Enter the password to open this PDF file:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
= دانشگاه پیام نور کارشناسی - نیمسال دوم ۹۳-۹۲ مرکز آزمون و سنجش .حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱عن-وان درس : قرائت متون تاریخی به زبان عربی ۱ رشته تحصیلی / کد درس : تاریخ ۱۲۲۹۰۲۴۱- کتاب الامامهٔ والسیاسهٔ اثر کیست؟ ۱. آبوحنیفه الدینوری ۲. عزالدین ابن الاثیر " ابن أعثم الكوفى ۴. ابن قتیبهٔ الدینوری عيّن الأصح والأدق فى الترجمة (إلى الفارسية) أو التعريب للسؤال رقم ٢ حتى ١٢:۲- آن اندوه بزرگی است که از قلبم خارج نمی شود.۱. انها غام لایخرج من فؤادی " إنه هم لايبرح من قلبى ۳. انها هم لایترک قلبی ۴. انه غم فی قلبی۳- منظور از (ناحیه) کدام مورد می باشد:1. الصقع ۲. الشرید ۳. المدینهٔ ۴. الصعید ٣- المذلة والإنقياد كاسران لستورة الغصبية؟۱. خواری و فرمانبرداری، دیوار تعصب را می شکنند.۲. خواری و ذلت، عصبیت را در اسیران تشدید می کند. خواری و فرمانبرداری، جوش و خروش عصبیت را درهم می شکند.۴. جوش و خروش تعصب قبیله ای با ذلت و تسلیم شدن کاهش نمی یابد. ۵- معنای عبارت (مقت ) کدام گزینه می باشد۱. گناه کرد ۲. برخاست ۳. ترسانید ۴. زشت شمرد ۶- کدام گزینه معنای (اشحات ذوا السیوف فاذا دعیتم فاجیبوا) را می رساند:۱. شمشیرها را تیز کنید. پس هرگاه شما را فراخواندند، اجابت کنید.۲. شمشیرها را برکشید. هرگاه شما را ترک کردند، پس جواب دهید.۳. شمشیرها را غلاف کنید. پس هرگاه دعوت شدید، آن را بپذیرید.۴. شمشیرها را محکم ببندید. هرگاه شما را خواستند، بروید. ۷- منظور از عبارت (استاد نتها فی مصر کام) کدام گزینه می باشد:۱. با اصرار شما نزدیک آمدم. ۲. در شهر شما قرضی کرده ام.۰۳ در شهر شما دیندار بودم. ۴. دین شما بر گردنم است.Vו.ץץ. ו. ון. ו. וصفحه ۱ از ۴نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ *** .= دانشگاه پیام نور کارشناسی - نیمسال دوم ۹۳-۹۲ مرکز آزمون و سنجشحضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یکعن-وان درس : قرائت متون تاریخی به زبان عربی ۱ رشته تحصیلی / کد درس : تاریخ ۱۲۲۹۰۲۴A— اگر شما را رها کنم، از شما آزار می بینم۱. فان حرارتکم، فاذیتمونی ۲. اذا آنقذتکم، تأذیتمونی ۳. ان ترکتکم تأذیت بکم ۴. ان ترککم آذانی۹- کدام گزینه معنای (ست بر گردن) می باشد: ا. ضخم العنق ۲. جسیم الهیکل ۳. اغلب الرجال ۴ ، ثقیل الرقبۂ ا- لم يكد يطل القرن الحادى عشرللميلاد حتى كان الظلام قد خيّم على بلاد الغربا ۱. سده ی یازده میلادی چندان طولی نکشید که ظلم و ستم بر دنیای غرب چادر زد. ۲. زمان چندانی از سده ی یازدهم میلادی نگذشته بود که تاریکی بر سرزمین های غرب سایه افکند. ۰۳ قرن یازده میلادی تازه پایان یافته بود که تاریکی جهالت بر سرزمین های غربی خیمه زد. ۴. قرن یازدهم میلادی هنوز به پایان نرسیده بود که در دنیای غرب چادرنشینی رواج یافت. ۱۱- کدام گزینه معنای کلمه بند کفشی را می رساند :۱. شرابهٔ الجاجیلتهٔ ۲. رباط الصندلی ۳. شرایط الحذاه ۴. رباط النعلی۱۲- در سایه ی تو همچون آهوان در بیابان آمن، استراحت می کردیم. ۱. کنا نمرح فی ظلالک کما تمرح الظباء فی الصحراء المأمونهٔ ۲. مرحنا تحت ظلالک فی الصحراء المأمونهٔ کما مرح الظباء ۳. نمراح فی ظلالک کما تمرح الظباء فی البادیهٔ الامنهٔ ۴. کنا نمراح فی ظلالک کالظباء فی الصحراء الامنهٔ ۱۳- معنای واژه (رعث) کدام گزینه می باشد: ۱. گردنبند ۲. گوشواره ۰۳ دستبند ۴. خلخالی ٣ا– فزحف إليهم يوم الخميس و على ميمنته الأشتر ) ... در روز پنجشنبه به دسوی آنان عقب نشینی کرد و مالک اشتر را در جانب راست قرار داد. ۰۲ پنجشنبه روزی در حالی که مالک اشتر در سمت راست سپاهش بود، به سوی شان بازگشت. ۳. در روز پنجشنبه در حالی که مالک اشتر به آنان حمله کرد، وی در رأس جناح راست قرار داشت.۴. در روز پنجشنبه در حالیکه فرماندهی جناح راست وی با مالک اشتر بود، به سوی آنان حرکت کرد.Vו.ץץ. ו. ון. ו. וصفحه ۲ از ۴نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ ***= دانشگاه پیام نور کارشناسی - نیمسال دوم ۹۳-۹۲ مرکز آزمون و سنجش .حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : قرائت متون تاریخی به زبان عربی ۱ رشته تحصیلی / کد درس : تاریخ ۱۲۲۹۰۲۴عيّن الصحيح فى التشكيل للأسئلة التالية من رقم ها حتى 19:۱۵- کدام اعراب صحیح است. لقد بقیت عدهٔ سنین معرضا، فمن الذی یساهل علیه آن یکتب نعی الاسلام:1. بقيت - عدّة – فَمَن - يسهل – تعى " بقيت - عدةً - مُعرضاً - يكتب - الإسلام۳. لقد - عدهٔ - سنین - فمن - یکتب ۴. فمن - یسهال - آن - یکتب - نعیعا– توفى على بن الحسين سنة تسع وتسعين و له ثمان و خمسون سنة و كان أفضل الناس عبادة ) ... توفى - سنة - ثمان – أفضل – عبادة ۲. توفی - ا لحسین - تسع - ثمان - سنهٔ" توفى – الحسين – سنة – أفضل - عبادة " على - تسع - ثمان – أفضل عبادة۱۷- فاخترات له ثلاث قصائد غریبهٔ ظننت انها ما وقعت الی الأستاذ الرئيس:ا. فأخترت - ثلاث – قصائد - غريبة - ظننت " . فاخترت - ثلاث – قصائد - غريبة - وقعت*. فاخترت - ثلاث – قصائد - إنها - وقعت ٢. ثلاث – قصائد – ظننت - إنها – وقعت٨ا– يا أشباه الرجال و لارجال، حلوم الأطفال وعقول ربات الحجال:١. أشباة - رجال – خلوّم – عقول - ربات ٢. الرجال - رجال – خلوم - الأطفال – عقول٢. الإرجال، الأطفال – عقول - ربًات - الحجال ٢. أشباة - الرجال - رجال – خلوم - ريات۱۹- انما آمرت آن لا آفارقک آو آقدم بک علیه۱. آمرت - آفارقک - آقدام ۲. آثما - آفارقک - آقدام ۳. آمرت - آن - آفارقک ٢. إنّما - أمَرَت – أقدم۲۰- من هو مؤلف کتاب «التنبه والاشراف»؟ ۱. محمد بن جریر الطبری ۲. علی بن الحسین المسعودی۳. أحمد بن محمد بن مسکویه الرازی ۲. عبدالملک بن هشام الحمیری المعافریعيّن إعراب الكلمات التى أشير إليها بخط فى الأسئلة أدناه من رقم ٢١- ع٢:۲۱- رأی فی طریقه رجلاً یحمل شیئاً1. مفعول به و مَنصوب محلاً ۲. مبتداً مؤخر و رفغه محلی" صفت لرَجُلاً و منصوبة ٢. حال لرجلاً و منصوب مخلاًVו.ץץ. ו. ון. ו. וنیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۳ از ۴ ***= دانشگاه پیام نور کارشناسی - نیمسال دوم ۹۳-۹۲ مرکز آزمون و سنجش .حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : قرائت متون تاریخی به زبان عربی ۱ رشته تحصیلی / کد درس : تاریخ ۱۲۲۹۰۲۴۲۲- لمّا استوزرا لرکن الدوله کان تقدمه قوضعجزهٔ.1. فاعل لفعل تقدّمة و مرفوع بالأعراب الظاهرى " إسم مؤخر لفعل كان و مرفوع بالضم" خبر لفعل كان و مرفوع بالضم ٢. مُبتداً و مرفوع بالضم٢٣- ألم تر أن الشمس كانت ستقيمة. ا. فعل مُضارع و معرباً ۲. فعل امر و مبنی علی الفتح۳. فعل مضارع مجزوم با لم و علامهٔ جزمه حذف حرف العلهٔ ۴ - فعل ماضی و مبنی علی الفتح٢٣- ألا و إن الشجرة البريّة أصلب غوداً و الرواتع الخضرة أرق جلوداً و النابتات العذيّة أقوى وقوداً و أبطاً خمُوداً.۱. تمیز و منصوب أ. حال و منصوب " إسم إن و منصوباً " : مفعول به و منصوباًه٢- خرج بنوإسرائيل من أرض مصر مع موسى.۱. ظرف مکان و منصوب ۲. مفعول فیه و منصوب۳. تمییز و منصوب " : مضاف إليه و مجرور محلاً لأنها غير منصرف۲۶- سرت و شاطی النهر، والشمسی مشرقهٔ فی کبد السماء..۱. مفعول به و منصوب - مفعول فيه و منصوباً" : مفعول معه و منصوباً - مفعول مطلق و منصوباً۲۷- عین الصحیح عن مُنادی المضاف:أ. يا معشر الشباب ۲. یا آبو عبدالله ۳. یا بنو آسد ۴. یا رب۲۸- اختر الصحیح اللفراغ: کان فی البلد من آسری الروم آلفا و مائتا .....۱. رجلا ャ。 رجل ۳. رجلی to رجال٢٩- عين الصحيح عن الصقة المُشبّهة:1. أفضل ۲. کبری ۳. علامهٔ ۲. شهید۳۰- عین ما فیه ضمیر الفصل:۱. (نشانئک هو آلأبتر) ۲. (قالات: هومن عند آلله)*. (مُوَالَدُی خلقك من طين) " . (قال: هؤلاء بناتى إن كنتم فاعلين)Vו.ץץ. ו. ון. ו. וنیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۴ از ۴ ***