Enter the password to open this PDF file:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
. . .= دانشگاه پیام نور کارشناسی - - - - -- - مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ عنوان درس : فلسفه دین رشته تحصیلی / کد درس : الهیات (فلسفه و کلام اسلامی ) الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی )، الهیات و معارف اسلامی - فلسفه و کلام چند بخشی )۱۲۲۰۱۷۳) ۱- حلقه وین ادعا می کرد که نظریه معناداری معروف به تحقیق پذیری را از کدام فیلسوف گرفته است؟۱. راسل ۰۲ ویتگنشتاین ۳. سارتر ۴. کانات۲- آنتونی فلوبر کدام اصل تأکید دارد؟ ۱. تحقیق پذیری ۲. ابطال پذیری ۳. مشابهت پذیری ۴. اثبات پذیری۳- چه کسی کل مفهوم الهیات طبیعی را انکار کرده و می گوید لازم نیست که عقیده دینی با عقل اثبات گردد؟۱. بارت ۲. چرچ ۳. شلیک ۴. کارناپ۴- از نظر چه کسی گزاره «خدا وجود دارد» گزاره ای اخباری نیست، بلکه بیانی از ایمان است؟ ۱. کانات ۲. هیوم ۰۳ فیلیپ ۴. دکارت ۵- اگر بخواهیم در گزاره های مثبت درباره خدا سخن بگوییم و در عین حال تفاوت او و مخلوقاتش را بیان کنیم باید به چه نحو۱. استعاری ۲. حقیقی ۳. تحت اللفظی ۴۔ معمولی۶- نظریه تمثیل در آثار چه کسی به کار رفته است؟ ۱. آگوستین ۲. ان میمون ۳. آکویناسی ۴. آنسلم ۷- ویتگنشتاین برای کاربرد کلمه واحد درباره اشیای مختلف بدون همسانی لفظی یا معنایی، چه مثالی می زند؟Y ۳. سنگ .Y . شیر۱. بازی باران۸- دیدگاه آگوستین در پاسخ به مسأله شر، بر چه نکته ای استوار است؟ ۱. انکار شر ۰۲شر به عنوان کیفر گناهان ۳. شر وسیله رساندن خیر ۴. شر لازمه خیر۹- نظرجان هیک درباره مسأله شر چگونه است؟۱. آن را انکار کرده است. ۰۲ وجود آن را عامل بدبختی انسان می داند.۳. وجود آن را برای پیشرفت کامل انسانها ضروری نمی داند. ۴. وجود آن را برای پیشرفت کامل انسانها ضروری می داند.۱۰- چه کسی شر طبیعی را معلول افعال آزاد اشخاص غیرانسانی تلقی نموده است؟2.Y.Y. (Y.). F نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۱ از ۳ ***. . . = دانشگاه پیام نور کارشناسی--- - - - ز آزمونو سنجش مركز زهون وسنج حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : فلسفه دینرشته تحصیلی / کد درس : الهیات (فلسفه و کلام اسلامی ) الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی )، الهیات و معارف اسلامی - فلسفه و کلام (چند بخشی )۱۲۲۰۱۷۳ ۱۱- از نظر چه کسی شر نوعی توهم است؟ ۱. آکویناسی ۳. بنیانگذار فرقه معرفت مسیحی ۱۲- ارسطو فضایل اصلی را چگونه فهرست می کند؟ ۱. عدالت-اعتدالی - خردمندی -لطف خردمندی-عدالت-اعتدالی - شجاعت ۳. خردمندی - امید -ایمان -اعتدالی ، خردمندی -اعتدالی - عدالت-محبت ۱۳- به این اندیشه که خدا چیزهایی را به دیگران می بخشد که متعهد به بخشیدن آن ها است چه عدالتی می گویند؟ ۱. جبرانی ۲. تکوینی ۳. تبدیلی ۴. تشریعی ۱۴- نظر کانت درباره برهان وجودی چیست؟۱. تا حدودی آن را قبول دارد.۳. در باره آن نظر نداده است. ۴. با آن کاملاً مخالف است.۱۵- کدام فیلسوف معتقد است وجود، محمولی واقعی نیست؟W ... پلانتینجا ۲. کانت ۱۶- کدام فیلسوف وجود را محمول درجه دوم نامیده است؟ Y راسل .Y کارناپ ۱۷- جان هیک و ملکم آن چه عدمش غیر قابل تصور است را واجب الوجود به لحاظ ....می نامند. ۱. وجود شناختی ۲. منطقی ۳. ذهنی ۱۸- کدام گزینه در ترجمه واژه «موتوسی» درست است؟ ۱. تغییر کیفی ۲. تغییر کمی ۳. حرکت مکانی۱۹- تقریر موجز برهان جهان شناسی بر اساس چرایی وجود اشیا از سوی چه کسی ارائه شده است؟۱. دکارت Y آکویناس .Y آگوستین۲۰- چه کسی رابطه ضروری میان علت و معلول را رد کرده است؟۱. دکارت ۲. کانات ۰۳ لایب نیتسY.Y. (Y.). F.2صفحه ۲ از ۳نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ ***. . . 藥 = دانشگاه پیام نور کارشناسی--- - - - ز آزمونو سنجش مركز زهون وسنج حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یکعنوان درس : فلسفه دینرشته تحصیلی / کد درس : الهیات (فلسفه و کلام اسلامی ) الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی )، الهیات و معارف اسلامی - فلسفه و کلام (چند بخشی )۱۲۲۰۱۷۳۲۱- مشهورترین شکل برهان نظم به معنای هدف، از سوی چه کسی مورد دفاع قرار گرفته است؟۱. سواین برن ٠٢ سیسرو ۳ - ویلیام پیلی ۴. کانات۲۲- کدام برهان می تواند جهان را معلول موجودی هوشمند معرفی کند؟ ۱. نظم آ، وجودشناسی۳. جهان شناسی آکویناسی ۰۴ جهان شناسی لایب نیتس۲۳- کدام اندیشمند معتقد است که ما خدا را مستقیماً از طریق جهان می شناسیم؛ مانند آن که جهان پنجره ای برای نگریستن به خدا باشد و نه برهان بر او؟۲۴- جان هیک در بحث از تجربه خدا برای توضیح مفهوم دیدن به کدام فیلسوف استناد می کند؟W ... راسل ャ。 کارناپ .Y . ویتگنشتاین .Y . آیر ۲۵- نخستین مسأله ای که در باب اعجاز باید مطرح گردد کدام است؟۱. حقانیت ۲. ماهیت ۳. وجود " . زمان وقوع ۲۶- چه کسی معجزه را صرفاً به معنای تقارن غیرعادی طبیعت خیرخواه می داند؟W ... فیلیپس ャ。 آگوستین ۳. هلند .Y . ویتگنشتاین ۲۷- کدام یک معجزه را نقض قانون طبیعت می داند؟۱. دکارت ۲. لاکی ۳ - لایابنیتس .Y . هيوم ۲۸- کدام برهان شکل برهان خلف به خود می گیرد، یعنی از انکار قضیه ای تناقض لازم می آید؟۱. اتقان صنع ۰۲ وجودی ۳. جهان شناختی ۴. امکان و وجوب۲۹- کدام فیلسوف از زندگی پس از مرگ تصوری مانند افلاطون دارد زیرا نفسی را متمایز از بدن می داند؟. Y. ۱. کانات ۲. دکارت ۳. کارناپ۳۰- موضع رایلی در کتاب مفهوم ذهن، به ثنویت گرایی (جدایی نفسی از بدن) چگونه است؟۱. به آن حمله می کند. ۰۲ آن را می پذیرد. ۳. آن را ممکن می داند. ۴. آن را مسأله ای فلسفی می داند.Y.Y. (Y.). F.2نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰صفحه ۳ از ۳ ***