Enter the password to open this PDF file:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
= دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد مرکز آزمون و سنجش .حضرت علی(ع): دانشی راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰Y. عنوان درس : تفسیر قرآنرشته تحصیلی /کد درس : الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث ۱۲۲۰۳۹۳۱- آیه شریفه «الحمدلله رب العامین» از منظر« استاد معرفت» - چگونه جمله ای است؟ ۱. تحذیریه " . دعائیه " تبشيريه ". انشائیه ۲- مطابق روایات، منظور از آیه شریفه «القد آتیناک سبعاً من المثاني والقرآن العظیم» - چیست؟سوره... ۱. هود ۲. اعراف ٢: یونس " فاتحة الكتاب ç به نظر ابن الجزری و امام ابوالحسن السخاوي، کدام صيغه استعاذه دیدگاه مختار واجماعی علماء هي باشد –r Y . أعوذ بالله من الشيطان الرجيم " أستعيذ بالله من الشيطان الرجيم " نعوذ من الشیطان الرجیم " نستعيذ من الشيطان الرجيم۴- تجلی تام انقطاع کامل در کدام آیه از سوره حمد وجود دارد ؟٠١ بسم الله الرحمان الرحيم آن ایاک نعبد و ایاک نستعین ٠٢ الرحمان الرحيم آ: اهدنا الصراط المستقیم A— مطابق نقل کلیني ، پاسخ امام موسی بن جعفر (ع) پیرامون معني اسم جلاله «الله » چیست؟ اء هوالذي يتأله إليه عند الحوائج. " هوالذي احتجب من جهي الكيفية عن الأوهام. " هوالذي يؤاله إليه في الحوائج . " استولي علي ما دق وجل .۶- مطابق روایت « ابن عباس » شیطان کدام آیه از قرآن را از مسلمانان سرقت کرده است؟ ۱. آیة الکرسي ٢: بسم الله الرحمن الرحيم . Y. Ug , Yسؤال۷- پیرامون حدیث ابن عباس «قال: هما(الرحمن الرحیم ) اسمان رقیقان آحدهما آرق من الاخر» دیدگاه « الخطابی»چیست ؟ W ... آن را حدیث شاذ مي داند. ۲ آن را تأیید کرده است. " آن را حدیث غریب مي داند. " آن را حدیث مشکلي مي داند.۸- «ابن الجوزی» پیرامون حدیث «والله اله الالهة والرحمان رحمان الاخرة والدنیا » چه نظری ارائه کرده است؟ حدیث...است. ۱. حسن آن متواتر " موضوع ۴. شاذ •/\*\•Y•9११\ نیمسال دوم ”W*AY–AW = صفحه ۱ از ۵ *** .= دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد *- :-------Tمرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانشی راهبر نیکویی برای ایمان است تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یکعنوان درس : تفسیر قرآن ۳رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث ۱۲۲۰۳۹۳۹- مطابق فرمایش رسول اکرم (ص) - بافضیلت ترین دعاها - چیحسست ؟ ٠١ بسم الله الرحمان الرحيم " : الحمدلله "ایاک نعبد و ایاک نستعین ٢. لاإله إلا الله۱۰- "الف ولام" «الحمدلله »- از منظر «علی بن عیسی اربلی» چه نوعی است؟Y . ذهني ۲. زائده r عهدي .Y . جنسي۱۱- درنظر استاد معرفت روایاتي که از دو شهر در مشرق و مغرب سخن گفته اند و از آنها تعبیر به « جابرس و جابلق» - شده چگونه روایاتي هستند ؟ اء ضعيف السند " موضوع ۳: مرسل ۴. شاذ ۱۲- پیرامون روایت « عن آبي سعید بن المعلی قال کنت آصلی فدعاني رسول الله صلی الله علیه و سلم فلم آجبه حتی صلیت فاتيته فقال ما منعك أن تأتيني قال قلت يا رسول الله انى كنت أصلى قال ألم يقل الله عز وجل يا أيها الذين آمنوا استجيبوا لله وللرسول إذا دعاكم ثم قال لأعلمنك أعظم سورة في القرآن أو من القرآن قبل أن تخرج من المسجد ...) – «استاد معرفت» در مورد آیه مورد استناد در این روایت چه نظري دارند؟ ۱. آیه در مورد پاسخ دادن به هنگام ندا دادن پیامبر(ص) است و با ادعا مطابقت دارد. ۲ آیه در مورد فرا خواندن به هنگام پشت کردن به دشمن است و با ادعا مطابقت ندارد. ۳ آیه در مورد استجابت دعا است و استدلال به آیه با مدعا سازگاري ندارد. ۴ آیه در مورد دعوت به اسلام است و با ادعا مطابقت ندارد. ۱۳- پیرامون حدیث «روي الحاکم باسناده إلي أم سلمة قالت: !이 النبي صلى الله عليه وآله كان يقطع قراءته آية آية الحمد لله رب العالمين ثم يقف الرحمن الرحيم ثم يقف، وهكذا. – «دارقطني ) – جه نظري دارد؟ ۰ اسنادش صحیح است. آن حدیث، شاذ است. ۳ رجال سند، کذابند. " حدیث، مضطرب است . ۱۴- «امام زین العابدین (ع)» معناي کدام آیه را عبارت از آیه شریفه « و اذا ذکرت ربلث في القرآن و خده ولوا علی ...” أذبارهم نفورا» دانسته اند؟ ۱. ایاک نعبد وایاک نستعین آ، الحمدلله رب العامین" اهدنا الصراط المستقیم ٢: بسم الله الرحمن الرحيم•/\*\•Y•9११\ نیمسال دوم ”W*AY–AW = صفحه ۲ از ۵***= دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد مرکز آزمون و سنجش .حضرت علی(ع): دانشی راهبر نیکویی برای ایمان است تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : تفسیر قرآن ۳ رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث ۱۲۲۰۳۹۳ ۱۵- مصداق " المغضوب علیهم و الضالین به ترتیب چه کساني شمرده شده اند؟ اء يهود – منافقان آن نصاري - یهود " یهود- نصاري آن منافقان -یهود ۱۶- « ابن عباسی » - «الصراط المستقیم) را به کدامیک از موارد ذیل تفسیر کرده است؟ ۱. اسلام . ۲. قرآن r امام علي (ع) "راه بهشت. ۱۷- در ارتباط با زیبا سازي کتاب مصحف و آراستن خط نخستین کسی که به این کار پرداخت که بود؟ ا: عبدالله بن سعد " خليل بن احمد ۳. خالد بن ابي الهیاج " ابوالاسود دئلي ۱۸- چه نوع التفاتي در آیه شریفه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» بکار رفته است؟ ۱. التفات از خطاب به تکلم آ، التفات از غیب به تکلم " التفات از خطاب به غیب " التفات ازغيبت به خطاب ۱۹- استاد معرفت چه نظری پیرامون روایت « عن آبي سعید الخدري قال : بعثنا رسول الله صلی الله علیه و سلم في سریةثلاثين راكبا ، قال : فنزلنا على قوم من العرب فسألناهم أن يضيفونا ، فأبوا ، قال : فلدغ سيد الحي فأتونا ، فقالوا : أفيكم أحد يرقى من العقرب ؟ قال : قلت : نعم ، أنا ...) – دارند؟۱. حدیث، شاذ است. " حدیث، مطروح است. ". رجال حدیث، مدلس هستند. f دراین حدیث، مطالب ناپسندي وجود دارد..Y— ابن جزري ، پیرامون این روایت «حدثنا شهاب بن خراش، حدثني مسعود بن یزید الکندی، قال: کان ابن مسعود یقری رجلا، فقرأ الرجل: إنَّمَا الصدقات للفقراء و المساكين مرسلة. فقال ابن مسعود: ما هكذا أقرأنيها رسول الله صلى الله عليه و سلم. فقال: كيف أقرأكها يا أبا عبد الرحمن ؟. فقال: أقرأنيها: إنَّمَا الصدقات للفقراء و المساكين فمددها.-جه نظريدارند ؟۱. حدیث ارزشمندی است. ۲. رجال سند، کذابند." حدیث، مضطرب است . " حدیث، شاذ است. \•ौ•/\*\•Y•9११A. jor نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ = صفحه*** .= دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد *- :-------Tمرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانشی راهبر نیکویی برای ایمان است تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یکعنوان درس : تفسیر قرآن ۳ رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی - علوم قرآن و حدیث ۱۲۲۰۳۹۳ ا٢- ابوعيسي ترمذي بيرامون – روايت (وروى ابن جريج عن عبد الله بن أبي مليكة عن أم سلمة أنها سئلت عن قراءة رسولالله صلى الله عليه وآله وسلم فقالت : كان يقطع قراءته آية آية بسم الله الرحمن الرحيم . الحمد لله رب العالمين الرحمنالرحیم . مالك يوم الدین .» - چه نظری دارند؟۱. حدیث، شاذ است. ャ。 حدیث، صحیح است." حدیث غریب است. " حدیث، مضطرب است. ۲۲- اولین کسی که قرائت «ملک » -بدون الف را باب کرد که بود؟اء ابن جزري " : مروان بن الحکم " عاصم " ابوعيسي ترمذيبے معا م عے۲۳- آیه شریفه « ثم لتستلن يؤمنذ عن النعيم - مطابق نقل راوي از «عبدالله بن حسن»- به چه موضوعی اشاره دارد ؟ولایت اهل بیت (ع) آن حیات وزندگي انسانها " خوارکيها ۴. قرآن٢٢-اين عبارت « لمّا كان العبد محتاجاً إلي الهداية في جميع أموره، آناً فاناً ولحظة فلحظة ،فإدامة الهداية هي هداية أخري بعد الهدایة الاولي.» بیانگر کدام نظراست ؟ ۱. طلب هدایت براي انسان هدایت شده تحصیل حاصل نیست. آن طلب هدایت براي انسان هدایت شده تحصیل حاصل است. .Y . طلب هدایت امري دافعي و آني است. " : طلب هدایت امري تدریجي و مرحله اي است. ۲۵- در مورد حدیث «روي الکلیني باسناده سیف بن هارون مولي آل جعدة ،قال : قال:ابوعبدالله جعفربن محمدالصادق عليه السلام اکتب (بسم الله الرحمان الرحیم) من آجود کتابک ، ولاتمد الباء حتي ترفع السین.» - فاضل استرآبادي»، چه نظري دارند؟ اء استحباب رفع السين قبل مدالباء، يحتمل اختصاصه بالخط الكوفي. " يجب رفع السين قبل مدالباء، يحتمل اختصاصه بالخط الكوفي. *. مُد الباء إلي الميم." يعني:لاتمد الباء إلي الميم.A. نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ = صفحه ۴ از\•ौ•/\*\•Y•9११***