نمونه سوال درس قرائت عربی 1 نیمسال دوم 91-90
بیست فایل

نمونه سوال درس قرائت عربی 1 نیمسال دوم 91-90

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


. . . =انشكاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰
سری سوال : یک ۱
عنوان درس : قرائت عربی ۱
رشته تحصیلی / کد درس : زبان و ادبیات فارسی (محض ) ۱۲۱۳۰۰۲
۱- مفهوم صحیح آیه «ولا هم یحزنون» در کدام گزینه آمده است؟ ۱. و آنان نباید اندوهناک شوند. ۲. آنان هیچ وقت اندوهگین نشدند.
۰۳ و آنان غمگین نمی شوند. ۰۲ و آنان نباید اندوهناک می شدند.
۲- کدام گزینه در بارهٔ کلمات « تواب » و «الاعراب » صحیح است؟ ۱. صفت مشابهه، جمع اعرابی ۲. صیغه مبالغه، جمع اعرابی
۳. صیغه مبالغه، جمع عرب ۴. صفت مشابهه، جمع عرب
۳- در آیهٔ کریمهٔ « و لا تقتلوا أولادكم من خشية املاق »؛ عبارت « من خشیة املاقی » به چه معناست ؟
| . Y
) ... ز ترس سرما ۳. از ترس جامعه ۴. از ترس نامادری
از ترس فقر ۴- معنی درست کلمات * قسطاس» ، لالاتمش » ، « سیی ء » و « مدحور» در کدام گزینه آمده است؟
۱. کندو، راه مرو، بدکار، رانده شده ۲. ترازو، تماشا مکن ، بدکار، رانده شده
۳. ترازو، راه مرو، زشت ، رانده شده ۰۲ کندو، تماشا مکن ، زشت ، رانده شده ۵- کلمات « اولیاء » ، « مومنات » ، « مساکن » و « مفلحون » به ترتیب چه نوع جمع هایی هستند؟ ۱. مکسر، مونث سالم، مکسر ، مذکر سالم ۳. مونث سالم ، مکسر ، مکسر ، مذکر سالم
۲. مونث سالم، مونث سالم، مکسر، مذکر سالم ۴ - مونث سالم ، مکسر ، مذکر سالم ، مکسر ۶- کلمات مشخص شده در آیه کریمه «و عهدنا الي ابراهیم و اسماعیل ان طهرا بیتي للطانفین و العاکفین و الرکع السجّود» چگونه جمع هایی هستند؟ ۱. مثنی ، مذکر سالم، مکسر، مکسر آ ، مذکر سالم ، مذکر سالم، مکسر ، مکسر ۳. مکسر، مکسر، مکسر، مکسر ۲. مذکر سالم، مذکر سالم، مفرد، مفرد ۷- در کدام یک از گزینه های زیر همزهٔ قطع وجود دارد؟
۱. قالی ۲. آمن ۳. الیوم ۴. اجعلی
۸- معنی صحیح فعل «اقترفتموها» در کدام گزینه آمده است؟
آنها شما را گرفته اند.
آنها شما را به فقر کشانده اند.
صفحه ۱ از ۴
نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰
۱. آنها را کسب کرده اید.
۳. شما آنها را گرفتار کرده اید.





***
. . . =انشكاه پیام نور کارشناسی
--- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : قرائت عربی ۱
رشته تحصیلی / کد درس : زبان و ادبیات فارسی (محض ) ۱۲۱۳۰۰۲
۹- معنی کدام گزینه صحیح می باشد؟
۱. لائنخذوا : نمی گیرند ۰۲یتولهام: ایشان را سرپرستی کند ۳. فائزون : فیضی دهندگان آ، تربصوا : منتظر باشید
۱۰- آیه کریمه « و یوم تقوم الساعة یومنذ یخسر المبطلون» به کدام گزینه نظر دارد؟
۱. خسران ابطال ( پهلوانان ) در قیامت ۲. خسران پهلوانان درآخرین روز عمر ۳. خسران اهلی باطلی در عالم برزخ ۴. خسران اهل باطل در قیامت
۱۱- کدام گزینه فعل مجهول است؟
_ ··. : . \f ا. تدعي ۲. نخرج ۰۳یمیت
۱۲- معنی دقیق آیه کریمه «ان قران الفجر کان مشهوداً» در کدام گزینه آمده است؟ ۱. همانا خواندن نماز صبح در سرنوشت تأثیر گذار است. ۲. همانا قرآن خواندان صبحگاهی تأثیر گذار است. ۳. یقیناً نماز صبحگاهی مورد گواهی فرشتگان قرار می گیرد. ۲. همانا قرآن خواندن صبحگاهی مورد گواهی فرشتگان قرار می گیرد.
۱۳- معنی درست آیهٔ کریمه «و له المثل الاعلی » در کدام گزینه آمده است؟
۰۱ و صفات برتر مخصوصی پروردگار است. آ، و برای پیامبر صفات بزرگی را می دانند. " و برای پیامبر مثالهای بزرگی را می زنند. ۰۲ و صفات برتر مخصوصی پیامبر می باشد.
۱۴- کدام گزینه درست معنا شده است؟
۱. قطوف: نوشیدنی ها ٠٢ خافيه : پنهان شونده ۳. مفتحه : فتحه دار ۰۴ اتراب : خاکی ها
۱۵- ریشه (حروف اصلی) کلمات « اقم»، « آصاب » , X بَعظ » 9 » آناب» در کدام گزینه بصورت صحیح آمده است؟
١. قوم ، صوب ، وعظ ، نوب ۲۔ قوم ، صاب ، وعظ ، نیب .Y . قوم ، صوب ، وعظ ، نيب " قوم ، صاب ، وعظ ، نوب
۱۶- «ان» در افعال «ان انبع » و « ان تخفوا » به ترتیب چه نوع حرفی است؟
۱. نفی ، نفی ۰۲ نفی ، شرط ۰۳ شرط ، نفی ۴. شرط، شرط
نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۲ از ۴***
. . . =انشكاه پیام نور کارشناسی
--- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
سه بود: سی: تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : قرائت عربی ۱ رشته تحصیلی / کد درس : زبان و ادبیات فارسی (محض ) ۱۲۱۳۰۰۲ ۱۷- معنی آیه کریمه «واجعلنا للمتقن اماماً» در کدام گزینه بصورت درست آمده است؟ ۱. ما را برای پیشوایان پرهیزگار گردان. ۲. افراد متقی ما را پیشوایان امت قرار بده. ۰۳ پیشوایان ما را از متقایان قرار بده. ۴. ما را برای پرهیزگاران پیشوا قرار بده. ۱۸- معنای درست عبارت «فیما له و علیه » در کدام گزینه آمده است؟ ۱. در آنچه برای او و برای دیگران باشد. ۲. در آنچه بر زیان او و به نفع دیگران باشد. ۳. در آنچه برای دیگران و برای او باشد. ۴. در آنچه به نفع او و به زیان او باشد.
۱۹- مفرد کلمات «بلاد»، «خلطاء»، «جهال» و «ابرار» در کدام گزینه به صورت صحیح آمده است؟ ۱. بلد ، خلط ، جهول ، بر ۲. بلد ، خلط ، جاهل ، بر
" بلد ، خليط ، جاهل ، بر " : بلد، خليط ، جهول ، بر
۲۰- معنی عبارات «دارالخلود» و «دارالغرور» چیست؟ ۱. دنیا، جهنم ۲. دنیا، آخرت ۳. آخرت، بهشت ۴. آخرت ، دنیا ۲- در حدیث «الاتجترین علي خیانة آبدا» کدام گزینه دربارهٔ «تجترئن» صحیح است؟ ۱. هرگز او را جری مکن ، فعل نهی از باب افتعالی ۲. هرگز جرأت مکن، فعل نهی از باب افعلال ۳. هرگز او را جری مکن، فعل نهی از باب تفعل ۴. هرگز جرأت مکن، فعل نهی از باب افتعال
۲۲- معنی درست عبارت «و أعرض علیه آخبار الماضین» در کدام گزینه آمده است؟
۱. از پرداختن به اخبار گذشتگان روی بگردان، ۲. خبرهای دیروز را به او نشان بده. ۳. اخبار پیشینیان را بر او ( نفس خود ) نشان بده. آ، از خبرهای پیشینیان به او چیزی مگو.
۲۳- معنای صحیح عبارت «اهکذا تصانع المواعظ البالغة» در کدام گزینه آمده است؟
۱. آیا افراد بالغ اینگونه موعظه می شوند. ۲. آیا افراد بالغ اینگونه موعظه را ضایع می کنند. ۳. آیا پند های رسا به اهل وعظ اینگونه تأثیر می گذارد. ۴. آیا اهل وعظ به بالغان اینگونه تأثیر می گذارند.
۲۴- معنای صحیح کلمات « تبلد» و «تجلد» درکدام گزینه آمده است؟
۱. افسوس خوردن ، تلاش کردن ۲. تلاش کردن ، افسوس خوردن
۳. چابکی کردن ، متحیر بودن آ، چابکی کردن ، تلاش کردن
صفحه ۳ از ۴
نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰***
. . . =انشكاه پیام نور کارشناسی
--- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
سه بود: سی: تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : قرائت عربی ۱ رشته تحصیلی / کد درس : زبان و ادبیات فارسی (محض ) ۱۲۱۳۰۰۲ ۲۵- معنی واژه «اطراء» در حدیث «زیارة الحبیب اطراء المحبة» چیست؟ ۱. انداختن ۲. افزودن ۳. جلب کردن ۴. تقدیم کردن ۲۶- معنای حدیث «نسیان الموت صداً القلب» چیست؟ ۱. فراموش کردن مرگ باعث مردان دل است. ۲: فراموش کردن مرگ باعث پیر شدن دل است. ۳. فراموش کردن مرگ باعث خوابیدن دل است. ۰۲ فراموش کردن مرگ باعث فاسد شدن قلب است. ۲۷- افعال «تنکرت» و «تغیرت» در حدیث «ان الدنیا قد تغیرت و تنکرت» چگونه افعالی هستند؟ ۱. هردو ماضی از باب تفعیل ۲. هر دو ماضی از باب تفعلی ۳. هردو مضارع از باب تفعلی ۴. هر دو مضارع از باب تفعیل ۲۸- معنای دقیق حدیث «حبانا بدینه » در کدام گزینه آمده است؟ ۱. ما را بوسیلهٔ دینش به بند کشید. ۲. ما را به دینش بخشید. ۳. بوسیلهٔ ما دینش را رونق داد. ۴. دین خود را به ما بخشیده است. ۲۹- معنی دقیق حدیث « أفضي اليهم بالبیان » در کدام گزینه آمده است؟ ۱. ایشان را به بیان خود آگاه کرد. ۲. ایشان از بیان او آگاه شدند. ۳. به ایشان بیان کردن آموخت. آ، ایشان را با بیان خود مورد تفضل قرار داد. ۳۰- در حدیث « من جمع للث ودّة و رأيه فأجمع له طاعتک» چند تا مفعول وجود دارد؟ ۱. یک ۲. دو ۳. سه f چهار
نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۴ از ۴***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :