نمونه سوال درس تاریخ تفکر اجتماعی دراسلام نیمسال دوم 93-92
بیست فایل

نمونه سوال درس تاریخ تفکر اجتماعی دراسلام نیمسال دوم 93-92

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ عن-وان درس : تاریخ تفکر اجتماعی در اسلام
رشته تحصیلی / کد درس : علوم اجتماعی (پژوهشگری علوم اجتماعی )، علوم اجتماعی (تعاون ورفاه اجتماعی ) ۱۲۲۲۰۰۹
۱- کدام یک از اندیشمندان زیر را، مؤسس فلسفهٔ اسلامی لقب داده اند؟
۱. ابن سینا ۲. فارابی " . ابن خلدون ۴. امام محمد غزالی ۲- راه اصلی کشف حقایق جهان از نظر فارابی چیست؟
۱. فلسفه و حکمت ۲. روش مطالعه علمی ۳. فلسفه و روش علمی ۴. فلسفه و دین ۳- فارابی چه عاملی را، وسیله ارتباط عالم سفلی و عالم علوی بر می شمرد؟
۱. نبوت ۲. تمایلات صوفیانه ۲. روش علمی ۴. فلسفه ۴- طراح نظریهٔ اتحاد و حلول " کسیت ؟
۱. فارابی ۲. غزالی " . ابن خلدون ۴. حنند ۵- " عقل فعال در زبان اشراق به چه خوانده شده است؟
۱. وحی ازلی " رب النوع عقول جزئيه ". روح الامين جزئيه ۴ - مردم ملکوت ۶- از نظر فارابی، فیلسوف از چه طریقی با عقل فعال ارتباط حاصل می کند؟
۱. عقلی و تخیلی ۲. روح و فطرت ۳۔ وحی و عقل ۴. فطرت و تخیل ۷- در مدینهٔ فاضلهٔ فارابی عامل اصلی تعیین کنندهٔ سلسله مراتب اجتماعی و گوناگونی ها، چیست؟
۱. فطرت ۲. تربیت ۳. عقل فعالی ۴. ثروت ۸- از نظر فارابی سعادت حقیقی در کدام یک از جامعه های زیر تحقق می یابد؟
۱. مدینه ضروریه ャ。 مدینه کرامت ۳. مدینهٔ فاضله .Y . مدینه بداله ۹- فارابی در کتاب سیاست مدنی چه چیزی را لازمه وجود سعادت در جامعه می داند؟
۱. همکاری و رقابت ۲. تعاون و همکاری ۳. تجمل گرایی و رقابت ۴. تناقضی و علم گرایی ۱۰- کدام گزینه در مورد نظریه تضاد فارابی صحیح می باشد؟
۱. همه افراد در صورت عدم حضور در جامعه به سعادت می رسند.
آ ، وجود افراد زیادہ طلب در جامعه طبیعی است،
۳. جوامع اساساً با یکدیگر در تعارض نیستند.
۲. تعارض در جامعه رفع شدنی نیست.
ایت ۱۰۱۰/۱۰۱۰۲۲۴۹۶ نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۱ از ۴***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : تاریخ تفکر اجتماعی در اسلام رشته تحصیلی / کد درس : علوم اجتماعی (پژوهشگری علوم اجتماعی )، علوم اجتماعی (تعاون ورفاه اجتماعی ) ۱۲۲۲۰۰۹ ۱۱- منظور فارابی از " جماعات کامل " چگونه جماعتی است؟
۱. جماعتی است که قادر به رفع نیاز خویش می باشد .
۲. جماعتی است که از امتهای بسیاری به وجود نیآمده است .
۳. جماعتی است که اساس زندگی آنها بر پایهٔ عدم تعاون است.
۴. جماعتهایی نظیر خانواده، کوی ، قریه و منزل را شامل می شود. ۱۲- ابوریحان بیرونی در مطالعهٔ جامعهٔ هندی، اساسی را بر چه روشی گذاشت؟
۱. روش تجربی ۲. روش مشارکتی ۲. روش مقایسه ۴. روش آزمایشی ۱۳- از نظر بیرونی عامل اصلی تعیین کنندهٔ نظام کاستی در کشور هند چیست؟
۱. سنت ۲. دین ۳. قوانین ٠٢ فونكسيون ۱۴- به عقیدهٔ بیرونی عامل عمدهٔ گوناگونی زبان در جامعه هندی چه می باشد؟
۱. طبقه اجتماعی ۲. بلاغت سیاسی ۳. علم و دانش ۴. تحصیلات
۱۵- شیوه تفکر و اندیشه کدام یک از اندیشمندان اسلامی با شیوه تفکر دکارت قابل مقایسه است؟
۱. محمد فارابی ". ابن خلدون ۳. ابوریحان بیرونی ۴. امام محمد غزالی ۱۶- خواجه نصیرالدین طوسی، اساسی تشکیل جامعهٔ بشری را مبتنی بر چه اصلی می داند؟
) ... سلاح ャ。 ثروت .Y . استخدام .Y . تعاون ۱۷- مبنای مراحل توسعهٔ جوامع در نظریهٔ خواجه نصیرالدین طوسی، چیست ؟
) ... پول ャ。 معاش ۳. غذا ۴. خانه ۱۸- نظریه عدالت اجتماعی توسط چه کسی مطرح شد؟
۱. منتسکیو ۲. ابن خلدون ۳. ابن بطوطه ۲. غزالی
۱۹- کدام جماعت از نظر خواجه نصیرالدین طوسی، جماعتی است که به غایات مدن جاهله مایل باشند، و چون قوانین اهل مدینه فاضله مانع آن بود آن را به نوعی از تفسیر با هوای موافقت دهند تا به مطلوب برسند؟
۱. جماعت مراعیان ۲. جماعت محرفان ٢. جماعت مارقان Y جماعت باغيان
۲۰- مهمترین مفهوم مرکزی اندیشه خواجه نصیرالدین طوسی، چیست؟
ا. وحدت و اعتدال ۲. تمایز و تناقضی " . تضاد و تعارض ۴. تضاد و وحدت
ایت ۱۰۱۰/۱۰۱۰۲۲۴۹۶
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۲ از ۴***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : تاریخ تفکر اجتماعی در اسلام
رشته تحصیلی / کد درس : علوم اجتماعی (پژوهشگری علوم اجتماعی )، علوم اجتماعی (تعاون ورفاه اجتماعی ) ۱۲۲۲۰۰۹ ۲۱- موضوع علم عمران از نظر ابن خلدون چیست؟
۱. علمی مطالعه پیشرفت جامعه ۲. علمی مطالعه آبادانی شهرها
۳. علمی مطالعه ساختار علمی و تاریخی جامعه ۲. علم مطالعه جامعه و فرهنگ در اشکال گوناگون ۲۲- از نظر ابن خلدون هسته اولیه جامعه شهری در کجا شکل می گیرد؟
۱. غار نشینی ۲. بادیه نشینی ۰۳روستا نشینی ۴. جماعات گردآورنده ۲۳- هدف شهرنشینی از نظر ابن خلدون چیست؟
۱. رفاه و آسایش ۲. دستیابی به قدرت ۳. توسعه علم و دانش ۴ - رونق اقتصادی ۲۴- به عقیدهٔ ابن خلدون عامل تقویت کننده عصبیت، چه عاملی می باشد؟
۱. اقتصاد ۲. فرهنگ ۳. قانون .Y . دین ۲۵- شهید مطهری از چه نظر جامعه شناسی را مورد نقد قرار می داد؟
۱. فلسفی و علمی ۲. استقرایی و اسلامی ۰۳قیاسی و اثبات گرایی ۴. فلسفی و تاریخی ۲۶- از دیدگاه شهید مطهری، چه عاملی باعث افزایش اعتبار علم می شود؟
۱. ملاحظهٔ درست تاریخ ۲. ملاحظهٔ درست فطرت ۳. ملاحظهٔ درست قوانین ۲. ملاحظهٔ درست فلسفه ۲۷- از نظر شهید مطهری ، راه اصلی حضور تفکر دینی در جامعه چیست؟
۱. تحول فرهنگی و سیاسی نظام عرفی ۲. رفع آسیب های فرهنگی و دینی
۳. تفکر علمی و مدیریت نظام سلامت ۴. تفکر فلسفی و اقتصادی
۲۸- از نظر شهید مطهری چه عاملی موجب مطلوبیت ماتریالیسم در دوران گذاشته شده بود؟ ۱. تفکر عدالت خواهانه رهبران سیاسی ۲. مبارزه طلبی احیاگران دینی
۳. طرح نارسایی مفاهیم اصلی دین ۴. وجود فرهنگ خودخواهانه
۲۹- از نظر شهید مطهری چه زمانی وجدان جمعی و ناسیونالیسم در میان مردم متولد می شود؟
۱. زمانی که روحیه مبارزه با ظلم در جامعه نباشد. ۲. زمانی که درد مشترک در جامعه وجود داشته باشد. ۳. زمانی که روحیه رفاه طلبی در جامعه وجود داشته باشد. ۲. زمانی که روحیه یکتاپرستی در جامعه نباشد ایت ۱۰۱۰/۱۰۱۰۲۲۴۹۶ نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۳ از ۴***
.
藥 = دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک
عن-وان درس : تاریخ تفکر اجتماعی در اسلام رشته تحصیلی / کد درس : علوم اجتماعی (پژوهشگری علوم اجتماعی )، علوم اجتماعی (تعاون ورفاه اجتماعی ) ۱۲۲۲۰۰۹ ۳۰- چه عواملی از دیدگاه شهید مطهری، زمینه ساز عقب ماندگی مسلمین شده اند؟ ۱. بی اعتنایی مسلمین به حیات اجتماعی و سیاسی و تحریف های فرهنگی - اجتماعی استعمار ۲. تحریف های فرهنگی و فقدان عوامل سازنده وحدت ملی ۳. استعمار فرهنگی و دنیا گرایی مسلمین
۲. استعمار و استثمار فرهنگی و اقتصادی مسلمین توسط بیگانگان
ایت ۱۰۱۰/۱۰۱۰۲۲۴۹۶ نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۴ از ۴***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :