Enter the password to open this PDF file:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
. - دانشگاه پیام نور کارشناسی = 藥 مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱درسی : متون عرفانی فارسی ۲ رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۵۴۱- کدام بیت به آیه ی «فمنهم ظالم لنفسه و منهم متقصد و منهم سابق بالخیرات»(فاطر/۳۲) اشاره دارد؟۱. هر که را جامه ز عشقی چاک شد او از عیب و نقصی کلی پاک شد Y اگر بریزی بحر را در کوزهای چند گنجد قسمت یک روزهای *. در نیابد حال پخته هیچ خام پسی سخن کوتاه باید والسلام هر که جز ماهی ز آبش سیر شد هر که بی روزی ست روزش دیر شد۲- در داستان کنیزک و پادشاه، «کنیزک» نماد چیست؟"こうっ " تعلقات "پیر " حق تعالى۳- منظور از «عزازیل» در بیت زیر چیست؟بد ز گستاخی کسوف آفتاب شد عزازیلی ز جرأت رد باب ۱ . ماه ャ آفتاب r ابلیس .Y . جبرئیل۴- «سمر» در بیت زیر به چه معناست؟سایه خواب آرد تو را همچون سمر چون برآید شمس انشق القمر ۰ نور ماه در شب " نور آفتاب در روز " سایه اشیاء در نور ماه سایه اشیاء در نور آفتاب A 3| | نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰ تا صفحه γγ/γγ.γ.γ*** . کارشناسی〜藥 --- - - - டிய உள்: مرکز آن هونو سنجشی حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوست تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یکدرسی : متون عرفانی فارسی ۲ رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۵۴۵- با توجه به داستان کنیزک و پادشاه، چرا «زرگر» به دستور «حکیم» کشته شد؟به خاطر ترس از او آن از سر شهوت و حرص و هوا" به بهانه عاشق شدن کنیزک بر او آن به فرمان و الهام خداوند ۶- کدام گزینه درباره ی داستان طوطی و بازرگان درست است؟ \ . ساخته خود مولاناست و پیش از او در هیچ یک از کتب تعلیمی صوفیه سابقه نداشته است. " سر قصه این است که جسم انسان در این خاکدان اسیر افتاده و با مرگ طبیعی آزاد می شود. " تشبیه روح به طوطی به مناسبت رنگ سبز اوست که رمز تجدید حیات طبیعت است. " غرض آن بود تا نشان دهد بازرگان نمی بایست همانند افراد سخن چین، ماجرا را بازگو کند. ۷- نتیجه ی داستان پیر چنگی در کدام گزینه آمده است؟ ۰ تا انسان از جان ناتمام خویش نمیرد به کمالی که از مرتبه ی فنا حاصل می شود، نمی رسد. عاقبت مطربی چیزی جز دوری از خدا و خجل شدن در پیشگاه او نیست. " کسی که حیات دنیا را به لهو و لعب بگذراند عاقبت باز جانش مانند پشه زمین گیر می شود" کمال پارسایان رهایی روح است و عاقبت بدکاران، گرفتار شدن در این زندگی دنیوی----------- چرا امیرالمؤمنین (ع)، بلافاصله پس از آنکه دشمن بر روی او خدو انداخت، او را نکشت؟ چون —A در آن حال برای خدا خشمگین نشد. نیمی از خوی او برای خدا نبود. . Y." چشمانش یارای دیدن دشمن را نداشت. تیغ آهنی او تیزی خود را از دست داد.А 31r نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰ ت= صفحه γγ/γγ.γ.γ*** . کارشناسیحضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستزمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰= دانشگاه پیام نور مرکز آزمون و سنجشتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰درسی : متون عرفانی فارسی ۲رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۵۴۹- منظور از «مغرب» در مصرع «حسی خفاشت سوی مغرب دوان» چیست؟غارهای تاریک " عالم تن۱- کدام حکایت، متضمن انتقاد از تقلید و پیروی بی تأمل از اقوال عام است؟طوطی و بازرگان.Y . کنیزک و پادشاه۱- مولوی، «ترک هوا» را که جان آدمی را به آسمان می کشاند به چه چیزی تشبیه کرده است؟سری سوال : ۱ یک حسی باطنی آن جایگاه خورشید "پیرچنگی فروختن بهیمه ی صوفی " تيغ حلم " مفتاح الفرجتوجه او به تأیید «رابطه ی عاشقانه» با خداست.اندیشه ی تفاوت جایگاه زاهد است با عابدتو هلاکی زانک جزوی بی کلیبه هدف نرسیجدا شوی= صفحه ۳ از ۸نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰۰ عروه الوثقی " سدره المنتهی---------- ۱۲- سبب برخورد تند موسی(ع) با شبان ناشی ازعقیده به «تشبیه» و نپذیرفتن «تعطیل» است."گرایش شدید اوست به «تنزیه»Wy— کلمه ی «بسکلی» در بیت زیر به چه معناست؟ از حضور اولیا گر بسکلس٠١ با مشکل روبرو شوى"سرمست شویγγ/γγ.γ.γ*** . کارشناسیحضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستزمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰= دانشگاه پیام نور مرکز آزمون و سنجشتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰درسی : متون عرفانی فارسی ۲رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۵۴۹- منظور از «مغرب» در مصرع «حسی خفاشت سوی مغرب دوان» چیست؟غارهای تاریک " عالم تن۱- کدام حکایت، متضمن انتقاد از تقلید و پیروی بی تأمل از اقوال عام است؟طوطی و بازرگان.Y . کنیزک و پادشاه۱- مولوی، «ترک هوا» را که جان آدمی را به آسمان می کشاند به چه چیزی تشبیه کرده است؟سری سوال : ۱ یک حسی باطنی آن جایگاه خورشید "پیرچنگی فروختن بهیمه ی صوفی " تيغ حلم " مفتاح الفرجتوجه او به تأیید «رابطه ی عاشقانه» با خداست.اندیشه ی تفاوت جایگاه زاهد است با عابدتو هلاکی زانک جزوی بی کلیبه هدف نرسیجدا شوی= صفحه ۳ از ۸نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰۰ عروه الوثقی " سدره المنتهی---------- ۱۲- سبب برخورد تند موسی(ع) با شبان ناشی ازعقیده به «تشبیه» و نپذیرفتن «تعطیل» است."گرایش شدید اوست به «تنزیه»Wy— کلمه ی «بسکلی» در بیت زیر به چه معناست؟ از حضور اولیا گر بسکلس٠١ با مشکل روبرو شوى"سرمست شویγγ/γγ.γ.γ***مرکز آزمون و سنجش . - - دانشگاه پیام نور کارشناسی = 藥حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک درسی : متون عرفانی فارسی ۲ رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۵۴۱۴- در اندیشه ی مولوی، «نمرود» نماد چیست؟ ۱. آتشی " نفس "عقل جزوی ‘‘ عقل کلی ۱۵- با توجه به بیت زیر کدام گزینه درست است؟ گفت خواهم از حق ابریشم بها کو به نیکویی پذیرد قلبها ، ابریشم بها: بهای ابریشم که مبلغی هنگفت باشد. " ابریشم بها: آنچه به مطرب مجلس بابت زحمت داده شود. " قلبها: دلها، که از نور حق لبریز باشند."قلبها: اعمال باطلی که با نیت درست انجام شوند.۱۶- بیت زیر به کدام آیه اشاره دارد؟سقف گردون کو چنین دایم بود نه از طناب و آستنی قایم بود ۰ رفع الستموات بغیر عمد ترونها "فقد استمسک بالعروه الوثقی " و اعتصوا بحبل الله جميعاً " اقترب الستاعه و انشق القمر۱۷- عبارت زیر کدام گزینه را تعریف می کند؟«ظاهراً چوب یا شمشیری چوبین بوده است با تزیینات پر زرق و برق که مارگیر با جنباندن آن معرکه ی خود را آغازمی کرده است»۱. سها ۲. اخش " صقر ۴. حراقهγγ/γγ.γ.γنیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰ = صفحه ۴ از ۸ ***مرکز آزمون و سنجش . - - دانشگاه پیام نور کارشناسی = 藥حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک درسی : متون عرفانی فارسی ۲ رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۵۴۱۴- در اندیشه ی مولوی، «نمرود» نماد چیست؟ ۱. آتشی " نفس "عقل جزوی ‘‘ عقل کلی ۱۵- با توجه به بیت زیر کدام گزینه درست است؟ گفت خواهم از حق ابریشم بها کو به نیکویی پذیرد قلبها ، ابریشم بها: بهای ابریشم که مبلغی هنگفت باشد. " ابریشم بها: آنچه به مطرب مجلس بابت زحمت داده شود. " قلبها: دلها، که از نور حق لبریز باشند."قلبها: اعمال باطلی که با نیت درست انجام شوند.۱۶- بیت زیر به کدام آیه اشاره دارد؟سقف گردون کو چنین دایم بود نه از طناب و آستنی قایم بود ۰ رفع الستموات بغیر عمد ترونها "فقد استمسک بالعروه الوثقی " و اعتصوا بحبل الله جميعاً " اقترب الستاعه و انشق القمر۱۷- عبارت زیر کدام گزینه را تعریف می کند؟«ظاهراً چوب یا شمشیری چوبین بوده است با تزیینات پر زرق و برق که مارگیر با جنباندن آن معرکه ی خود را آغازمی کرده است»۱. سها ۲. اخش " صقر ۴. حراقهγγ/γγ.γ.γنیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰ = صفحه ۴ از ۸ ***