Enter the password to open this PDF file:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
.= دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ارشد مرکز آزمون و سنجشحضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱رشته تحصیلی / کد درس : اخلاق (اخلاق اسلامی)، الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی ۱۲۲۰۲۰۹۱- عنوان «فرا اخلاق» برای نخستین بار از طرف چه کسانی به کار گرفته شد؟۱. نوپوزیتیویستها، پیامد گراها ۲. پیامد گرایان، وظیفه گرایان ۳. نویسندگان مارکسیست، پیامد گراها ۲ نوپوزیتیویست ها، نویسندگان مارکسیست۲- موضوع فلسفه اخلاق چیست؟ ۱. تحقیق درباره استدلالی هایی که در ورای باورهای اخلاقی نهفته است، نحوه توجیه مواضع اخلاقی ۲. تحقیق درباره استدلال هایی که در باورهای اخلاقی پنهان است و بررسی مواضع اخلاقی خاصی پذیرفته شده ۳. بررسی نحوه توجیه مواضع اخلاقی خاص و بررسی مفاهیم اخلاقی و تعریف آنها ۲. استدلال درباره ماهیت و روش داوری های اخلاقی و باورهای اخلاقی۳- مهمترین دغدغه فیلسوفان اخلاق از نظر هولمز در مبانی فلسفه اخلاق کدام است؟۱. تبیین معیارهای صحیح برای تعیین درست از نادرست ۲. بررسی مفاهیم اخلاقی و تعریف آنها۳. استدلال درباره ی ماهیت و روش داوری های اخلاقی ۲. بررسی نحوه توجیه مواضع اخلاقی ۴- اخلاق نیکوماخوس از آثار کدام شخصیت است؟۱. فارابی ۲. ارسطو ۳. سقراط ۴. افلاطون ۵- افلاطون در تمثیل خط متناظر با مراتب واقعیت، «شناخت ریاضی و منطقی» را چه خوانده است؟۱. نوئزیس ۲. دیانویا ۳. ایکازیا ۰۴ پیستیسی ۶- در کدام اخلاق، فضیلت های ذیل نظریه پردازی اخلاقی مورد اعتنا نیست ؟۱. رومی ۲. یهودی ۰۳ مسیحیت ٠٢ يونانی۷- بر مبنای کدامیک از آموزه های ذیل، «اراده انسان، هم از علیت بیرونی و هم از تعین درونی به وسیله عقل عملی آزاداست»؟ ۱. اراده گروانه ۲. وظیفه گروانه ۳. پیامد گرایانه f فضیلت گرایانه ۸- کدامیک از فیلسوفان، معتقد به آموزه ی اراده گروانه اند ؟۱. فرانکنا، گنسلر ۲. دونس اسکوتوس، ویلیام آکام۰۲ هولمز، گنسلر ۴. آکام، مروین هیرい・ハ・Y・YY管AY・) صفحه ۱ از ۴نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ *** .= دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ارشد مرکز آزمون و سنجشحضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یکعنوان درسي : فلسفه اخلاقرشته تحصیلی / کد درس : اخلاق (اخلاق اسلامی)، الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی ۱۲۲۰۲۰۹۹- کدام دانشمند معتقد است، «نظریه مبتنی بر فضایل و رذایل در چارچوب نوعی کمال گرایی قابل دفاع است»؟۱. آنسکم ۲. مک اینتایر ۳. هولمز ۴۔ پینکافس۱۰- مهمترین نقد به خود گروی اخلاقی چیست؟۱. داشتن تناقضی درونی و عدم تعمیم پذیری ۲. غفلت از نتایج آینده۲. داشتن تناقضی درونی و تعمیم پذیری ۴. تعمیم پذیری و غفلت از دیگران ۱۱- توصیه های اصلی اپیکور برای رسیدن به آرامش کدامند؟۱. لذات، عزلت، قناعت ۲. عدم رنج، لذت جویی، عزلت۰۳قناعت، عزلت، محاسبه نفسی ۰۴ لذت، عزلت، محاسبه نفسی ۱۲- این که «ما وظیفه خود را در هر مورد جزئی توسط عقل شهود می کنیم»، اعتقاد کیست؟۱. اگزیستانسیالیست ها ۲. اچ.ای. پریچارد ۳. راولز ۴. کانات ۱۳- ارسطو و رابرت نوزیک (به ترتیب) چه معیاری را گزینش کرده اند؟۱. استحقاق، فضیلت ۲. فضیلت، استحقاق ۳. عدالت، فضیلت ۴. استحقاق، عدالت ۱۴- نظریه شهودگر وی در اخلاق هنجاری جزء کدام دیدگاه قرار می گیرد؟۱. وظیفه گرای عملی نگر ۲. غیرواقع گرای ناشناخت گرا۳. وظیفه گرای قاعده نگر ۴ . واقع گرای طبیعت نا گروانه ۱۵- اختلاف دیدگاه مور و راسی در چه موردی است؟۱. ذاتی و بدیهی بودن لذت، فضیلت و معرفت ۲. ذاتی و بدیهی نبودن لذت، فضیلت و معرفت۳. حقایق مربوط به وظیفه (بایدها) ۲. اصول و حقایق پایه ای۱۶- کدامیک از فیلسوفان ذیلی از طرفداران نظریه ی الهی به شمار می رود؟۱. اپیکور ۲. ویلیام اکام ۳. کانات ۴. افلاطون۱۷- «پرهیز از تناقضی میان ارزش گذاری ها در موارد مشابه»، بر کدامیک از اصول پایه ای اخلاق دلالت دارد؟۱. بی طرفی ۲. منطقی بودن ۳. مطابقت ۲. با وجدان بودنい・ハ・Y・YY管AY・) صفحه ۲ از ۴نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ ***= دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ارشد مرکز آزمون و سنجش .حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عندوان درس : فلسفه اخلاق رشته تحصیلی / کد درس : اخلاق (اخلاق اسلامی)، الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی ۱۲۲۰۲۰۹ ۱۸- کانت در باب مجازات چه اعتقادی دارد؟ ۱. جنگ ستیزانه ۲. جنگ طلبانه ۳. میانجی گری تلافی جویانه ۴. تلافی جویانه ۱۹- تفاوت اساسی دیدگاه آکویناس با کانت و سودگرایان در چه مواردی است؟ ۱. جنگ دفاعی و تهاجمی ۲. قدرت و مشروعیت سیاسی۳. نیت و حکومت صالح ۴. نظریه ی تلافی جویانه۲۰- به نظر طرفداران نظریه فمنیستی، کدام رویکرد در اخلاق فمنیستی قادر خواهد بود انسان را به یک نظریه ی ارزشی کار آمد برساند؟۱. سیاسی ۲. فرهنگی ۲. اجتماعی ۴. اخلاقی ۲۱- مسائلی مانند انواع معقولات، اعتباریات، در کدام حوزه ی اندیشه ی اسلامی مطرح شده است؟۱. علم فقه ۲. علم اصولی ۳. علم کلام ۴. فلسفه اسلامی ۲۲- مفاهیمی نظیر نوع، جنسی، کلی، جزئی در کدام دسته از معقولات قرار می گیرند؟) ... اولی Y. ثانیه فلسف .Y . ثانیه منطق f ارزشی ۲۳- زمانی که اشاعره حسن و قبح را به متعلق امر و نهی تعریف می کنند، دیدگاه آنها جزء کدام نظریات قرار می گیرد؟۱. تعریف گروانه و توصیف گروانه ۲. ناشناخت گرایانه۳. تعریف نا گروانه و غیر واقع گروانه ۴. وظیفه گرایانه ۲۴- بحث مستقلات عقلیه جزو کدامیک از مباحث ذیل است؟۱. اخلاق کاربردی ۲. فرا اخلاقی ۳. اخلاق هنجاری ۴. علم فقه ۲۵- تفکیک میان عقل نظری و عملی برای نخستین بار (احتمالا) از سوی چه کسی مطرح شده است؟۱. سقراط ۲. کانات ۳. افلاطون ۴. ارسطو ۲۶- اصول اخلاقی بر مبنای کدامیک از تکالیف انسان شکل می گیرد؟۱. تکالیف انسان در مورد روح و قوای روحانی ۲. رابطه ی انسان با خداوند۳. تکالیف انسان با دیگران ۴۔ تکالیف شرعی)・い・ハ・Y・YY管AYنیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۳ از ۴ ***= دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ارشد مرکز آزمون و سنجش .حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک رشته تحصیلی / کد درس : اخلاق (اخلاق اسلامی)، الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی ۱۲۲۰۲۰۹ ۲۷- در آیات قرآن کریم ، فوز بزرگ و فلاح (به ترتیب) نتیجه ی چیست؟۱. اطاعت از خدا و پیامبر، تزکیه نفسی ۲. تزکیه ی نفس، اطاعت خدا و رسول.Y . کامیابی و رسیدن به مطلوب، مراقبه .Y . مراقبه، محاسبه ۲۸- آیه ی شریفه ی فألهامها فجورها و تقواها (شمس ۸)، اشاره به کدامیک از راههای شناخت تکالیف دارد؟۱. وحی ۲. فطرت ۳. عقلی ٠٢ حکم الهی ۲۹- بروز و ظهور نظریه ی اعتدال ارسطویی در کدام اثر از اندیشمند اسلامی مشهود است؟۱. اخوان الصفا ۲. اخلاق ناصری۳. فارابی ۴. محمد بن زکریای رازی ۳۰- از نظرگاه عرفا نهمین ساحت نفسی چه نامیده می شود؟۱. غیب الغیوب ۲. مقام سر ۰۳غیب القلب ۴. مقام خفی)・い・ハ・Y・YY管AYنیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۴ از ۴ ***