Enter the password to open this PDF file:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
.= دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد مرکز آزمون و سنجشحضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱عن-وان درس : ( نثر فارسی ۳(مصباح الهدایه رشته تحصیلی /کد درس : زبان و ادبیات فارسی ۱۲۱۳۱۴۳ ا- مؤلف لاشرح منازل السائرین » کیست؟۱. عزالدین محمود کاشانی ۲. کمال الدین عبد الرزاق کاشانی۰۳ نور الدین عبد الصمد نطنزی ۴. خواجه عبد الله انصاری ۲- کدام یک از کتاب های زیر تألیف «عزالدین محمود کاشانی» است ؟۱. کشف الوجوه الغر لنظم معانی الدر - عربی ۲. کشف الوجوه الغر لنظم معانی الدر-فارسی۳. کشف الاسرار الاهلی الاخبار و الابرار - عربی ۴. کشف الاسرار الاهلی الاخبار و الابرار - فارسی ۳- کتاب «عوارف المعارف» را چه کسی به نظم کشیده است ؟۱. شهاب الدین یحیی سهروردی ۲. شهاب الدین عمر سهروردی۳. خواجوی کرمانی ۴. عماد فقیه کرمانی ۴- در کتاب مصباح الهدایه، «معاملت» در چه معنایی به کار رفته است؟۱. حالی استغراق ۲. داد و ستد ۳. تصوف ۴. دریافت عرفانی A— معنی عبارت زیر کدام است؟«و آنچه از نصوص احادیث و کلمات مشایخ در طی آن درج کرده از برای تبرک هم به لفظ منقول مسموع محرر گشت.»۱. عین کلمات مشایخ برای شنوندگان تبرک است. ۰۲ احادیث نقل شده عین کلمات مشایخ است.۳. سخنان مشایخ و احادیث جهت تبرک عینا نقل شد. ۰۴ از سخنان مشایخ آنچه را شنیدم تبرکا معنی کردم. ۶- در مقابل اهل «تشبیه» چه گروهی قرار دارند؟۱. اهلی تعطیلی ٢. اهل تأويل ۳. اهلی توصیف ۴. اهل تفسیر ۷- کدام گزینه در بارهٔ «رائد» درست است؟۱. مأخوذ از: «راد» به معنی «روانه ساختن» ۲. مأخوذ از: «رود» به معنی «آب و علف جستن»۳. مأخوذ از: «رود» به معنی «پیش بردن» ۴. مأخوذ از: «راد» به معنی «پیشی گرفتن»い・い・/い・い・Yい%め صفحه ۱ از ۴نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ *** .= دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : نثر فارسی ۳(مصباح الهدایه ) رشته تحصیلی / کد درس : زبان و ادبیات فارسی ۱۲۱۳۱۴۳ ۸- کدام گزینه به مفهوم عبارت زیر، نزدیکتر است؟ «...و عالمی که بدو گرفتاران هاویه هوا از سجین طبیعت خلاصی یابند، پای بند دام هوا گردد» ۱. هرچه که بگندد نمکشی می زنند / وای به وقتی که بگندد نمک ٠٢ عالم بی عمل به زنبور بی عسل ماند. ۳. عالمی که فقط به فکر نجات خود باشد. ۲. عالمان نیز به مانند دیگر مردمان گرفتار هوای نفس می شوند. ۹- صفت «غجب» چگونه برطرف می شود؟ ۱. با معرفت حقارت نفسی ۲. با تجلی صفات الهی ۳. با غلبه نور یقین ۰۴ با ندامت و توبه ۱۰- عبارت زیر تعریف کدام اصطلاح عرفانی است؟ «لطیفه ای است از لطایف روحانی محلی مشاهدات.» ۱. نفسی "」こう ۳. سر ۴. دلی ۱۱- «متشابهان مبطلی به مجذوبان» را چه نامیده اند؟ ۱. زناد قه ۲. باطنیه ۳. ملامتیه ۴. مباحیه ۱۲- «... و هر که درطاعت به کسب خود نگرد» در چه مرحله ای است؟ ۱. مقام جمع ۲. مقام تفرقه ۳. مقام جمع الجمع ۴. حال صحو۱۳- در عبارت زیر «صبح کشف» چه نوع اضافه ای است؟ «شبلی در بدایت غلبه حال و هنگام ظهور تباشیر صبح کشف در پیش جنید رفت.»۱. اقترانی ۲. استعاری ۳. تشبیهی ۴۔ توضیحی ۱۴- گزینهٔ متفاوت را مشخص کنید:۱. محق ۲. سحة っ.Y ۴. قرب ۱۵- کدام ترکیب، « اضافه اقترانی» است؟۱. زبان وقیعت ۲. لامحه شهود ۳. قلب محب ۴. الباسی خرقه ۱۶- کدام گزینه از انواع «استحسانات» صوفیان ، فطام از مألوفات طبیعی و حظوظ نفسانی است؟۱. ریاضت ۲. الباسی خرقه ۳. بنای خانقاه ۲. اجتماع برای سماعانت ۱۰۱۰/۱۰۱۰۲۱۱۶۵ نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۲ از ۴***= دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد .مرکز آزمون و سنجشحضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : نثر فارسی ۳(مصباح الهدایه )رشته تحصیلی / کد درس : زبان و ادبیات فارسی ۱۲۱۳۱۴۳۱۷- «مصالح مرسله» از اصطلاحات کدام علم است ؟۱. اصول فقه ۲. کلام ۳. فقه ۴. عرفان۱۸- کدام خرقه بر سبیل حسن ظن از شیخ طلب می شود؟۱. ارادت ۲. تبرک ۳. ولایت ۴. تربیت۱۹- میان کدام گروه «نجاذب» و «تطارد» است؟۱. دلی و روح ". روح و نفس " دل و نفس " نفس وعقل۲۰- «بازشناختن معلوم مجهول در صور تفاصیل»، تعریف کدام گزینه است؟۱. اعتقاد ۲. مقام ۳. علم ۴. معرفت)Y— سومین مقام از مقامات چهار گانه که مقارن مقام توبه اند، کدام گزینه است؟۱. رویت عیوب افعال ۲. محاسبت ۳. مراقبت ۴. رعایت۲۲- «ترک شبهات» در اصطلاحات عرفانی چه نامیده می شود؟۱. توبه Y. こ)う 。ャ . زهد .Y . فقر۲۳- در عبارت: «و اما صبر روح هم دو گونه است یکی بر مکروه و آن صبر است بر اطراق بصیرت از تحدیق نظر در مشاهده جمال از لی....»، معنی «تحدیق نظر» چیست؟۱. باز نگری ۲. مکاشفه ۳. چشم پوشی ۴. تیز نگری۲۴- مفهوم بیت زیر با کدام گزینه ارتباط دارد؟ لاخلیلی لو دارت علی راسی الرحی/ من الذل الم اجزع و لم اتکلم »۱. خواری ۲. صبر ۳. سکوت ۴. رضا۲۵- تالی مقام «شکر» کدام است؟۱. صبر ۲. رجا ۳. خوف ۴. رضا۲۶- «قطیعت» در عبارت «و پیوسته از سوء عاقبت و نداء قطیعت ترسند» به چه معناست؟۱. بی تابی ۲. هجران St, . Y ۴. ساخط۲۷- مطابق با نظر مولف مصباح الهدایه آیه شریفه «و السابقات سابقا » اشاره به چیست؟۱. حاجبان درگاه عزت ۲. معتکفان درگاه کمالی ۳. مدبران امور ۴. حمله اذکارい・い・/い・い・Yい%めنیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۳ از ۴ ***= دانشگاه پیام نور کارشناسی ارشد مرکز آزمون و سنجش .حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : نثر فارسی ۳(مصباح الهدایه )رشته تحصیلی / کد درس : زبان و ادبیات فارسی ۱۲۱۳۱۴۳۲۸- بر اساس نظر مؤلف مصباح الهدایه کدام علم بر سایر علوم سبقت دارد؟۱. دراست ۲. وراثت ۳. علم قیام ۴. علم حالی۲۹- در تعبیر صوفیان، کدام اصطلاح با آیه شریفه زیر دارد؟ « قل ان ربى يقذف بالحق علام الغيوب.»۱. خاطر حقانی ۲ - علم یقین ۳. فراست علمی ۴. علم غیب۳۰- عبارت زیر بیانگر کدام حالت از حالات نفسی است؟«در مبادرت بر طاعات و مبرات مسوف باشد.»۱. شرہ ۲. ملالت ۳. کسالت ۴. امساکい・い・/い・い・Yい%めنیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۴ از ۴ ***