کریم ۱رشته تحصیلی / کد درس : الهیات (علوم قرآن و حدیث )، الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث (چند بخشی ۱۲۲۰۱۷۵ - الهیات -علوم قرآن و حدیث ۱۲۲۰۴۸۷۵- کدام گزینه از آیه شریفه «و آنزلنا الیک الذکر لتبین للناس ما نزل الیهم» استفاده مي شود؟ پیامبر(ص) به همه معاني قرآن آگاه بود " حکمت قرآن اقتضاء مي کند که با رحلت پیامبر(ص) بخش عمده اي از معارف قرآن از بین نرود هیچ صحابه اي توان تلقي و فهم کل معاني قرآن را نداشت معارف قرآن منحصر به ظواهر قرآن نیست۶- در روایت «علي مع القرآن و القرآن مع علي » عبارتي که زیر آن خط کشیده شده از دیدگاه حاکم نیشابوري بهعلي با قرآن است علي قرآن ناطق است "دانش و کردار حضرت پیوسته مطابق قرآن است تمام علوم و معارف قرآن نزد علي (ع) است ۷- مصحف حضرت علي (ع) چه ویژگي داشت؟ داراي نقطه و حرکت بود " مشتمل بر تنزیل و تأویل بود ترتیب سوره هاي آن از طولاني به کوتاه بود" مصحف آن حضرت طي قرون متمادی بین مسلمین متداول گشت\ «Υ •/Υ «Υ «ΥΔ «Λنیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ = صفحه ۲ از ۸***. . .芒藥 کارشناسی و کارشناسی ارشد مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : مکاتب وروشهای تفسیر قرآن ۱, مکاتب وروشهای تفسیر قرآن کریم ۱رشته تحصیلی / کد درس : الهیات (علوم قرآن و حدیث )، الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث (چند بخشی ۱۲۲۰۱۷۵ - الهیات -علوم قرآن و حدیث ۱۲۲۰۴۸۷۸- بر اساس حدیث معتبري که در تفسیر قمي آمده است آیه «و یطعمون الطعام علي حبه مسکینا و یتیما و آسیرا» در شأن چه کسی نازل شده است؟" حضرت علي (ع) " پیامبر اکرم(ص) r جمعی از صحابه f انصارA— امام باقر علیه السلام در تفسیر آیه «و من يحلل عليه غضبي فقد هوي)، واژه «غضب» را چگونه معني نموده اند؟غضب به معناي معروفش که صفت مخلوق است۲. کمی کمت . دگرگوني " تغییر از حالتی به حالت دیگر " کیفر - امام صادق(ع) «روح و ریحان» را به ترتیب در آیه شریفه « فاما ان کان من المقربین فروح و ریحان و جنت نعیم» را چگونه معني نموده اند؟ ) . . -- کتبہ ۱۰۲ ه ش... - نعمت - گل فرشته -- عطر .f 3. * - - . Y -9 ޙަރ راحتيا - بوي خوش جبرئیل - گل\\— امام حسن عسکري (ع) در تفسیر آیه «صراط الذين انعمت عليهم) چه کسانی را مصادیق عینی این آیه معرفینموده انال ؟ پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) پیامبران ، صدیقین، شهدا و صالحان پیامبران الهی " اهل بیت علیهم السلامA 3/Y نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ تا صفحه \ «Υ •/Υ «Υ «ΥΔ «Λ***. . .芒藥 کارشناسی و کارشناسی ارشد مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یکعن-وان درس : مکاتب وروشهای تفسیر قرآن ۱, مکاتب وروشهای تفسیر قرآن کریم ۱رشته تحصیلی / کد درس : الهیات (علوم قرآن و حدیث )، الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث (چند بخشی ۱۲۲۰۱۷۵ - الهیات -علوم قرآن و حدیث ۱۲۲۰۴۸۷۱۲- امام جواد (ع) براي تبیین این که دست دزد را باید از بیخ چهار انگشت برید به کدام آیه استناد کرده اند؟" و السارق و السارقة فاقطعوا أيديهما " و أن المساجد لله فلا تدعوا مع الله أحدا "فمن اضطر غیر باغ و لا عاد فلا اثم علیه "فاغسلوا وجوهکم و آیدیکم الي المرافق ۱۳- اگر مرجع ضمیر در آیه «و انه في آم الکتاب» حضرت علي (ع) باشد، منظور از «ام الکتاب» چیست؟ | سوره فاتحه "لوح محفوظ ... [ . . f. r” سورہ یس قرانWP— معیار مفسر بودن صحابه کدام است ؟مصاحبت طولاني با پیامبر(ص) " کساني که در حال ایمان با پیامبر دیدار کرده و با اسلام از دنیا رفته باشند "عمر طولاني بعد از رحلت پیامبر(ص) شهرت و کثرت روایات و آراء تفسیری ۱۵- کدام گزینه در خصوص مفسران صحابي معروف: ابن عباس و ابن مسعود صحیح است؟ این مفسران صحابي آگاه به همه معاني قرآن بوده اند. همه روایات این مفسران صحابي مسند مي باشد " آراي تفسیری آنها به دلیل معصوم نبودن، از خطا مصون نیست.این دو صحابی، مفستران واقعی قرآن اندAjs f نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ ت= صفحه \ «Υ •/Υ «Υ «ΥΔ «Λ ***