نمونه سوال درس تفسیر موضوعی 2 نیمسال اول 91-90
بیست فایل

نمونه سوال درس تفسیر موضوعی 2 نیمسال اول 91-90

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


d oth . . 藥 دانشگاه بیلدوره کارشناسی WWW20FIEEORG Con مرکز آزمون و سنجش حضرت طولا ارزش ارکار به زن نقلی و تخصص اوست.
گد سری سؤال: یک (۱)
تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریثی: -- زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: -- نام درس: تفسیر موضوعی قرآن ۲- تفسیر موضوعی قرآن کریم ۱
رشته تحصیلی / کد درس : تربیت معلم قرآن کریم (۱۲۲۰۵۵۲)علوم قرآن و حدیث (۱۹۱ ۱۲۲۰)
جبرانی ارشد علوم قران و حدیت ۱۲۲۰۴۸۴
استفاده از: مجاز است.
۱. گسترده ترین برهانی که قرآن کریم در برابر مخالفان مطرح نموده است، کدام است؟ الف. برهان علت و معلول ب. برهان حرکت ج. برهان نظم د. برهان وجوب و امکان ۲. در عبارات زیر به جای نقطه چین، کدام گزینه درست است؟ «اصولاً تغییر و حرکت موجودات، گواه روشنی بر ............ آنها است. » الف. نظم ب. حدوث ج. فقر د. ضعف ۳. غالب مفسران، آیه ی « و تری الجبال تحسابها جامدة و هی تمر مر السحاب صنع الله الذی اتقن کل شیء انه خبیر بما تفعلون » را مربوط به کدام یک از گزینه های زیر می دانند؟ الف. حدوث و تغییر در عالم ب. برهان حرکت جوهری ج. برهان نظم د. حرکت در اجسام ثابته (حرکت کیفی و...) ۴. « برهان حرکت » سرانجام به کدامیک برهان های زیر باز می گردد؟
الف. برهان امکان و وجوب ب. برهان حرکت جوهری ج. برهان صدیقین د. برهان نظم ۵. اگر چیزی فعالیت کامل و وجود مطلق داشته باشد حرکت در آن چگونه است؟ الف. فقط یک نوع حرکت دارد. ب. حرکت در آن متصتور نیست. ج. حرکت در آن مطلق است. د. حرکت جوهرى دارد.
۶. علت اصلی نیاز یک شی ع به علت چیست؟
الف، حدوث شیء ب. امکان شبی ع ج. تغییر شبی ع د. حرکت شی ع ۷ آیه ی «آولم یکف بربک آنه علی گل شایع شهید» مربوط به کدام یک برهان های زیر است؟
الف. برهان علت و معلول ب. برهان صدیقین
ج. برهان امکان و وجوب د. برهان تمانع ۸ در آیه ی «......... والله من ورائهم محیط » احاطه ی خداوند از کدام نوع است؟
الف. احاطه ی ربوبی ب. احاطه ی عقلی
ج. احاطه قیومیت د. احاطه قدرتی ۹. دعای «یا من دل علی ذاته بذاته و تنزه عن مجانسة مخلوقاته » بیانگر کدامیک از برهان های زیر است؟
الف. برهان صدیقین ب. برهان نظم ج. برهان علت و معلول د. برهان وجوب و امکان ۱۰. بر طبق آیه ی قرآن، تنها گناه نابخشودنی، کدام است؟
الف، شرک ب. ظلم ج. زنا در صورت جاری نشدن حداد. نا امیدی از رحمت الهی ۱۱. از دیدگاه قرآن مجید، اعتقاد به یگانگی خداوند جزء کدام قسم از موارد است؟
الف، عقلیات ب. معلومات ج، فطریات د. بديهیات
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۱ از ۳










































***
d oth . . 藥 دانشگاه بیلدوره کارشناسی WWW20FIEEORG Con مرکز آزمون و سنجش حضرت طولا ارزش ارکار به زن نقلی و تخصص اوست.
گد سری سؤال: یک (۱)
تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریثی: -- زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: -- نام درس: تفسیر موضوعی قرآن ۲- تفسیر موضوعی قرآن کریم ۱
رشته تحصیلی / کد درس : تربیت معلم قرآن کریم (۱۲۲۰۵۵۲)علوم قرآن و حدیث (۱۹۱ ۱۲۲۰)
جبرانی ارشد علوم قران و حدیت ۱۲۲۰۴۸۴
مجاز است. ۱۲. بیت « نیز ناله واماند، چون زلب جدا ماند وای اگر دل خود را از خدا جداداری !» بیانگر کدام برهان زیر است؟
استفاده از:
الف. برهان تغییر و حرکت ب. برهان وجوب و امکان ج. برهان نظم د. برهان صديقين ۱۳. تنها اشکال مهمی که در مورد برهان صدیقین به ذهن می رسد ، چیست؟ الف. مقدمات آن بدیهی نیست. ب. باید هر موجودی واجب الوجود باشد. ج. تنها خواص آن را می فهمند. د. نیاز به تمرین فکری و دقت فراوان دارد.
۱۴. به اعتقاد بیشتر محققان، سوال و جواب الهی در آیه ی « و اذ اخذ ربکا من بنی آدم من ظهورهم ذریتهم و آشنهادهام علی انفسهم الست بربکم قالوا بلی شهدنا » به چه صورت بوده است؟
الف. به زبان قال ب. از طریق استعداد فطری
ج. از طریق استعداد عقلی د. به زبان حال ۱۵. برهان لا وحدت و هماهنگی » با کدام یک از برهان های زیر از نظر روح و محتوا یکی است؟
الف. برهان صرف الوجود ب. برهان تمانع
ج. برهان صدیقین د. هیچکدام ۱۶. بنابر قبول حرکت جوهری، در مبحث حرکت به کدامیک از گزینه های زیر نیاز نخواهد بود؟
الف، محرک ب، موضوع حرکت ج: متحرک د. مبدأ حرکت ۱۷. در آیه ی «قل ارایتکم ان اتا کم عذاب الته او اتتکم الساعه اغیر انته تدعون ان کنتم صادقین » منظور از «عذاب الله » چیست؟
الف. عذابهای قیامت ب. عذابهای معنوی ج. عذابهای دنیا د. عذابهای برزخ ۱۸. چه چیز پایه بت پرستی را تشکیل می دهد؟
الف. فقدان عقل و شعور ب. منفعت طلبی
ج. وهم و پندار د. احساس تنهایی ۱۹. در کدامیک از برهان های زیر، از خود خداوند ، پی به وجود او می بریم؟
الف. برهان علت و معلول ب. برهان تغییر و حرکت
ج. برهان صدیقین د. برهان نظم و هماهنگی
۲۰. رابطه خداوند با یگانگی ذات خود، چگونه است؟
الف. ناظر بودن دب. بصبیر بودن ج. آگاه بودن د. گواه بودن ۲۱. سرمایه اصلی مومن چیست؟
الف. عقیده ب، عمل ج. عقل
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۲ از ۳









































***
d oth . . 藥 دانشگاه بیلدوره کارشناسی WWW20FIEEORG Con مرکز آزمون و سنجش حضرت طولا ارزش ارکار به زن نقلی و تخصص اوست.
گد سری سؤال: یک (۱)
تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریثی: -- زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: -- نام درس: تفسیر موضوعی قرآن ۲- تفسیر موضوعی قرآن کریم ۱
رشته تحصیلی / کد درس : تربیت معلم قرآن کریم (۱۲۲۰۵۵۲)علوم قرآن و حدیث (۱۹۱ ۱۲۲۰)
جبرانی ارشد علوم قران و حدیت ۱۲۲۰۴۸۴
مجاز است. ۱۲. بیت « نیز ناله واماند، چون زلب جدا ماند وای اگر دل خود را از خدا جداداری !» بیانگر کدام برهان زیر است؟
استفاده از:
الف. برهان تغییر و حرکت ب. برهان وجوب و امکان ج. برهان نظم د. برهان صديقين ۱۳. تنها اشکال مهمی که در مورد برهان صدیقین به ذهن می رسد ، چیست؟ الف. مقدمات آن بدیهی نیست. ب. باید هر موجودی واجب الوجود باشد. ج. تنها خواص آن را می فهمند. د. نیاز به تمرین فکری و دقت فراوان دارد.
۱۴. به اعتقاد بیشتر محققان، سوال و جواب الهی در آیه ی « و اذ اخذ ربکا من بنی آدم من ظهورهم ذریتهم و آشنهادهام علی انفسهم الست بربکم قالوا بلی شهدنا » به چه صورت بوده است؟
الف. به زبان قال ب. از طریق استعداد فطری
ج. از طریق استعداد عقلی د. به زبان حال ۱۵. برهان لا وحدت و هماهنگی » با کدام یک از برهان های زیر از نظر روح و محتوا یکی است؟
الف. برهان صرف الوجود ب. برهان تمانع
ج. برهان صدیقین د. هیچکدام ۱۶. بنابر قبول حرکت جوهری، در مبحث حرکت به کدامیک از گزینه های زیر نیاز نخواهد بود؟
الف، محرک ب، موضوع حرکت ج: متحرک د. مبدأ حرکت ۱۷. در آیه ی «قل ارایتکم ان اتا کم عذاب الته او اتتکم الساعه اغیر انته تدعون ان کنتم صادقین » منظور از «عذاب الله » چیست؟
الف. عذابهای قیامت ب. عذابهای معنوی ج. عذابهای دنیا د. عذابهای برزخ ۱۸. چه چیز پایه بت پرستی را تشکیل می دهد؟
الف. فقدان عقل و شعور ب. منفعت طلبی
ج. وهم و پندار د. احساس تنهایی ۱۹. در کدامیک از برهان های زیر، از خود خداوند ، پی به وجود او می بریم؟
الف. برهان علت و معلول ب. برهان تغییر و حرکت
ج. برهان صدیقین د. برهان نظم و هماهنگی
۲۰. رابطه خداوند با یگانگی ذات خود، چگونه است؟
الف. ناظر بودن دب. بصبیر بودن ج. آگاه بودن د. گواه بودن ۲۱. سرمایه اصلی مومن چیست؟
الف. عقیده ب، عمل ج. عقل
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۲ از ۳









































***

www20ғLEовGost +...+ а"
つ مرکز آزمون و سنجش حضرت طول: ارزش ارکار به زن نقلی و تخصص اوست.
NS
گد سری سؤال: یک (۱)
تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریثی: -- زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: -- نام درس: تفسیر موضوعی قرآن ۲- تفسیر موضوعی قرآن کریم ۱
رشته تحصیلی / کد درس : تربیت معلم قرآن کریم (۱۲۲۰۵۵۲)علوم قرآن و حدیث (۱۹۱ ۱۲۲۰)
جبرانی ارشد علوم قران و حدیت ۱۲۲۰۴۸۴
استفاده از: مجاز است. ۲۲. به گفته ی فخر رازی، از استدلال حضرت ابراهیم (ع) چه کسانی استفاه می کنند؟
الف. فقط خواص
ب. فقط عوام
ج. هم خواص و هم متوسطین ولی عوام بهره ای نمی برند.
د. هم خواص و هم متوسطین و هم عوام ۲۳. در آیه ی «اولم یکف بربک انه علی کل شیء شهید » مولف تفسیر المیزان ، کلمه «شهید» را به چه معنایی گرفته است؟
الف. شاهد ب. مشاهده ج. مشهود د. شهادة ۲۴. بیت «اندرون من خسته دل ندانم کیست که من خاموشم و او در فغان و در غوعاست » در مورد کدامیک از گزینه های زیر درست است؟
الف. فطرت ب. عقل ج. ایمان د. مذهب ۲۵. خداوند کدامیک از انبیاع زیر را به همراه کسانی که با او هستند، اسوه معرفی نموده است؟
الف. ابراهیم ب. نوح ج. موسسی د. عيسی بن مريم ۲۶. از نگاه قرآن کدامیک از گزینه های زیر جزء سرچشمه های مهم شرک است؟
الف، حب دنیا، زیادہ خواهی ب. پیروی از اوهام، حس گرایی ، منافع خیالی
ج. اندک بودن دانش د. نداشتن ایمان و اعتقاد قلبی
۲۷. جملات زیر که درباره « عالم ذر » می باشد، از کدامیک از علمای زیر است؟ «عالم انسانیت دنیوی مسبوق به عالم انسانیت دیگری است که در آنجا هیچ موجودی از پروردگار نیست و با شهود باطنی او را مشاهده کرده و به وحدانیت او اعتراف می کنند »
الف. علامه طباطبائی ب. علامه مجلسسی ج. شیخ طبرسی د. شیخ طوسی ۲۸. در آیه «و کذلک نری ابراهیم ملکوت السموات و الارض و لیکون من الموقنین » منظور از «ارائه ملکوت آسمانها و زمین »
الف. دیدن نظم و هماهنگی در آسمانها و زمین ب. مشاهده حاکمیت و مالکیت خداوند بر جهان هستی
ج مشاهده فقر و نیاز موجودات به خداوند د. دیدن تدبیر و هدف خداوند در خلقت ۲۹ آیه «هو الاول و الاخر و الظاهر و الباطن و هو بکل شیء علیم » مربوط به کدام یک از برهان های زیر است؟
الف. برهان تمانع ب. برهان صدیقین ج. برهان امکان و وجوب د. برهان صدف الوجود
۳۰. حضرت ابراهیم (ع) از افول و غروب کواکب و خورشید و ماه بر چه چیزی استدلال کرد؟ الف. فقر و نیاز آنها ب. نفی الوهیت آنها ج، تغییر و تحول آنها د. معلول بودن آنها
r)\ra>്ഥ ۱۳۹۰-۹۱ نیمسال اول















































***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :