نمونه سوال درس فقه الحدیث 1 نیمسال اول 91-90
بیست فایل

نمونه سوال درس فقه الحدیث 1 نیمسال اول 91-90

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


www.20FILE:ORG : " .......... so 恭
مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع) ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست. گد سری سؤال: یک (۱)
تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریحی: -- زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: -- نام درس: فقه الحدیث ۱ رشته تحصیلی / کد درس : علوم قرآن و حدیث (۱۲۲۰۰۵۳)
استفاده از: مجاز است.
۱. در کدام مقام است که انسان بر قوای ظاهراه خود غلبه میکند و آنها را تحت فرمان حق قرار می دهد؟ الف – مقام حق ب - جهاد نفس ○ぶ。ー د - جهاد با جیوش شیطانی ۲. از اموری که پس از مشارطه برای مجاهد لازم است به آن عمل کند کدام گزینه است؟ الف – محاسبه ب - عزم ج - مراقبه د – موازنه ۳. عبارت "انسان عاقل منافع و مضار ملکات رذیله را که تحت تصرف شیطان اند با منافع و مضار هریک از ملکات فاضله که تحت تصرف عقل و شرع اند مقایسه کند تا با این کار، عمل نیک را تشخیص دهد" در رابطه با کدام گزینه صحیح است؟ الف – موازنه ب - محاسبه ج – معالجه د- ضبط خیال ۴. بهترین علاج ها که علمای اخلاق برای مفاسد اخلاقی بیان نموده اند کدام است؟ الف - عزلت و دوری از گناه و محاسبه نفس ب - قیام بر خلاف نفس و خواهش رذیله تا مدتی ج - تهجد و خوف از عذاب و شوق به بهشت د - اعتراف به اشتباه و تنبیه تا رسیدن بمرحله مکاشفه ۵. کدام روایت در رابطه با دنیای ممدوح است؟ الف - إن الدنيا دار عافية لمن فهم عنها و دار غنى لمن تزوّد منها ب – مثل الدنيا كمثل ماء البحر كلما شرب منه العطشان ازداد عطشانا حتى يقتله ج - مَن كثر اشتباكه بالدّنيا كان أشدّ لحسرته عند فراقها د- ما ذئبان ضاریان فی غنم لیس لها راع هذا فی اولها و هذا فی آخرها باسرع فیها من حب المال و الشرف فی الدین ۶. ترجمه عبارت "لا تخافنک الموت فان مرارته فی خوفه " کدام است؟ الف - ترس از عمل، انسان را به وحشت می اندازد ب - مرگ تو را به وحشت نیندازد بلکه دوری از دنیا ترسناک است ج - مرگ انسان را می ترساند زیرا مرگ فنای از دنیاست د- مرگ تو را نترساند زیرا تلخی آن در ترسناکی از اوست ۷. طبق روایت "من اصبح و امسی و الاخرهٔ اکبر همه..." خداوند کدام برخورد را با این افراد دارد؟ الف - خداوند فقر را بین چشمانش قرار می دهد ب - خداوند نعمتی را در قلب او قرار می دهد ج - خداوند او را با انبیای عظام محشور می گرداند د - خداوند در دنیا عافیت و در آخرت قرب را برای او برگزیند ۸. در خصوص علت عدم بخشش گناه غیبت کدام مورد ذکر گردیده است؟ الف – حق الناس بودن آن ب – حق الته بودن ج – حق النفس بودن د - ریشه گناهان دیگر بودن نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰
صفحه ۱ از ۴
***
www.20FILE:ORG : " .......... so 恭
مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع) ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست. گد سری سؤال: یک (۱) تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریحی: -- زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: -- نام درس: فقه الحدیث ۱
رشته تحصیلی اکد درس علوم قرآن و حدیث (۱۲۲۰۰۵۳)
استفاده از: مجاز است.
۹. با توجه به روایت نبوی "ادنی الکفر آن یسمع الرجل من اخیه کلمهٔ یحفظها علیه یرید آن یفضحه بها..." اولین مرتبه کفر کدام است؟
الف - خودبینی و خودخواهی ب - دنیاگرایی و تعلق به آن
ج - غیبت د - فراموش کردن خود و خداوند ۱۰. کدام گزینه نادرست است؟
الف - مستمع غیبت در کبیره بودن گناه مانند مخاطب است.
ب - رد غیبت غیر از نهی از غیبت است.
ج - رد غیبت در بسیاری موارد مستحب است.
د - رد غیبت یاری کردن از شخصی غایب است.
۱۱. کدام مورد از اقسام خفیفه غیبت به شمار می رود؟
الف - غیبت از روی تعجب ب - غیبت فاسقان
ج - غیبت اهل علم د – غيبت جاهلانه ۱۲. در رابطه با آیه ی «لیبلوکم ایکم احسن عملاً» کدام گزینه صحیح است؟
الف - اکثر کم عملا ب - اصوبکم عملا
ج - عمل الناس فی الدنیا د - العمل الذی ترید آن یحمدک علیه احد ۱۳. مؤثر تام و کامل در تقوای نفوس که یکی از عوامل بزرگ اصلاح نفوس و کمال آنهاست، کدام است؟
الف - نیت خالص ب - معرفت به خدا ○ご**3*ー د – خشیت
۱۴. اگر عباداتی برای رفع بلایات یا ترس از جهنم و شوق بهشت باشد از نظر اهل معرفت چه حکمی دارد؟ الف - قبول و پذیرفته است. ب - پسندیده است ولی بهتر است کاملاً خالص باشدج - باطل و ناچیز است و مقبول درگاه حق نیست. د - ریاکارانه است و پذیرفته نیست و بایستی کاملاً برای رضای حق باشد۱۵. صورت فعلیه و جنبه ی ملکوتیه عمل، کدام مورد است؟
الف – صورت عمل ب - مراعات عمل ج – ابقاء عمل د – نیت عمل ۱۶. حقیقت صراط که پیروی از آن باعث عدم لغزش در صراط قیامت است کدام است؟ الف - صورت باطن ولایت ب - اطاعت از اولوالامر و کشف آنها ج - ایمان به خدا د - دوری از گناه و پرهیز از معاصی ۱۷. با توجه به آیه ی «انماهی اعمالکم ترد الیکم» صورت بهشت و جهنم جسمانی کدام است؟ الف - نیت اعمال ب - صورت اعمال حسنه و سنیه انسان ج – باطن و روح افعال انسان د- عکس العمل نیت و صورت اعمال و افعال
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰
صفحه ۲ از ۴
***
www.20FILE:ORG : " .......... so 恭
مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع) ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست. گد سری سؤال: یک (۱)
تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریحی: -- زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: -- نام درس: فقه الحدیث ۱ رشته تحصیلی / کد درس : علوم قرآن و حدیث (۱۲۲۰۰۵۳)
استفاده از: مجاز است.
۱۸. در روایات امام باقر (ع) چه چیزی باعث خرابی ایمان معرفی شده است؟
الف - دوری از نماز و روزه ب - صدقه ندادن در راه خدا
○ふせSーを9つ」ー د – غیبت ۱۹. با توجه به روایات معصومین (ع) کمال ورع کدام است؟
الف - پرهیز از حرام های خداوند ب – خلوص در عبادت
ج - زیادی گریه د – خشیت خداوند
۲۰. طبق روایت امام صادق (ع) با توجه به روایت «... و هو تقع فی ید الرب تبارک و تعالی قبل ان تقع فی ید العبد» کدام مورد بر شیطان سنگین تر و ناخوشایندتر است؟
الف - تهجد و نماز شب ب – كثرة البكاء من خشية الته
○この9ー د – صدقه ۲۱. طبق روایت امام صادق (ع) شرف و عزت مؤمن به ترتیب کدام است؟
الف - آبرواداری - مؤمن -نماز شب ب - تلاوت قرآن -صدقه
ج - نماز شب - آبروداری مؤمن د - صدقه - تلاوت قرآن ۲۲. آن روحی که برای انبیاء که در آن سهو و نسیان و سایر حوادث امکانیه و تجددات و نقایص ملکیه نیست کدام است؟
الف - روح الایمان ب – روح الحياة U"こ9っ一び د - روح القوهٔ ۲۳. عبارت "حالتی است نفسانیه و نوری است باطنیه که از نور کامل یقین و اطمینان تام حاصل شود " مربوط به کدام گزینه است؟
الف – عصمت ب - ایمان ج – تقوا د – عدالت ۲۴. ضرر در روایت "حب علی حسنهٔ لا یضر معها سینه و بغضه سینهٔ لاینفع معها حسنهٔ " به کدام معناست؟
الف - نافرمانی از خداوند ب - ولایت ناپذیری
ج - خلود در نار د - عدم ورود به بهشت ۲۵. شرط قبول ایمان به خدا و نبوت رسول اکرم (ص) کدام است؟
الف - اطاعت پذیری ب - ولایت پذیری ج – خلوص د – توحيد
۲۶. در خصوص روایت "لم یزل الله عز و جل ربنا و العلم ذاته و لا معلوم " کدام گزینه درست است؟ الف - اثبات ازلیت علم خداوند قبل از معلوم ب - اثبات ازلیت خداوند قبل از علم معلوم ج - اثبات عزت و جبروت خداوند قبل از وجود معلوم د - وجود ازلیت ربوبیت پروردگار و علم او به معلومات قبل از وجود ۲۷. کدام صفت، از صفات حقیقیه محضه است؟
الف – قدوس ب – علم ج - قدرت د – ثبات
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰
صفحه ۳از ۴
***
.
گد سری سؤال: یک (۱)
به دانشگاه پیام نور کارشتادسیه 恭 مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست.
زمان آزمون (دقیقه): تستی: ۴۵ تشریخی: --
تعداد سؤالات: تستی: ۳۰ تشریحی: -- نام درس: فقه الحدیث ۱
رشته تحصیلی اکد درس علوم قرآن و حدیث (۱۲۲۰۰۵۳)
്)\raച്ഥ
استفاده از:
۲۸. در مورد تقدیم الله بر احد کدام مورد صحیح است؟ الف - اشاره به ذات باری تعالی بر جمیع وجود ب - اشاره به مقام تجلی به قلب سالک است. ج - به علت وجود اسم اعظم بر صفات ذاتیه کمالیه است. د - به علت مرتبت خداوندگاری بر احدیت است.
۲۹. اسم الله به حسب تجلی احدی کدام مورد است؟
الف - تمام مشیت الهی است. ب - مقام جمیع اسماع احدیت است.
ج - مقام فیض اقدس اس. د – مقام نزول رحمانيت است. ۳۰. به کدام علت حرکت در ذات خداوند راه ندارد؟
الف – متقوم به قوه است. ب - متقوم به هیولای است. ج- حدوث و تجدد در اصل ذات آن است. د - همه موارد صحیح است.
نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰
***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :