نمونه سوال درس ادیان هند 2 نیمسال اول 91-90
بیست فایل

نمونه سوال درس ادیان هند 2 نیمسال اول 91-90

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی --- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ درستی : ادیان هند ۲
رشته تحصیلی / کد در سی: الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۶۴
۱- نظرات فلسفی هندوها در چه تقسیم بندی قرار میگیرد؟ ۱. ویدیا - اودیا ۲. بودائی - هندوئی ۳. ناستیکا - آستیکا ۴. کارما - دارشانا ۲- چرا «ودا» را «آپاورشیا» می نامند؟ ۱. به دلیل اینکه با وجود قدمت دربردارنده دقت وامانت بسیار است ۲. به دلیل اینکه طبع شاعری آنرا نسروده است
۳. به دلیل اینکه طی s له های گ ت ناپذیر ، سینه به ینه منتقل می گشتند
۴ . به دلیل اینکه اعتقاد بر این است که از مبدا غیر انسانی وحی شده است
۳- تنظیم کننده و سامان دهنده «ودا» چه کسی است؟
۱. سالا ۲. وی سامپایا ۳. کریشنادوی پایانا ۴. سایاناچاریا
۴- در کدام بخشی از وداها تکرار سرود های «ریگ ودا » آمده است؟
۱. یاجورودا ۲. ساماودا ۳. آتهاروا ودا ۴. آراتیکا ۵- دستورات واحکام دینی « براهماناها» چه نام داد؟
۱. سامهیتا ۲. ویدهی ۳. منتره ۴. آتهاروا ودا ۶- اهریمن قحطی و خشکسالی در ادبیات هند و چه نام دارد ؟
۱. وارونا ۲. آگنی ۳. وریتا ۴. ایندرا
۷- دو مزیل «واسو» ها را چگونه خدایانی توصیف میکنند؟
۱. خدایان سلحشور ۲. خدایان فرمانروایی ۳. خدایان آفرینش جهان ۴. خدایان سلامتی وفراخی نعمت
۸- ماروتها در سطح اجتماعی نماینده کدام طبقه اند؟ ۱ . کشاتریا ۲. ویشیا ۳. شود را ۰۴ برهمنی ۹- وجود انسانی به چه ابعادی تقسیم می شود؟ ۱. حسی، جسم، روح ۲. جسم ، نفس، روح ۳. حسی، ذهن ، روح ۴. جسم ، نفسی ، ذهن ۱۰- کدامیک در بردارندهٔ معنای «پدید آورنده همه» است؟
۱. ویشیوا کارما ۲. پوروشا ۳. پراجاپاتی ۴. هیرانیاگاربها
γΥ/ΥΔΥ صفحه ۱ از ۴
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰






***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی --- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ درستی : ادیان هند ۲
رشته تحصیلی / کد در سی: الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۶۴
۱- نظرات فلسفی هندوها در چه تقسیم بندی قرار میگیرد؟ ۱. ویدیا - اودیا ۲. بودائی - هندوئی ۳. ناستیکا - آستیکا ۴. کارما - دارشانا ۲- چرا «ودا» را «آپاورشیا» می نامند؟ ۱. به دلیل اینکه با وجود قدمت دربردارنده دقت وامانت بسیار است ۲. به دلیل اینکه طبع شاعری آنرا نسروده است
۳. به دلیل اینکه طی s له های گ ت ناپذیر ، سینه به ینه منتقل می گشتند
۴ . به دلیل اینکه اعتقاد بر این است که از مبدا غیر انسانی وحی شده است
۳- تنظیم کننده و سامان دهنده «ودا» چه کسی است؟
۱. سالا ۲. وی سامپایا ۳. کریشنادوی پایانا ۴. سایاناچاریا
۴- در کدام بخشی از وداها تکرار سرود های «ریگ ودا » آمده است؟
۱. یاجورودا ۲. ساماودا ۳. آتهاروا ودا ۴. آراتیکا ۵- دستورات واحکام دینی « براهماناها» چه نام داد؟
۱. سامهیتا ۲. ویدهی ۳. منتره ۴. آتهاروا ودا ۶- اهریمن قحطی و خشکسالی در ادبیات هند و چه نام دارد ؟
۱. وارونا ۲. آگنی ۳. وریتا ۴. ایندرا
۷- دو مزیل «واسو» ها را چگونه خدایانی توصیف میکنند؟
۱. خدایان سلحشور ۲. خدایان فرمانروایی ۳. خدایان آفرینش جهان ۴. خدایان سلامتی وفراخی نعمت
۸- ماروتها در سطح اجتماعی نماینده کدام طبقه اند؟ ۱ . کشاتریا ۲. ویشیا ۳. شود را ۰۴ برهمنی ۹- وجود انسانی به چه ابعادی تقسیم می شود؟ ۱. حسی، جسم، روح ۲. جسم ، نفس، روح ۳. حسی، ذهن ، روح ۴. جسم ، نفسی ، ذهن ۱۰- کدامیک در بردارندهٔ معنای «پدید آورنده همه» است؟
۱. ویشیوا کارما ۲. پوروشا ۳. پراجاپاتی ۴. هیرانیاگاربها
γΥ/ΥΔΥ صفحه ۱ از ۴
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰






***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی --- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک درستی : ادیان هند ۲
رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۶۴
۱۱- مبدأ پیدایش فضا چیست؟
۱ . بهاگا ۲. آدیتی ۳. میترا ۴. آنتاریکسا ۱۲- در ودا «ماروتها » پسران چه کسانی قلمداد میشوند؟
۱. میترا ۲. آگنی ۳. رودراها ۴. آدیتی ۱۳- افراط و تفریط آیین قربانی توسط چه چیزی تعدیل شد؟
۱. تهی شدن خزانه شاهان ۲. تعلیمات اوپانیشادها
۳. گسترش فلسفه ۴ . برپایی احکام شرع ۱۴- با تبدیل قربانی ظاهری به قربانی باطنی مصداق قربانی چه چیزی شد؟
۱. جسم و روح ونفس انسان ۲. حیوانات اهلی واشیاء خارجی ۳. تأویل رمزی تماثیل اساطیری وداها ۴. ساختمان تمثیلی محراب آتش ۱۵- اولین ترجمهٔ لاتینی «اوپانیشادها» از چه زبانی صورت گرفت؟
۱. انگلیسی ۲. بنگالی ۳. سانسکریت ۰۴ فارسی ۱۶- کدام گزینه نتیجه فرضیهٔ آتمن و برهمن است؟
۱. آتمن یگانه واقعیت و واقعیت واقعیت است ۲. برهمن نگهدارندهٔ جهان ومالک و پادشاه عالم است ۳. آتن مقام سرمدی ولایتغیر وبلاتعین هستی است ۴. برهمن اصل واقعی عالم و ذات نامتناهی است ۱۷- آزادی و رستگاری در اوپانیشادها چگونه صورت می پذیرد؟
۱. ازراه عقل و خرد ۲. از راه شناخت برهمن ۳. از راه خویشتن شناسی ۴. ازراه شناخت عالم ذهنی ۱۸- بهاگاوات گیتا جزو کدام دسته مکتوبات هندویی است؟
۱. منتره ها ۲. نوشته های مُنزل ۳. سرودها ۴. احادیث
γΥ/ΥΔΥ
صفحه ۲ از ۴
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰








***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی --- - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک درستی : ادیان هند ۲
رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۶۴
۱۹- نظر «والابا» در مکتب « عدم ثنویت محضی» حول چه موضوعی میباشد؟ ۱. خداوند سوای آفرینش است و وصول به او با عشق میسر است ۲. بزرگترین وظیفه انسان روشن کردن دل خود با نور محبت است ۳. با بازیابی پاکی فطری روح یکی شدن با برهمن حاصل میشود
۴. ضرورت انجام احکام شرعی و پرهیزکاری وارستگی از کردار
۲۰- مقصود از «وارنا» چیست؟
۱. گوهر درونی شخصی در نظام طبقاتی ۲. روح مأیوس قبل از درک حقیقت
۳. معرفت درست وامساک از لذایذ ۴. انجام دادن احکام شرع و وظایف دینی ۲۱- در تفسیر «شانکارا» از گیتا طبیعت واقعی آتمن چیست؟
۱. کرمه ۲. سانکهیا ۳. دهرمه ۴. یوگا ۲۲- سه «گونا» یاسه جوهر از چه چیزی پدید می آیند؟
۱. کریشنا ۲. ارجونا ۳۔ پراکریتی ۴. برهما ۲۳- درگیتا« یوگا » را چه نام نهاده اند ؟
۱. طریق ژرف اندیشی ۲. راه انهدام مصائب ۳. راه ریاضت ۴. راه میانه
۲۴- هدف قربانی در گیتا چیست؟
۱. برآورده شدن آرزوهاونذرهای انسانها
۲. نزدیکی آسمان و زمین در پرتو برکت قربانیها
۳. انجام مراسم ضروری عبادت با انگیزهٔ سودجوئی
۴. کامیابی انسانها در پرتوستایش متقابل انسانها و خدایان از یکدیگر ۲۵- کدام گزینه راه رستگاری در گیتا نمی باشد؟
۱. راه معرفت ۲. راه عشق ۰۳ طریق ریاضت ۴. طریق کردار ۲۶- در «کاتا اوپانیشاد» درخت «آشواتا» نماد چیست؟
۱. عالم غیب و شهادت ۲. نعمتهای آسمانی وفراوانی
۳. تعلقات و وابستگی ها ۴. سلسله مراتب هستی در اتصال به حق
γΥ/ΥΔΥ
صفحه ۳ از ۴
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰














***
.
حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک درستی : ادیان هند ۲ رشته تحصیلی / کد در سی: الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۶۴
۴. درخت فناپذیر
۱. نیت نیک از دریای گناه عبور خواهد کرد. ۲. عشق از دریای گناه عبورخواهی کرد
۳. معرفت از دریای گناه عبور خواهی کرد ۴. کردار از دریای گناه عبورخواهی کرد
صفحه ۴ از ۴
۱. چون نیل به حکمت واشراق را میسر می سازد ۲. چون وصول به معبود آسانتراست *. چون تنفر و تمایلات در آن راه ندارد ۴. چون نوعی ارتباط با جنبهٔ خصوصی حق است
۳۰- درگیتا آمده است: «حتی اگر بزرگترین گناهکار بین گناهکاران باشی، با قایق....................
۲۷- شانکارا درخت «آشواتا» را چه می نامد؟
۱. درخت ابدیت ۲. درخت صیرورت ۰۳ درخت نیکی وبدی
۲۸- در گیتا «کریشنا» نو آوری خود را به چه دلیل عنوان می کند؟ ۱. تعین بعد تنزیهی ۲. بیداری ارجونا
۳. بروز نقطه نهفته خویش ۴. طغیان ظلم
۲۹- ازنظر گیتا چرا طریق عشق برطریق معرفت مقدم است؟
γΥ/ΥΔΥ
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰





***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :