. N|/تد/اSN دانشكاه پيامنیو کارشستای سی * o -- - フ)(ミ。 ŽN مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست. گد سری سؤال: یک (۱) SS SSAAAASSSS S S S S S S S S S S S0 =\ تعداد سؤالات: تستی: ۲۰ نشریشی: -- زمان آزمون (دقیقه): انستی: ۴۰ تشریحی: --نام درس: متون نظم و نثر عربی در ایران از آغاز تا سقوط بغداد رشته تحصیلی / کد درس: الهیات ۱۲۳۰۰۳۵SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSAAAAاستفاده از: -- مجاز است. 1. عين الصحيح في ترجمة المفردات التالية ( التمسيك، العجاج، الخفيفة) الف. پايبندي– گردوخاک– فرومايه ب. امتناع کردن - غبار- مال اند ک ج. پایبندي - غبار - مال اند ک د . امتناع کردن - گردو خاک - بخیل ٢. ما هو الصحيح في مفهوم " و في الموارد للأقوام قلكة اذا الموارد لم يعلم لها الصدر"؟ الف. موارد بسیاري از اقوام در معرض هلاکت هستند ب. هلاکت مردم زمان است که دلهایشان پر از کینه باشد. ج. در بعضی موارد اقوام همدیگر را به هلاکت میرسانند. د. مردم هرگاه خواستگاه امور را ندانند به هلاکت می رسند. ۳. عین اخطا فی « ما اینفک »؟الف. من افعال الشروع ب. «ما» فيها للنفيج. من الافعال الناقصة د. بمعني « مازال» 4. عين الخطأ في معني المفردات التالية:الف. هاجة : ثار ب. الثغور: الامراضج. النمي: الشيوع د. الشوازب: الضوامر ٥. ما هو الصحيح في ترجمة « الرهج العصار»؟الف. غبار شديد ب. عصاره غليظج: جماعت عصیانگر د. تنگناي تاريک 6. عين الصحيح في اعراب الكماة في « و الذي يفزع الكماة اليه ».الف. خبر براي مبتداي محذوف ب. مبتدا و محلاً مرفوعج. فاعل و مرفوع د. مبتدا و مرفوع ٧. عين الخطأ في الشمائل.الف. جمع الشمل ب. بمعني الاخلاق الحسنةج. يعني السجية د. مفردها الشميلةنیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰صفحه ۱ از ۳ *** . N|/تاد دانشکاه پیام نهاه کارشستای سی NS% مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست. گد سری سؤال: یک (۱) )-----— زمان آزمون (دقیقه): انستی: ۴۰ تشریحی: -- نام درس: متون نظم و نثر عربی در ایران از آغاز تا سقوط بغداد رشته تحصیلی / کد درسی: الهیات ۱۲۳۰۰۳۵ صلاستفاده از: مجاز است. - - - - - - - - - - - - - - - ۸. ما ضمّت جوانخ صدره کنایة عن الف. الامعاء و الاحشاء ب. الجبين ج. القلب د. الرأس ٩. عين ما يختلف مع الآخرين في المعني ؟ الف. الشمال ب. الغياث こ・ الملجأ د. الفقر ١٠. ما هو الصحيح في « الاخدان »؟ الف. جمع خدّين و هو الصديق ب. جمع مكسر « الخد » ج. اسم مثني بمعني الشجاع الباسل د. اسم مفرد بمعني الرجل السخي ۱۱. ماهو معناي « القریح» الف. زهفي ب. استعداد ج. سرشت د . خاممته ١٢. عين الصحيح عن «لا» و«فاء» في بيت : و كل وجدان حظ لا ثبات له فان معناه في التحقيق فقدان الف. نافيه – تعليليه ب. نافیه لالجنسی - استینافیه ج. نافیه لالجنسی - سببیه ج. مشبهه بليس – تعليليه ١٣. ما هي الصنعه البلاغيه الموجوده في المصرع التالي: « زياده المرء في دنياه نقصان» الف. الطباق ب. التشخيص こ・ المشاكلة د. المقابلة ١٤. عين الخطا في ترجمة المفردات التالية: الف. الهي: ابرمتراکم ب. العفاة: بخشندگان こ・ المائسة: متكبر د. الغمام:ابر ۱۵. ما معناي « المرقن بالاحسان»؟ الف. الكاره عن الاحسان ب. المشتاق الي الاحسان ج. المقيد بالاحسان د. الجدير بالاحسان ١٦. ماهو الصحيح في ترجمة« يالهف نفسي لهفها»؟ الف. واي بر من ب. دلم براي نفسم مي سوزد ج. دلم براي خودم مي سوزد د . واي بر نفسمنیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰r)\r aച്ഥ ***d oth . عادی دانشکاه پیام نهހި= کارشستای سی * , ......r.ے . a, \RF ŽN مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست. گد سری سؤال: یک (۱) ** w w w w wo - - ==HS تعداد سؤالات: تستی: ۲۰ نشریشی: -- زمان آزمون (دقیقه): انستی: ۴۰ تشریحی: --نام درس: متون نظم و نثر عربی در ایران از آغاز تا سقوط بغداد رشته تحصیلی / کد درس: الهیات ۱۲۳۰۰۳۵\\ .» المتسكع» به معني:الف. الذي لم يهتد لوجهته ب. سفلة الناس ج. الذي يحسن الي الناس د. الذي تصرف في الطلب ١٨. ما هو الغرض الشعري من هذا البيت؟ «یا دهر انک بالرجال بصیر فلطاالا نجتاههم و تبیر» الف. الفخر ب. المدح ج. الشکوی د. الهجو 19. ماهو الصحيح في ترجمة البيت التالي: « أعلل النفس بالآمال ارقبها ما اضيق العيش لولا فسحه الأمل» الف. نفسم را با آرزوهاي دور و دراز سرگرم می کنم تا اینکه به آفا برسم زیرا زندگی بدون آرزو تنگ و تاریک است.ب. دلم را با آرزوها خوش دارم به امید آنکه روزي به آفا برسم زیرا زندگی بدون آرزو تنگ و تاریک است.ج. نفسم را با آرزوهاي دور و دراز درمان می کنم زیرا بر این باورم که اگر آرزو نباشد زندگي نیست .د. بخت خودم را با آرزو ها مي آزمایم و در نتیجه به آنجا مي رسم. ٢٠. ما هو الصحيح في ترجمة المفردات التالية:الف. المائسة: عشوهكر ب. الفريسة: باهوشج: الغرار: فراوان د. العطل: زیور و زینتنیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰r)\ra>്ഥ ***