نمونه سوال درس صرف 1 نیمسال دوم 93-92
بیست فایل

نمونه سوال درس صرف 1 نیمسال دوم 93-92

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ عنوان درس : صرف ۱ رشته تحصیلی /کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی، الهیات و معارف اسلامی گرایش ادیان و عرفان، الهیات و معارف
اسلامی گرایش تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث، الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی ۱۲۲۰۱۳۱
۱- تعریب «بنفشه»:
Y . بنفشج ャ。 بنهٔ - « : بنة to بنفش
۲- استدلوا علی آعجمیهٔ کلمهٔ «نرجس» باآن:
۱. لاتجتمع الصاد والجیم فی کلمهٔ عربیهٔ " ليس فى أصول أبنية العرب اسم فيه نون بعدها الراء ۳. لیسی فی کلام العرب زاء بعد دال الا دخیل ۰۴ لاتجتمع الجیم والقاف فی الکلمهٔ العربیه
۳- عین التنوین التنکیر؟ ۱. مرارت بسیبویه و سیبویه آخر ۲. ایاً ما تدعوا فله الاسماء الحسنی ٢. رجالاً – رجال - رجال ۴. صحار راع ۴- کدام گزینه جزء علامات اسم است؟ ۱. لا تدل علی معنی فی نفسها ۲. یصح الاخبار عنه وبه. ۳. لایصح الاخبار عنه وبه. ۲. لایثنی ولایجامع، ۵- گزینه صحیح را مشخص کنید. ۱. تنقسم الحروف الی قسمین: عاملهٔ وغیرعاملهٔ. ۲. اسم الاشاره لایتم معناه الابجمله تأتی بعده و تسم صلهٔ. ٢. الحروف العاملةً لاتحدث تغييرا فى آخر غيرها من الكلمات.
۴. الحروف غیر العاملهٔ تحدث تغییرافی آخرغیرها من الکلمات.
۶- عین الصحیح فی التحویل الی المؤنث و عکسه؟
۱. الجمل صبورنالناقهٔ صبور ۲. الرجل صبورالمرأهٔ صبوره
۳. جدتی نائمهٔ جدی نائمهٔ آمریم بنت مؤمنهٔ هند بنت مؤمن ۷- عین الصحیح ؟
۱. حرب دام: جنگی دایمی، ۲. دار واسعهٔ خانه ای وسیع،
۳. فاطمهٔ سافر فاطمه سفر کرد. آ، الشمس یطلع خورشید طلوع میکند.
RV.ץץ. ו. ון. ו. ו
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۱ از ۵
***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک
عنوان درس : صرف ۱
رشته تحصیلی /کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی، الهیات و معارف اسلامی گرایش ادیان و عرفان، الهیات و معارف اسلامی گرایش تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث، الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی ۱۲۲۰۱۳۱
۸- تحویل الفاعل الی المؤنث فی «یحکی الکاتب قصهٔ جدیدهٔ»مع تغییر مایلزم فی آی الجمل صحیح؟
۱. «تحکی الکاتب قصهٔ جدیدهٔ» ۲. «تحکی الکاتبهٔ قصهٔ جدیدهٔ»
۳. «تحکی، الکاتبهٔ قصه جدید» ۴. «یحاکی الکاتبهٔ قصهٔ جدیدهٔ» أ – عـيـن المثنى المرفوع فى الآيات التالية؟
۱. «آوی الیه آبویه» ۲. «الطلاق مرتان»
٢. «أقم الصلاة طرقى النهار» ۴. «فاتت آگلها ضعفین» * ا– عين الملحق بجمع المؤنث السالم ؟
١. أرضين ۲. آبواب ". سنون ۴. اولات اا– عين الصحيح فى بيان الجمع للمفرد أوالمفرد للجمع ؟
۱. آسری آسیر ۲. کریمات: کرماء ۳. سماع اسماعات T : حمزة:حمزوات ۱۲- کدام جمله نشانگر اسم نکره است؟
۱. صیغ معینهٔ فی اللغهٔ وضعت للدلالهٔ علی معین، ۲. هو ما یختص به واحد معین دون آخر
۳. هو ما یشیع فی جمیع افراد جنسه ۴. الاسماء التی مختص بالدلاله علی شیء معین وهو العلم ۱۳- عین الجمهٔ التی فیها ضمیر الفصل ؟
۱. «وهم علی صلاتهام یحافظون» ٢ : «كنت أنت الرقيب عليهم»
۳. «وادخالنافی رحمتک» ۴. «ایاک نعبدوآیاک نستعین» ۱۴- عین الصحیح فی جواز الحاق نون الوقایهٔ؟
) ... «أدعونى أ *ستجب لکم » ۲. «یالیتنی قدامت لِحَیاتی»
۳. «فاتاقفتقبل متـ .» f «انانی برای مماتشر کون» ۱۵- عین الصحیح ؟ (اسم الاشارهٔ والمشارالیه)
۱. «قابلت هاتین....... فی المدرسه»(المعلمتان) ۲. «القری نقص علیک من انبانها»(تلک)
۳. «صلیت فی...... المساجد»(هذا) ۴. «......... خصمان اختصموا»(هؤلاء)
RV.ץץ. ו. ון. ו. ו
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۲ از ۵
***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : صرف ۱ رشته تحصیلی /کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی، الهیات و معارف اسلامی گرایش ادیان و عرفان، الهیات و معارف
اسلامی گرایش تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث، الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی ۱۲۲۰۱۳۱
12– عيّن غير صحيح فى الموصول أوصلته ؟
۱. «تلک الجنهٔ التی اوراثتموها» ۲. ان ما یاقوله هذا الرجال کذب. " . هذه السمكة الذى فى البحر. ٢. الفلاحان هما اللذان يزرعان الارض. - ------------------------------------ ۱۷- گاهی فعل ماضی (گذشته) دلالت می کند بر زمان .............. و آن، وقتی است که ۱. حال - مقصود از آن دعا باشد ۲. حال - مقصود از آن انشاء باشد .Y . آینده - مقصود از آن انشاء باشد ۰۴گذشته - بعد از اذا یا ان شرطیه قرار گرفته باشد
۱۸- دل علی مایکون فیهافعل الامر؟
۱. «فلینظر الانسان الی طعامه» ۲. «فگلی واشربی وقری عینا» ۳. «هیهات هیهات لماتوعدون» ۴. «الم نشرح لک صدراک»
٩ا– عين الآيه التى فيه الفعل المتصرف فقط :
۱. «قل هاتوا برهانکمان کنتم صادقین» ٢. «قاما أصبرهم على النار» ٢. «ورأيت الناس يدخلون فى دين الله أفواجا» ٢. «فقل تعالوا ندع أبنائنا وأبنائكم»
٢٠- عين الصحيح فى إعراب الأفعال فى الآيات الكريمات؟ ۱. «کلوا من طیبات مارزقناکم» فعل امر مبنی علی حذف النوان ۲. «فلا تخضعن بالقول» فعل مضارع مجزوم، مبنی وعلامهٔ جزمه حذف حرف العلهٔ. ۳. «واتل علیهم نب ابنی آدم بالحق» فعل امر مبنی علی حذف نون، ۴. «الذین جاهدوا فینالنهادینهم سنبلنا» فعل ماضی مبنی بر فتح،
۲۱- در مورد مصادر ثلاثی قیاسی کدام گزینه صحیح نیست؟ ۱. ان دل الفعل علی امتناع، مصدره علی وزن فعالانفار ٢ إن دل الفعل على صوت كان مصدره على (فعال)أو(فعيل) عويل ۳. ان دل الفعل علی سیرکان مصدره غالبا علی وزن (فعالهٔ) جهالهٔ
٢ إن دل الفعل على لون، كان مصدره على (فعله)حمره
RV.ץץ. ו. ון. ו. ו صفحه ۳ از ۵
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲
***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : صرف ۱ رشته تحصیلی /کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی، الهیات و معارف اسلامی گرایش ادیان و عرفان، الهیات و معارف
اسلامی گرایش تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث، الهیات و معارف اسلامی گرایش فلسفه و کلام اسلامی ۱۲۲۰۱۳۱
۲۲- عین الفعل الرباعی المجرد فی الایات التالیهٔ؟ ۱. «فان حاجوک فقل آسلمات وجهی لله ومن آثبعن» ۲. «کالذی استهوته الشیاطین فی الارضی حیران»
" : «يوم تبيض وجوه وتسوة وجوه» ۴۔ (الذی یوسوس فی صدورالناس »
٢٣– عين الخطأفى الأفعال ووزنهاوترجمتها، أوعددحروف الزيادة فيها؟ ۱. عشب تروئید اعشوشب بسیارروئید الهامزه الواو تکرارعین الفعل " بعد دورشداتباعد ازهم دورشدند التاءوالالف ۳. قشعار لرزاند اقشاعر لرزید الهامزه، تکراراللام ۰۴ ذبذب:حرکت داداتذبذب:حرکت کردالتاء والباء ۲۴- عین المصدر الصناعی؟
۱. ماکرم، موجال ۰۲ کیفیه، عبودیهٔ ۳. اکراما عظیما، میتهٔ ٢. سرقة،دحرجة واحدة
ه٢– فى أى الجمل «الآيات» تكون معنى الفعل فى باب الإفعال، للدلالة على أنك وجدت المفعول على صفة؟
۱. «فلاما رایانه اکبرنیه» " : «كلوا من ثمره إذا أثمر» " : «فسبحان الله حين تمسون وحين تصبحون» " : «الحمدلله الذى أذهب عناالخزن»
۲۶- کدام گزینه معنای باب بکار رفته در آن با دیگران متفاوت (متضاد) است؟
١. الاولاتکونوا کالذین تفرقواواختَاَفوا» ۲. «و ما کان الله معذبهم و هم ایستغفرون»
۳. آحکمتهٔ فاستحکم ۴. «ثم انصرافوا صرف الله قلوبهم» ۲۷- کدام گزینه در معانی باب تفعل بمعنی تکلف است؟
١. أدّبته فتأذب. ۲. تصر تشجع تجلد ۳. توستدت الحجر ٢. لايتأثم ولايتحرج ۲۸- در آیه کریمه «کلوا واشربوا ولاتسرفوا» آفعال به ترتیب:
۱. مهموز، مضاعف، سالم " . سالم، مهموز، مضاعف ۳. معتل، مثال، ناقصی " مهموز، سالم، سالم
۲۹- در آیه کریمه «اً ولم یروا آن الله کیفیبدی الخلق ثم یعیداه» نوع فعلهای آن به ترتیب:
۱. ناقص یائی، مهموز اللام، آجوف واوی ۲. ناقص واوی، مهموز اللام، آجوف واوی ۳. ناقص یائی، مهموز اللام، آجوف یائی ۴. ناقص یائی، مهموز ناقص، آجوف واوی
RV.ץץ. ו. ון. ו. ו صفحه ۴ از ۵
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲
***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :