نمونه سوال درس فلسفه اخلاق عمومی علوم انسانی نیمسال دوم 91-90
بیست فایل

نمونه سوال درس فلسفه اخلاق عمومی علوم انسانی نیمسال دوم 91-90

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


. . .
藥 = دانشگاه پیام نور کارشناسی - - - - -- - مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ عنوان درس : (فلسفه اخلاق (با تکیه بر مباحث تربیتی
رشته تحصیلی /کد درس : عمومی علوم انسانی ۱۲۱۱۴۱۱
۱- کدامیک از موارد زیر صحیح است؟ ۱. مطلق گرایی حداکثری مطلق گرایی حداقلی اخلاق
۳. نسبی بودن اخلاق با توجه به میل جمعی و سلیقه فردی افراد

۴. نسبی بودن با توجه به شرایط و قیود واقعی ۲- مفاهیم طبیعت گرا و متافیزیک جزء کدامیک از نظریات زیر است؟ ۱. شهود گرایانه ۲. غیر شناختی ۳. تعریف گرایانه ۴. شناخت محور ۳- کدامیک از موارد زیر دیدگاه امانوئل کانت است؟ ۱. هیچ یک از براهین عقلی نظری نمی تواند وجود خدا را اثبات کند ۰۲ وجوب شکر منعم از دلایل خداشناسی است آ، وابستگی اخلاق به دین ۴- مغالطه ( کنه و وجه) از استدلال های کدام گروه است؟ ۱. معتزله ۲. اشاعره ٠٢ کلبیون ۴. صوفیه ۵- نظریه (انسان برتر) یا (ابر مرد) از کیست؟
Y فروید ۳. کانات .Y . نیچه
۱. مارکسی
۶- نتیجه ذاتی بودن حسن و قبح افعال چیست؟
عقل انسان توانایی درک اصولی احکام اخلاقی را دارد
حسن و قبح از امور ذهنی است
عدم آگاهی از حقیقت
به خطر افتادن منافع مادی
صفحه ۱ از ۴
نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰
۱. حسن و قبح تابع اوامر و نواهی الهی است
۳. حسن و قبح مصالح و مفاسد است ۷- علت مسئولیت ناپذیری و عدم پایبندی به اخلاق چیست؟
۱. نداشتن اعتماد به نفس کافی
۳. عدم انگیزه اخلاقی
Υ γ«/Υ . Υ.ΥΡΥΔ
***
. . .
藥 = دانشگاه پیام نور کارشناسی --- - - - ز آزمونو سنجش مركز زهون وسنج حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک
عنوان درس : فلسفه اخلاق (با تکیه بر مباحث تربیتی)
رشته تحصیلی /کد درس : عمومی علوم انسانی ۱۲۱۱۴۱۱
۸- آیه شریفه (ثم لتسئلون یومئذ عن النعیم) (در روز قیامت از نعمت های انسان سوال پرسیده می شود) اشاره به کدام مسئولیت اخلاقی انسان را دارد ؟ ۱. مسئولیت در برابر خدا ۲. مسئولیت در برابر خود
۳. مسئولیت در برابر سایر موجودات ۲. مسئولیت در برابر دیگر انسان ها
۹- واتسون می گوید : (وراثت و محیط رفتار آدمی را تغییر می دهد)، با توجه به جمله اشاره شده او قائل به چه نوع جبری
است؟ ۱. جبر اجتماعی ۲. جبر کلامی ۳. جبر زیستی ۴: جبر فلسفی
۱۰- کدامیک از موارد زیر از شرایط مسئولیت اخلاقی نیست؟
۱. قدرت ۲. قصد ۳. آگاهی ۴. آزادی اختیار ۱۱- حق و تکلیف در بیشتر موارد دارای چه رابطه ای هستند؟
ا. علت و معلول ۲. سبب و مسبب ۰۳ لازم و ملزوم ۴. دال و مدلول ۱۲- کدام دانشمند، اختیار و آگاهی را از شرایط مسئولیت فردی می دانست؟
۱. ارسطو ۲. اگوستین ۳. کانات ۴. آکویناسی ۱۳- از نظر کدام دیدگاه اخلاقی، اختلافات اخلاقی بنیادی و اساسی اند؟
۱. نسبیت فراخلاق ۲، نسبیت هنجاری ۳. نسبیت توصیفی ۴. مطلق گرایی حداقلی ۱۴- کدامیک از موارد زیر صحیح نیست؟
۱. عقل به تنهایی در بسیاری از مسائل توانایی کشف رابطه میان افعال اختیاری و نتایج آنها را دارد
۲. عقل در راه کشف روابط پنهان به شرع مقدس احتیاج دارد
۳. تصحیح درک انسان ها از کمال مطلوب، باعث از بین رفتن اختلافات اخلاقی جوامع می شود
۴. وجود اختلاف در نظامهای اخلاقی به درستی و حقانیت آنها دلالت می کند ۱۵- مخالفت با عقلی و فطرت از اشکالات کدام نظریه اخلاقی است؟
۱. مطلق گرایی حد اکثری ۲. نسبی گرایی با توجه به میل جمعی
۳. مطلق گرایی حداقلی ۴. نسبی گرایی با توجه به قیود واقعی ۱۶- مطلق یا نسبی بودن این دو مثال را بیان کنید: (ظلم بد است)(غیرت خوب است)
۱. مطلق - مطلق ۲. نسبی - مطلق ۳. نسبی نسبی ۴. مطلق - نسبی
Υ γ«/Υ . Υ.ΥΡΥΔ صفحه ۲ از ۴
نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰***
. . . 藥 = دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک
عنوان درس : فلسفه اخلاق (با تکیه بر مباحث تربیتی)
رشته تحصیلی /کد درس : عمومی علوم انسانی ۱۲۱۱۴۱۱
۱۷- تفاوت اخلاق و تربیت چیست؟
۱. در مفهوم تربیت قداست وجود دارد بر خلاف اخلاق ۲. اخلاق در مورد انسانهاست اما تربیت مفهومی عام دارد
۳. اخلاق مطلق پرورش مطلق است برخلاف تربیت آن در اخلاق فرقی نمیکند با چه هدفی باشد برخلاف تربیت
۱۸- به کدامیک از موارد زیر پژوهشی توصیفی می گویند؟
۱. روش بحث در این شاخه عقلی و استدلالی است
۲. مقصود از آن بررسی خوبی و بدی و درستی و نادرستی افعال اختیاری انسان است
۳. نام دیگر آن اخلاق تحلیلی است
۴. در این روش هیچگونه داوری صورت نمی گیرد و فقط آشنایی با اصول اخلاقی متصور است. ۱۹- کدام جنبه مطالعه فرااخلاق به بررسی مطلق یا نسبی بودن احکام اخلاقی بوسیله روش عقلی می پردازد؟ ۲۰- کدام جنبه مطالعه فراخلاق به بررسی مفاهیمی نظیر خوب، بد، درست، نادرست و غیر این می پردازد؟
۱. هستی شناسی ۲. معرفت شناسی ۳. منطقی ۴. معناشناسی ۲۱- کدامیک از فرضی های زیر درباره تعریف و قلمرو فلسفه اخلاق به واقع نزدیک تر است؟
۱. در حوزه اخلاق هنجاری و فرا اخلاق
۲. فقط مباحث فرا اخلاق
۳. پژوهش های هنجاری و فرا اخلاق
۴. همه انواع پژوهش های اخلاقی - توصیفی، هنجاری-فرا اخلاق ۲۲- کدامیک از موارد زیر وظیفه دفاع از آموزه های اخلاقی و پاسخگویی به شبهات درباره مفاهیم اخلاقی را بر عهده دارد؟
۱. فلسفه اسلامی أ. علم اخلاق ۳. فلسفه اخلاق ۴. دین ۲۳- تثبیت علم اخلاق به صورت یک رشته مستقل، از زمان کدام دانشمند شروع شد؟
۱. سقراط ۲. افلاطون
٢. ابن مسکویه ۴. خواجه نصیرالدین طوسی ۲۴- واقع نما بودن جملات اخلاقی وابسته به چه چیزی است؟
۱. واقع نما بودن احکام اخلاقی ۰۲ واقع نما بودن گزاره های اخلاقی
۳. واقع نما بودن مفاهیم اخلاقی ۴. مبنا و ملاک فلسفه اخلاق
Υ γ«/Υ . Υ.ΥΡΥΔ صفحه ۳ از ۴
نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰




























***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی
. . . 藥 مرکز آزمون و سنجش
حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی == اوست تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : فلسفه اخلاق (با تکیه بر مباحث تربیتی) رشته تحصیلی /کد درس : عمومی علوم انسانی ۱۲۱۱۴۱۱ ۲۵- به مفاهیمی که مصادیق آنها در خارج یافت می شود و به امور ورای ذهن منطبق و حمل می شوند چه می گویند؟ ۱. مفاهیم ماهوی یا معقولات اولی ۲. معقول ثانی منطقی ۳۔ معقول ثانی فلسفی " : مفهوم علت ۲۶- مفاهیم الزامی، در زمره کدام معقولات قرار می گیرد؟ ۱. معقولات ثانی منطقی ۲۔ معقولات ثانی فلسفی ۲. معقولات اولی ۴. معقولات ارزشی ۲۷- مفاهیم اخلاقی در ناحیه موضوع و محمول به ترتیب از سنخ کدام مفاهیم هستند؟ ۰۱ فعل اختیاری آدمی-معقولات ثانی فلسفی ۰۲ فعلی غیر اختیاری - معقولات ثانی منطقی ۳. معقولات ثانی فلسفی-فعل اختیاری آدمی ۲. معقولات ثانی منطقی-فعل غیر اختیاری آدمی ۲۸- اشکال اساسی کدام دیدگاه اخلاقی، پایه ریزی آن بر یک نظام مادی گرایانه است؟ ۱. دیدگاه سود عمومی ۲. دیدگاه مطابقت با قانون عقلی ۳. دیدگاه اراده یا قانون الهی ۴. دیدگاه لذت شخصی ۲۹- کدام دیدگاه اخلاقی می گوید: اخلاق، با هیچ یک از الهیات، علوم طبیعی و انسان شناسی ارتباط ندارد؟ ۱. دیدگاه مطابقت با قانون عقلی ۲. دیدگاه سود عمومی ۲. دیدگاه لذت شخصی ۴. دیدگاه حسن و قبح عقلی
۳۰- کدام دیدگاه اخلاقی می گوید: اگر بین فعل اختیاری با کمال مطلوب انسان رابطه مناسب برقرار باشد آن کار خوب و اگر
۱. دیدگاه اراده یا قانون خدا ۲. دیدگاه مطابقت با قانون عقلی
۲. دیدگاه حسن و قبح عقلی ۴. دیدگاه سود عمومی
Υ γ«/Υ . Υ.ΥΡΥΔ
نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ = صفحه ۴ از ۴***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :