Enter the password to open this PDF file:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
www.20FILE:ORG : " .......... so 恭مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع) ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست. گد سری سؤال: یک (۱)تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریحی: -- نام درس: تفسیر موضوعی ۳- تفسیر موضوعی قرآن کریم ۲رشته تحصیلی / کد درس: تربیت معلم قرآن کریم ( ۱۲۲۰۵۵۵)- علوم قرآن و حدیث (۱۹۴ ۱۲۲۰)زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: --استفاده از: -- مجاز است.۱. آیهٔ «هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن » ناظر به چه چیزی است؟الف. وحدت صفات و ذات خداوند ب. پیوند یاد معاد با یاد مبدعج. حضور خداوند در همه جا د. پیوند جهان ماده و معنا ۲. از دیدگاه قرآن چه کسانی به زندگی مادی از همهٔ جهانیان حریص ترند؟الف. مشرکان دب. مجوس ج. یهود ۳. به نظر شیخ اشراق «وطن » انسان کجاست؟الف. جایی که در آن به دنیا آمده است ب. جایی که در آن ساکن استج. جایی که از آنجا آمده و به آنجا میرود د. قبر ۴. قارون در قرآن به عنوان سمبل چه چیزی مطرح شده است؟الف.استکبار ب. گناه ج، لجاجت د. دنیاطلبی ۵. انسان در یک نگرش دارای سه بعد است: ۱-...... ۲- بعد اوصاف و اخلاق ۳- بعد اعمال و کردارالف. يُعد اعتقادات ب. بعد آرزوها و آرمان هاج. بعد نیازها د. بعد پرستش و نیایش ۶. اولین فیضی که به لقاع اللّه بار می یابد عبارت است از:الف. وجود رسول خدا ب. روح انسان ج. ملائکه ۷. به گفتهٔ امام صادق (ع) شریف ترین و با عظمت ترین مخلوق خداوند چیست؟الف. روح ب. جهان آفرینش ج. ملائکه د. عقل ۸. حقیقت معاد چیست؟الف. بازگشت به خویشتن ب. برگشت به مبدع ج. برگشت به اعمال خود د. برگشت روح به بدن ۹. تعبیر قرآن از متاع ناچیز دنیا چیست؟الف. ما عند الته ب. فتنهٔ شیطان ج. عرض د. زینت۱۰. شعر زیر ناظر به کدام دلیل عقلی است: گر تو را طفلی بگوید کی فلان عقربی در جامه ات دیدم بدان بی تحاشی جامه را بیرون کنی پیروی بر قول هر مجنون کنی الف ، اصل عمل و عکس العمل ب. وجوب دفع ضرر محتمل ج: وجوب شکر مُنعم د. اصل عليت• ول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۱ از ۳ ***www.20FILE:ORG : " .......... so 恭مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع) ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست. گد سری سؤال: یک (۱)زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: --تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریحی: -- نام درس: تفسیر موضوعی ۳- تفسیر موضوعی قرآن کریم ۲ رشته تحصیلی / کد درس: تربیت معلم قرآن کریم ( ۱۲۲۰۵۵۵)- علوم قرآن و حدیث (۱۹۴ ۱۲۲۰) استفاده از: مجاز است.۱۱. این جمله از کیست: در میان طواف کنندگان خانه خدا کسی نیست که نام «آدمی » شایان او باشد جز این شیخ؟ منظور از شیخ کدام شخصیت می باشد؟ ( امام صادق )الف، ابن ابی العوجاء ب، ابن مقفع ج: عمربن عبدالعزیز د. هشام بن حکم ۱۲. علامه طباطبایی از آیهٔ «فطرهٔ الله التی فطر الناسی علیها» با توجه به روایات چه چیزی را ثابت میکند؟الف، فطرت توحید ب. فطرت نبوت ج، فطرت معاد د. هر سه مورد توحید و نبوت و معاد ۱۳. طبق احادیث کدام سوره های قرآن پیامبر را پیر کرد؟الف. هود - طه - یسی ب. قارعه – زلزال ج. هود – نبأ - واقعه د. قیامه - مدثر ۱۴. به گفته امام علی (ع) «وصید » در آیهٔ کریمهٔ « و کلبهم باسط ذراعیه بالوصید» چیست؟الف. نام سگ ب. حالت حملهٔ سگ ج. نام کوه د. نام غار ۱۵. نظر علامه طباطبائی و استاد جوادی آملی دربارهٔ سرنوشت حضرت عیسی چیست؟الف. هنوز زنده و غایب است ب. به آسمان رفته استج. رحلت نموده است د. هیج معلوم نیست. نظام دنیا و آخرت از دیدگاه قرآن چگونه است؟ الف. هر دو اعتباری هستند ب. هر دو حقیقی هستندج. دنیا حقیقی و آخرت اعتباری است د. دنیا اعتباری و آخرت حقیقی است. مقاطع حیات انسان از نظر قرآن کدام است؟الف. دنیا - قیامت - بهشت و جهنم ب. دنیا - برزخ - قیامتج. نطفه - رحم - دنیا د. رحم - دنيا - قيامت . حس « جاودان خواهی » بشر اثبات کنندهٔ چه چیزی است؟الف، توحید ب. معاد ج. نفی ادیان . کدام گزینه دربارهٔ مرگ و حیات صحیح است؟الف. هر دو نفسی و اصیلند ب. هر دو نسبی اندج. مرگ نسبی و حیات نفسی است د. حیات نسبی و مرگ نفسی است . راه رسیدن به لقاءالله از کجا آغاز می شود؟الف. از تولد انسان ب. از هنگام مرگ ج. از عبادت د. از عقائد و افکار و اوصاف نفسانی . شناخت پیامبر (ص) نسبت به قبر و قیامت چگونه بود؟الف، نقلی (دینی) ب، عقلی ج. شهودی د. هم نقلی و هم عقلی و هم شهودی۲۲. به گفتهٔ استاد جوادی آملی، نمونه بارز عقل بشری در چهار قرن اخیر چه کسی است؟ الف. صدر المتألهين ب، فیض کاشانی ج. اندنشستدار د. علامه طباطبائی• ول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۲ از ۳ ***d oth . . به دانشگاه بیلور کارشناسی 恭 مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست. گد سری سؤال: یک (۱) تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریحی: -- نام درس: تفسیر موضوعی ۳- تفسیر موضوعی قرآن کریم ۲ رشته تحصیلی / کد درس: تربیت معلم قرآن کریم ( ۱۲۲۰۵۵۵)- علوم قرآن و حدیث (۱۹۴ ۱۲۲۰)زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: --استفاده از: ۲۳. برهان حرکت و هدف داری چه چیزی را ثابت می کند؟الف، مبداء فاعلی ب. مبدع غاییج. مبدع فاعلی و مبدع غایی هر دو د. معاد موجودات مادی و مجرد ۲۴. از کدام برهان ها با استفاده از آیات قرآن بر معاد استفاده شده است؟الف. برهان امکان و وجوب ب. برهان حقیقت - برهان رحمتج. برهان حدت و قدم د. برهان صرف الوجود ۲۵. قلمرو برهان تجرد روح کجاست؟الف. معاد جمادات، حیوانات، انسان ها ب، معاد کل نظام خلقتج. معاد انسان د. مربوط به معاد نیست ۲۶. نظر شیخ طوسی و استاد جوادی آملی دربارهٔ کاربرد «ذوق » در آیه «لایذوقون فیها الموت » چیست؟الف. هردو : کاربرد مجازی استب. هر دو: کاربرد حقیقی استج. شیخ طوسی: مجازی است، جوادی آملی: حقیقی استد. شیخ طوسی : حقیقی است، جوادی آملی: مجازی است ۲۷. مراحل پنج گانهٔ دنیا از نظر قرآن عبارت است از: دوران کودکی، دوران نوجوانی، دوران جوانی ،........؟الف، دوران میان سالی ، دوران پیریب. دوران تلاش ، دوران بازنشستگیج. دوران کسب مقام و فخر ، دوران افزایش ثروت و نفراتد. دوران کار و تلاش، دوران استراحت و عبادت۲۸. قرآن چه چیزی را «متاع قلیل » شمرده است؟ الف. ایمان ب. عقل ج. اخلاق۲۹. چه کسی به ملاقات خداوند می رود؟ الف. اولیاى الهی ب. همهٔ خوبان ج. همهٔ خوبان و بدان د. بدان به جهنم می روند و خوبان به لقاع الته ۳۰. کدامیک از موضوعات ذیل در صدر اسلام روشن نبود و مورد سئوال بود؟ الف، توحید ب. برزخ ج: قیامت د. جهنم و بهشتr)\ra>്ഥ ۱۳۹۰-۹۱ ول ***