نمونه سوال درس فقه الحدیث 1 نیمسال دوم 93-92
بیست فایل

نمونه سوال درس فقه الحدیث 1 نیمسال دوم 93-92

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی - - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستي : . ما تشريحي: . زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : .
عنوان دارد : فقه الحدیث ۱
نام این د: الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث۱۲۲۰.۵۳
آن گاه که بنده، منصرف از حق، و متوجه به اشتغال به دنیا باشد چه چیزی در او غالب آید؟ ۱. خوف ۲. شقاوت ۳. انانیت ۴. حجاب
" - جنت صفات، نتیجه کدام یک از گزینه های زیر است؟
۰۱صورت قیام به عبودیت خداوند " . تهذيب نفس وإرتياض أن
۳. علم بالله و معارف الهیه " . علم آداب وسنن عبوديه " صدرالمتألهین، در مسفورات حکمیه خود، جنات و دوزخ را به چه چیزی حمل کرده است؟
۱. لذات و آلام حاصله در نفسی ۰۲ نفس ادراک ملایم و منافر
۳. ملائکه عوالم مثالی و ملکوتیه ۴. تمثلات ملکیه و وجهه ملکوتی Y
مقصود از نور در حدیث العلم نور یقذفه الله فی قلب من ایشاء چیست؟
۱. قلوب مظلمه بشر که با جهل به مردگی رسیده است. ۲. حقیقتی که بالذات علم، عین وجود است. ۳. انوار حستیه که ظهور ذاتی فی الحقیقهٔ ندارد. ۴. حقیقتی که در قلوب اهل ایمان و علم است.
* معنای "الفاقهٔ در عبارت "لا آسند فاقتک در کدام گزینه آمده است؟ ۱. القلب ٢. الحاجة ۳. التصر ٢. الإناء
" " چه چیزی در عبادات، قلب و روح عبادات محسوب می شود؟
۱. اعتبار نافله ۲. حجیت ایمان ۳. محبت الهی ". حضور قلب
" از دیدگاه شیخ بهاءالدین، اعمال سینه و اعتقادات باطله، به چه صورت بر صاحبشان ظاهر می شوند؟
۱. صور ظلمانیه مستقبحه ۲. صور حستیه ظلمانیه ۳. صحیفه ظلمانیه حستیه ۴. نعم ناقصه و غیرمطلوب
" - مقصود از المعاینه در عبارت انما ذلک عند المعاینه چیست؟
۱. مطلق موت ۲. رؤیت حق تعالی " : حب نفس ۴. وقت احتضار -- - - - * . – a
عالم برزخ هر کسی، نمونه ای از چیست؟
۱. نشئه قیامت او ۲. روح و راحت انسان ۳. قبر و عالم آن ۴. جذبه ی ربوبی
۱ - افلاطونیین، تمام موجودات ملکیه را مظاهر چه چیزی می دانند؟
۱. ذوات مقدسه ۲. عقاید صحیحه ۳. ارواح غیبیه ۴. مقام احدیت
o ۴ نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۱ از γ«Υ /Υ «Υ ΥΥΥ. •
***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی - - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستي : . ما تشريحي : . زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : .
عنوان دارد : فقه الحدیث ۱
نام این د: الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث۱۲۲۰.۵۳
آباء در حدیث علیک بصلاة اللیل برای چه منظوری است؟
۱. تعدیهٔ ۲. اضافه ۳. تأکید ۲. بیان سبب
" در روایت امام باقر(ع)، خداوند، چه چیزی را بدتر از شراب قرار داده است؟
۱. الفواحشی ۲. الکذب ۳. القاتلی ۴. الربا &. -- -- - - \ ו"
چه چیزی صورت کمالیه نفسی محسوب می شود؟
۱. موعظه ۲. تقوا ۳. عبادات " صدق \ Y.
" مؤمنین و متقین، حفظ حضور حق را به چه چیزی می دانند؟ ۱. ترک نواهی و اتیان اوامر ۲. ترکا توجه به غیر و انقطاع تام ۳. سلب غیریت و نفی انانیت ۴. ترک خوف و انقطاع از ظواهر
* از دیدگاه امام علی (ع)، متقین هنگام برخورد به چه نوع آیاتی، اعتماد به آن کنند و چشم طمع به آن باز کنند و دل آنها از شوق پرواز کند ؟
۱. اخافه ۲. توبه ۰۳رحمت ۴. صفح " در حدیث امام محمد باقر(ص)، رسول خدا(ص) چه زمانی، هفت خجب را قطع فرمود؛ که در نزد هر حجابی تکبیری فرمود تا خدای تعالی او را به منتهای کرامت واصل کرد؟ ۱. شب بعثت ۲. لیلهٔ المبیت " شب هجرت " شب معراج - \ Y
بر اساس روایات، امام باقر(ع)، قلب کافر را چه می نامد؟
۱. مفتوح ۲. منکوسی " . منفوس " منقوص ۵ - کدام یک از صفات، از صفات مؤمن در عطایا و بلایاست؟
۱. خضوع-صبر ۲. سخاوت- دیانت ۳. شکر- صبر ۴. حب نفس -ایمان - جوهری در صحاح، عبارت حک الورق من الغصن را در معنای چه واژه ای آورده است؟
1. القدرة ۲. النزول ۳. التعظیم ۴. الحت
- Y - انبیاء و اوصیا به سبب کدام روح، احاطه علمی و قیومی نسبت به جمیع ذرات کائنات پیدا می کنند؟
۱. روح القدسی ۲. روح الحیوهٔ ٢. روح القوة ". روح الايمان
۱۰۱۰/۱۰۱۰۲۱۷۰۰ = نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ = صفحه " از "
***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی - - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستي : . ما تشريحي : . زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : .
عنوان دارد : فقه الحدیث ۱
نام این د: الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث۱۲۲۰.۵۳
-- - . . . متعة • - - - -- -- - -- * ... • ...” - . . - Y \ پذیرش مفهوم تفویضی (در مقابل مفهوم " جبر)، مستلزم کدام یک از گزینه های زیر است؟ ۱. اثبات امکان و احتیاج در ممکن ۲. نقصی و امکان در واجب ٠٢ اثبات وجوب غایت القصوای خلقت ۴. نفی تصرف تام موجودات
" " اگر ارجس در آیه تطهیر به معنای شک، تفسیر گردد، نفی شک مستلزم چه چیزی می باشد؟
۱. عصمت ۲. عیوب ۳. اطمینان ۴. مشاهده
" از دیدگاه مجلسی، روح در عبارت جعل الروح و الراحهٔ فی الیقین به چه معناست؟
۱. استراحت بدن ٢. اضطراب نفس ۳. جزع و اندوه ۴. راحت قلب " " از دیدگاه امام خمینی (ره) عبارت آنها می دانند که رزق را سوق ندهد تحصیل و حرص آنها، پس دیگران را ملامت نکنند ۱. اهل یقین ۲. اهلی تقدیر ۳. اهل معیشت ۴. اهل فیضی
& Y هنگام نزول کدام آیه، یک طایفه از اصحاب رسول خدا(ص)، درها را به روی خود بستند و مشغول عبادت شدند؟
۱. اللهم مالک الملک تؤتی الملک من تشاء و تنازع الملک ٢. يُدبر الأمر من الستماء إلى الأرض ثم يعرج إليه ٢. و كلوا ممّا رزقكم الله حلالاً طيّباً و اتقوا الله " مَن يتق الله يجعل له مخرجاً و يرزقه من حيث لايحتسب
" " نفروختن ستخط و غضب حق به رضای مردم، و ملامت ننمودن مردم به آنچه خدا به آنها نداده، از علامات چه چیزی شمرده
شده است؟
۱. عدم تعلق به زخارف ۲. صحت و سلامت یقین ۳. ضعف یقین و مرض ایمان ۴. اعتقاد به مقرره عقلیه
" " امام باقر(ع)، خطاب به جابر، داشتن چه ویژگی هایی را در بندگان، سبب رسیدن به ولایت اهل بیت به آنها می داند؟
ا. العمل و الورع ۲. القرب و الشفقهٔ ۳. البراعة و الخریهٔ ۴. المذهب و التقوی
" " از دیدگاه عرفا، آیه و ما رامیت اذرامیت ولکن الله رمی به چه مقامی اشاره می کند؟
۱. تجلّی فعلی حق ۲. رفع توقمات فاسده ٢. أمر بين الأمرين ۴. ملک و ملکوت
" در لسان شریعت، چگونه افعالی، بیشتر، به حق، نسبت داده می شوند؟
۱. افعالی ملکی ۲. افعال آتم ۳. افعال تجددی ۲. افعال ابداعی
• .γ«Υ /Υ «Υ ΥΥΥ = نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ = صفحه " از "
***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است تعداد سوالات : تستي : . ما تشريحي : . زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : .
عنوان دارد : فقه الحدیث ۱
نام این د: الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث۱۲۲۰.۵۳
&. - -- ... ... " -- -- ~ * - --س-- - - - • * * - Y . پس از فنای تام و محو کلی و محق مطلق و صعق تمام، چه حالتی برای بنده ایجاد می شود؟
۱. شطح ۲. صحو ۳. بطش ۴. قرب
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲
J SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS SSAAASAAAS
***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :