Enter the password to open this PDF file:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
. . . = دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته--- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۷۵ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ عنوان درسی : منطق (۲)، منطق ۲ رشته تحصیلی /کد درس : الهیات (برنامه نه ترم قدیم)، الهیات (فقه ومبانی حقوق اسلامی )، الهیات (فلسفه و کلام اسلامی )، الهیات (علوم قرآن و حدیث الهیات و معارف اسلامی (کاردانی )، الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی )، الهیات و معارف اسلامی - تاریخ،( فرهنگ ملل (چند بخشی )، الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث (چند بخشی، الهیات و معارف اسلامی - فقه ومبانی حقوق اسلامی (چند بخشی ) ۱۲۲۰۰۲۸ -، الهیات و معارف اسلامی - فلسفه و کلام (چند بخشی ) ۱۲۲۰۴۶۱ - ، آموزش دینی و عربی ۱۲۲۰۵۱۲۱- بیان روش های صحیح انتقال ذهن از تصورهای پیشین به تصور جدید را کدام یک از گزینه های زیر به عهده دارد؟۱. منطق استنتاج ۲. منطق تعریف ۳. قول شارح ۴. قیاسی۲- تقابل جهل مرکب با علم، چه نوع تقابلی است؟۱. تضاد ۲. عدم و ملکه ۳. تناقض ۴. تضایف۳- در قیاسی، کذب نتیجه ناشی از کدام یک از موارد زیر است؟۱. فقط کذب مقدمات آن ۰۲ فقط عدم صحت صوری آن ۳. کذب مقدمات و یا عوامل بیرونی ۴. کذب مقدمات و یا عدم صحت صوری آن۴- در قیاسی استثنایی متصله کدام یک از موارد زیر نتیجه درست می دهد؟۱. وضع مقدم ۲. رفع مقدم۰۳ وضع تالی " . وضع مقدم و وضع تالى ۵- در قیاسی استثنایی تالیف شده از منفصله حقیقیه چه شکل هایی نتیجه درست می دهند؟۱. وضع مقدم ۲. رفع مقدم ۰۳ وضع تالی ۴. همه موارد ۶- مثال زیر درباره کدام نوع از قیاسی ها به کار رفته است؟- این دیوار سفید است.Ο این دیوار سبز نیست.۱. حقیقیه ۲. مانعه الجمع ۳. مانعه الخلو ۴. الف و ج ۷- در قیاسی زیر چه مغالطه ای به کار رفته است؟- اگر سعدی تبریزی باشد، آنگاه سعدی ایرانی است. - سعدی ایرانی است.۱. مغالطه وضع مقدم ۲. مغالطه رفع مقدم ۳. مغالطه وضع تالی ۲. مغالطه رفع تالی."וVו. ו. ון. ו. ו صفحه ۱ از ۴نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ ***. . .尤 پیام نیر کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته مرکز آزمون و سنجشحضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۷۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یکعنوان درس : منطق (۲)، منطق ۲رشته تحصیلی /کد درس : الهیات (برنامه نه ترم قدیم)، الهیات (فقه ومبانی حقوق اسلامی )، الهیات (فلسفه و کلام اسلامی )، الهیات (علوم قرآن و حدیث )، الهیات و معارف اسلامی (کاردانی )، الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی )، الهیات و معارف اسلامی - تاریخ فرهنگ ملل (چند بخشی )، الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث (چند بخشی، الهیات و معارف اسلامی - فقه ومبانی حقوق اسلامی (چند بخشی ) ۱۲۲۰۰۲۸ -، الهیات و معارف اسلامی - فلسفه و کلام (چند بخشی ) ۱۲۲۰۴۶۱ - ، آموزش دینی و عربی ۱۲۲۰۵۱۲۸- دلیل ایهام تکرار حد وسط در قیاسی انسان نوع است / هر انسانی، جزئی است کدام گزینه است؟ ۱. مغالطه اسم و مسمی ۲. مغالطه بالذات و بالعرضی۳. مغالطه اشتراک لفظ " : مغالطه مفهوم و مصداق۹- روشن ترین و معتبرترین قیاس اقترانی کدام یک از شکل های زیر است؟۱. شکل اولی ۲. شکل دوم ۳. شکل سوم ۴. شکل چهارم۱۰- قیاس اقترانی شکل اول مولف از صغرای موجب کلی و کبرای سالب کلی چه نتیجه ای می دهد؟ ۱. موجب جزئی ۲. سالب جزئی ۳. موجب کلی ۰۴ سالب کلی ۱۱- در مثال زیر نتیجه چیست؟ - برخی از پرنده ها تخم گذارند.---- Ο۱. برخی از پرنده ها تخم گذار هستند. ۲. برخی از پرنده ها تخم گذار نیستند.t .۳. هیچ پرنده ای تخم گذار نیست۱۲- در قیاس اقترانی شکل دوم مولف از دو مقدمه ایجابی کلی نتیجه چیست؟۱. موجب کلی ۲. موجب جزئی۳. سالب کلی ۴. نتیجه درست نمی دهد ۱۳- در قیاس اقترانی شکل سوم مولف از صغرا و کبرای موجب کلی چه نتیجه ای گرفته می شود؟۱. موجب کلی ۲. موجب جزئی ۳. سالب کلی ۰۴ سالب جزئی ۱۴- به چه دلیل قیاس اقترانی شکل سوم مولف از دو مقدمه جزئی نتیجه منطقی ندارد؟۱. شرط اول این شکل را ندارد ۲. شرط دوم این شکل را ندارد۳. هردوشرط را ندارد .Y . شرط عمومی را ندارد."וVו. ו. ון. ו. ו صفحه ۲ از ۴نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ ***. . . = دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته مرکز آزمون و سنجشحضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۷۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : منطق (۲)، منطق ۲ رشته تحصیلی /کد درس : الهیات (برنامه نه ترم قدیم)، الهیات (فقه ومبانی حقوق اسلامی )، الهیات (فلسفه و کلام اسلامی )، الهیات (علوم قرآن و حدیث )، الهیات و معارف اسلامی (کاردانی )، الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی )، الهیات و معارف اسلامی - تاریخ فرهنگ ملل (چند بخشی )، الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث (چند بخشی، الهیات و معارف اسلامی - فقه ومبانی حقوق اسلامی (چند بخشی ) ۱۲۲۰۰۲۸ -، الهیات و معارف اسلامی - فلسفه و کلام (چند بخشی ) ۱۲۲۰۴۶۱ - ، آموزش دینی و عربی ۱۲۲۰۵۱۲۱۵- کدام یک از مناطق دانان زیر، شکل چهارم را به طور کامل انکار می کند؟ ۱. ابن سهلان ساوی ۲. افضل الدین کاشانی ۳. ارسطو ۴: جالینوس۱۶- منطق دانان متقدم درباره شرائط اختصاصی قیاس اقترانی شکل چهارم چه دیدگاهی دارند؟ ۱. هیچ کدام از مقدمه ها سالبه کلی نباشد. ۲. هیچ کدام از مقدمه ها سالب جزئی نباشد.۳. در صورت موجب بودن هر دو مقدمه، صغری کلی نباشد. ۴۔ اب وج۱۷- ارسطو درباره شکل چهارم قیاس اقترانی چه دیدگاهی دارد؟ ۱. معتبر می داند. ۲. غیر معتبر می داند.۳. شکل چهارم وجود ندارد. ۴. مورد بحث قرار نداده است. ۱۸- ساده ترین نمونه قیاسی که دو مقدمه آن ذکر شده ولی نتیجه آن حذف شده باشد، چه نامیده می شود؟۱. قیاسی مضامر ۲. قیاسی مرخم ۳. علامت " . تمثيل ۱۹- قیاس ضمیری که حد وسط در آن اعم از اصغر و اکبر باشد چه نامیده می شود؟۱. مرکب ャ。 مرخم ۳. دلیلی ۴. علامت ۲۰- قیاسی که مقابل قوی ترین مقدمه قیاسی دیگر را نتیجه دهد، در نسبت با آن قیاسی، چه نام دارد؟۱. عکس ۲. مقاومت ۳. دور ۴. معارضت ۲۱- حجتی که از قضایای جزئی به نتیجه کلی می انجامد چه نامیده می شود؟۱. استقراع ۲. قیاسی " . تمثيل ۴. الف و ج ۲۲- قوی ترین نوع تمثیلی کدام است؟۱. موارد زیادی مورد استقرا قرار گرفته باشد. ۲. دارای جامع مشترک باشد.۳. فاقد جامع مشترک باشد. " . همراه با تمثيل باشد ۲۳- عبارت آب، در صد درجه حرارت می جوشد، جزء کدام یک از قضایای یقینی زیر است؟۱. اولیات ۲. حدسیات ۳. مجربات ۴. فطریات."וVו. ו. ון. ו. וصفحه ۳ از ۴نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ ***. . . = دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته--- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۷۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : منطق (۲)، منطق ۲ رشته تحصیلی /کد درس : الهیات (برنامه نه ترم قدیم)، الهیات (فقه ومبانی حقوق اسلامی )، الهیات (فلسفه و کلام اسلامی )، الهیات (علوم قرآن و حدیث )، الهیات و معارف اسلامی (کاردانی )، الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی )، الهیات و معارف اسلامی - تاریخ فرهنگ ملل (چند بخشی )، الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث (چند بخشی، الهیات و معارف اسلامی - فقه ومبانی حقوق اسلامی (چند بخشی ) ۱۲۲۰۰۲۸ -، الهیات و معارف اسلامی - فلسفه و کلام (چند بخشی ) ۱۲۲۰۴۶۱ - ، آموزش دینی و عربی ۱۲۲۰۵۱۲۲۴- کدام یک از گزینه های زیر جزء اصول مشهورات به شمار می روند؟۱. مخیلات ۲. خلقیات ۳. وهمیات ۴. مقبولات۲۵- قضیه ای که با اخبار گروهی، مورد تصدیق واقع می شود که عادتا توافق آنها بر دروغ ممتنع می باشد چه نامیده می شود؟۱. حدسیات ۲. متواترات ۳. مجربات " محسوسات ۲۶- . کدام یک از منطق دانان، منطق را به علم برهان تعریف کرده است؟۱. ارسطو آ، ابن سینا ۳. تفتازانی ۴. فارابی ۲۷- با چه روشی می توان برهان ان را به برهان لم تبدیل کرد؟۱. قیاسی دور ۲. قیاسی خلف ۰۳ قیاس ضمیر ". قياس مقسم ۲۸- کدام یک از منطق دانان زیر جدل را به قیاسی ذایقات و آراء مشهوره تعریف کرده است؟۱. ابن سینا ۲. شیخ طوسی ۳. فارابی ۴. ارسطو ۲۹- پیروی کورکورانه از عادات و سنن، جزء کدام یک از مغالطه های زیر است؟۱. تبکیت بیرونی ۲. مغالطه های لفظی در الفاظ مرکب۳. مغالطه های لفظی در الفاظ مرکب ۰۴ب وج۳۰- تعریف دقیق شعر کدام یک از گزینه های زیر است؟ ۱. کلام مقبولی ۲. کلام مقفی متساوی الار کان۳. کلام مخیلی ۴. کلام موزون مقفی."וVו. ו. ון. ו. וصفحه ۴ از ۴نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ ***