نمونه سوال درس تفسیر ترتیبی قرآن کریم 4 نیمسال اول 91-90
بیست فایل

نمونه سوال درس تفسیر ترتیبی قرآن کریم 4 نیمسال اول 91-90

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


www.20FILE:ORG : " .......... so 恭
مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع) ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست. گد سری سؤال: یک (۱)
زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: --
تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریحی: -- نام درس: تفسیر ترتیبی قرآن کریم ۴ رشته تحصیلی / کد درس: علوم قران و حدیت ۱۸۹ ۱۲۲۰ -- :استفاده از
۱ آیه «ائه علی رجعه لقادر» دلالت به کدام یک از گزینه های زیر دارد؟
الف. مبدأ ب. معاد ج. معاش ۲. کدام گزینه نادرست است؟
الف. اجسام از جهت جسم بودنشان حادث اند.
ب. اجسام در هویت شخصی خود در تحت جنسی، هویت و زمان واقع اند.
ج. زمان را نمیتوان یکی از مشخصات جسم به شمار آورد.
د. جسم چیزی است که از انفعال و حرکات خالی نباشد. ۳. جمله « ........... عبارتست از اتصال تجدد و نو شدن و سپری شدن و تعدد تغییرات و دگرگونیها بواسطه اجزاع و بخشهای منفصل و جدای آن در نزد وهم» مربوط به کدام گزینه است؟
الف، حرکت ب. زمان ج. حدوث د. امکان و ضرورت ۴. ارتباط هیولا و صورت در تحقق در کدام گزینه آمده است؟
الف. ملازم همدیگرند ب. در طول یکدیگرند
ج. در عرض همدیگرند د. همراه یکدیگرند ۵. افلاک و آنچه در آن است به کدام وسیله به خداوند تقرب میجویند؟
الف، حرکات ب. به حسسب تجرد ج: علم تکوینی ۶. اگر طارق اشاره به جنس مفارقات عقلی باشد کدام گزینه صحیح است؟
الف. شایسته است حقیقت ظلمت به وسیله نور از بین برود.
ب. سزاوار است مراد از نجم ثاقب عقل آن باشد.
ج. لازم است طارق دوم به صورت و ماده ستاره اطلاق گردد.
د. لازم است نجم ثاقب صور عقلی منکشف از حقیقت وجود باشد. ۷. کدام مورد عقل مستفاد نامیده می شود؟
الف. عقل اول ب. عقل دهم ج: استعداد محض د. کمال ۸ کدام گزینه در مورد مبدأ شوقی صحیح است؟
الف. اداره کننده و تدبیرکننده عالم تکوین ب. رئیس مبادی ادراکی و حسی
ج، رئیس و سرور مبادی تحریکی د. عارف حقیقی به مبادی تکوین و تشریع ۹. در رابطه با غایت انسان کدام صحیح است؟
الف. نزدیکی و تقرب به عقل اول از طریق انبیا ع
ب. عبادت و اطاعت الهی
ج، تقویت قوه عاقله و طرد قوه شهویه
د. دستگیری از خلق الله جهت نزدیکی و قرب الی الله
ول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۱ از ۳





***
www.20FILE:ORG : " .......... so 恭
مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع) ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست. گد سری سؤال: یک (۱)
زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: --
تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریحی: -- نام درس: تفسیر ترتیبی قرآن کریم ۴ رشته تحصیلی / کد درس: علوم قران و حدیت ۱۸۹ ۱۲۲۰ -- :استفاده از
۱ آیه «ائه علی رجعه لقادر» دلالت به کدام یک از گزینه های زیر دارد؟
الف. مبدأ ب. معاد ج. معاش ۲. کدام گزینه نادرست است؟
الف. اجسام از جهت جسم بودنشان حادث اند.
ب. اجسام در هویت شخصی خود در تحت جنسی، هویت و زمان واقع اند.
ج. زمان را نمیتوان یکی از مشخصات جسم به شمار آورد.
د. جسم چیزی است که از انفعال و حرکات خالی نباشد. ۳. جمله « ........... عبارتست از اتصال تجدد و نو شدن و سپری شدن و تعدد تغییرات و دگرگونیها بواسطه اجزاع و بخشهای منفصل و جدای آن در نزد وهم» مربوط به کدام گزینه است؟
الف، حرکت ب. زمان ج. حدوث د. امکان و ضرورت ۴. ارتباط هیولا و صورت در تحقق در کدام گزینه آمده است؟
الف. ملازم همدیگرند ب. در طول یکدیگرند
ج. در عرض همدیگرند د. همراه یکدیگرند ۵. افلاک و آنچه در آن است به کدام وسیله به خداوند تقرب میجویند؟
الف، حرکات ب. به حسسب تجرد ج: علم تکوینی ۶. اگر طارق اشاره به جنس مفارقات عقلی باشد کدام گزینه صحیح است؟
الف. شایسته است حقیقت ظلمت به وسیله نور از بین برود.
ب. سزاوار است مراد از نجم ثاقب عقل آن باشد.
ج. لازم است طارق دوم به صورت و ماده ستاره اطلاق گردد.
د. لازم است نجم ثاقب صور عقلی منکشف از حقیقت وجود باشد. ۷. کدام مورد عقل مستفاد نامیده می شود؟
الف. عقل اول ب. عقل دهم ج: استعداد محض د. کمال ۸ کدام گزینه در مورد مبدأ شوقی صحیح است؟
الف. اداره کننده و تدبیرکننده عالم تکوین ب. رئیس مبادی ادراکی و حسی
ج، رئیس و سرور مبادی تحریکی د. عارف حقیقی به مبادی تکوین و تشریع ۹. در رابطه با غایت انسان کدام صحیح است؟
الف. نزدیکی و تقرب به عقل اول از طریق انبیا ع
ب. عبادت و اطاعت الهی
ج، تقویت قوه عاقله و طرد قوه شهویه
د. دستگیری از خلق الله جهت نزدیکی و قرب الی الله
ول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۱ از ۳





***
www.20FILE:ORG : " .......... so 恭
مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع) ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست. گد سری سؤال: یک (۱)
تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریحی: -- نام درس: تفسیر ترتیبی قرآن کریم ۴
رشته تحصیلی / کد درس : علوم قرآن و حدیث ۱۸۹ ۱۲۲۰
زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: --
استفاده از: . علت نکره بودن لقادر در «ائه علی رجعه لقادر» کدام گزینه صحیح است؟ الف، تعظیم ب، تبرک ج. تفخیم . کدام گزینه نادرست است؟ الف. خداوند جسم را برای دنیا و روح را برای آخرت آفرید. ب. خداوند روح را از آخرت آفریده است. ج. خداوند نفس را از برزخ آفرید. د. هیچکدام . مراد از زمین در آیه «والارض ذات الصدع» کدام مورد است؟ الف. اعمال صالحه انسان ب. نیت انسان ج. عقل انسان د. قلب انسان . مبادی در آخرت ذاتی هستند و جهان منحصر در چه جهاتی می باشد که از مبداً اعلی گرفته شده است؟ الف. جهات على ب، فاعلی ج، فعلی د. عملی . در رابطه با ضمیر «هم» در آیه «وانهم یکیدون کیدا» کدام گزینه درست است؟ الف. ضمیر به مشرکان برمی گردد زیرا سوره مکی است. ب. ضمیر به کافران برمی گردد زیرا سوره مدنی است. ج. ضمیر به منافقان برمی گردد زیرا سوره مدنی است. د. ضمیر به کافران و مشرکان برمی گردد زیرا سوره مکی است. . به نظر ابن جنی علت تغییر لفظ «مهل » به «امهل» در آیه « فمهل الکافرین امهلهم رویدا» کدام است؟ الف، تاکید ب، تحقیق ○・ استدراج د. نابودی و عذاب به سرعت . نفس نبی به دلیل اینکه واسطه ای بین حق و خلق است باید از کدام یک از ویژگی های زیر برخوردار باشد؟ الف. قوهى عملی – قوهی نظری ب. عقل فعال – عقل اول ج. عقل مستفاد د. قدرت نفوذ معنوی در مردم
۱۷. در مورد آیه ی « سنقرئک فلا تنسی الا ما شاء الله» کدام گزینه درست است؟
الف. فراموشی با خواست حق ب. نفی فراموشی جز با اذن خدا
ج. وجود نسیان با توجه به آیه صرفه د. نفی مطلق فراموشی ۱۸. جمله «انه یعلم الجهر و ما یخفی» در آیه ی «سنقرئک فلا تنسی الا ما شاءالله انه یعلم الجهر و ما یخفی» کدام درست است؟
الف. جمله ی وصفیه ب. جمله حالیه ج. جمله معترضه د. جمله تأکیدیه ۱۹. پیامبران آموزش حقایق ایمانی را باید به چه صورت به مردم به ویژه اعراب جاهلی ارائه می دادند؟
الف. تبیین آموزهها و احکام دینی ب، تمثیل
ج. روایات گفتاری و عملی د. عبارات صریح و روشن و به دور از اجمال
• ول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۲ از ۳





***
www.20FILE:ORG : " .......... so 恭
مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع) ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست. گد سری سؤال: یک (۱)
زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: --
تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریحی: -- نام درس: تفسیر ترتیبی قرآن کریم ۴ رشته تحصیلی / کد درس: علوم قران و حدیث ۱۸۹ ۱۲۲۰ استفاده از: مجاز است. ۲۰. با توجه به آیه «فذکر ان نفعت الذکری» کدام گزینه صحیح تر است؟ الف. پیامبر مطلقا مامور به انذار دادن است ب. اگر سودمند افتد لازم است پند دهد. ج. در صورتی اندرز می دهد که سودمند افتد د. پند و اندرز پیامبر حتما سودمند واقع می شود لذا اندرز میدهد ۲۱. کدام یک از موارد زیر جزء سعادت آخرتی بخش علمی است؟ الف، معارف و حقایق ب. عبادات و عمل صالح ج, صحت و سلام د. نيت و عمل نيک ۲۲. منظور از «النار الکبری» کدام گزینه است؟ الف. آتش دنیایی ب. آتش اخروی ج. آتش دنیایی و اخروی د. وقود الناس و الحجارة ۲۳. کدام یک از گزینه های زیر بیانگر کمال بدن است؟ الف. علم ب. قصد قربت ج، عمل د. عبادت و ریاضت ۲۴. نشانه ی عدم دوستی و القاع پروردگار کدام مورد است؟ الف. عدم شناخت و معرفت الته ب. عدم درک صحیح عبادت و لذت آن ج. گناه و اعمال ناصالح د. دوست نداشتن مرگ و گزینش زندگی دنیا ۲۵. هذا در آیه ی «ان هذا الفی صحف الاولی» اشاره به کدام مورد دارد؟ الف، مطالب و بیانات قرآن ب. بیان اعمالی که منجر به بهشت و جهنم می گردد ج. معارف موجود در سوره د. معرفت و شناخت حق و تزکیه نفس ۲۶. وجود نفس با کدام مورد کامل می گردد؟ الف. عقل ب. جسم ○・)9 ○ د. هیولا ۲۷. ظهور پایانی آنچه که در باطن استعدادهای زمین پنهان بوده کدام مورد است؟ الف. رستاخیز ب. برزخ ج، قیامت د. زلزله زمین ۲۸. ما در آیه ی «و قال الانسان ما لها» کدام است؟
الف. استفهام ب. تعجب ج. مصدریه د. موصوله
۲۹. لام در آیه ی «لیروا اعمالهام» در کدام وجه درست است؟
الف. جازمه ب. تفصیلیه ج. غایت د. موصوله
۳۰. کدام گزینه در مورد ملکه صحیح است؟ الف. حقیقتی که نفوس را به نیکی و بدی فرا می خواند. ب. مبدأیی که انسان را به نیکی ها سوق می دهد. ج. آن عادات و رفتارهای خاصی که مکرر از انسان سر میزند. د. اعمال و رفتارهایی که به طور پایدار در انسان شکل میگیرد.
r)\ra>്ഥ ۱۳۹۰-۹۱ ول




***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :