Enter the password to open this PDF file:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
. . . = دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ارشد مرکز آزمون و سنجشحضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ عن-وان درس : اندیشه های سیاسی در ایران و اسلامرشته تحصیلی / کد درس : علوم سیاسی، علوم سیاسی (ارشد) ۱۲۳۱۰۱۲۱- بنیانگذاران مشرب عقلی در دانش سیاسی مسلمانان چه کسانی هستند؟ ۱. ملاصدرا - نراقی ۲. فارابی - ابن سینا۳. ابن سینا - سهروردی ۴. خواجه نصیر ملاصدرا۲- در اندرزنامه ها چه هدفی دنبال می شد؟ ۱. تحت تأثیر قرار دادن مردم ۲. اصلاح رفتار حاکمان ۳. ارائه راههای کسب قدرت و حفظ آن ۴. نصیحت و خیرخواهی حاکمان ۳- معلم دوم لقب کدام اندیشمند اسلامی است؟۱. فارابی ۲. ابن سینا ۳. سهروردی ۴. ملاصدرا۴- کدام اندیشمند خارجی، دانش سیاسی اسلام را به فلسفه سیاسی ، شریعت نامه نویسی و اندرز نامه نویسی طبقه بندیکرده است ؟۱. روزنتال ۲. جان فوران ۳. هانتینگتون ۴. روزنا ۵- از نظر امام خمینی (ره) بزرگترین «معروف » در اندیشه سیاسی اسلام کدام است؟۱. نصیحت حاکم ۲. تشکیل حکومت اسلامی۳. مبارزه علیه ظلم ۴. گسترش دین ۶- آرمان مطلوب فارابی در کدام گزینه آمده است؟۱. عدالت ۲. سعادت ۳. شهادت ۴. رشادت ۷- در نظام سیاسی مورد نظر فارابی حکومت از آن چه کسی است؟۱. امام ۲. فیلسوف ۳. فقیه ۴. پادشاه ۸- موضوع اصلی در اندیشهٔ سیاسی ابن سینا چیست؟۱. فلسفه ۲. حکومت " . نبوت ۴. عدالت ۹- کدام اندیشمند اسلامی، طریقهٔ نصی را برای جانشینی نبوت به صواب نزدیکتر می داند؟۱. فارابی ۲. سهروردی ۳. ملاصدرا .Y . ابن سینا ۱۰- به عقیدهٔ خواجه نصیرالدین طوسی، کمال انسان چگونه حاصل می شود؟۱. در زندگی اجتماعی ۲. در انزوا و خلوت ۰۳ با تحصیل علم ". در مصاحبتい・ハ・Y・%AY・) صفحه ۱ از ۴نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ ***= دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ارشد. . . 藥 مرکز آزمون و سنجشحضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : اندیشه های سیاسی در ایران و اسلام رشته تحصیلی / کد درس : علوم سیاسی، علوم سیاسی (ارشد) ۱۲۳۱۰۱۲ ۱۱- یکی از مصادیق عمل صالح از نظر خواجه نصیر چه چیزی می باشد؟۱. تشکیل حکومت ۲. اندرز حاکم ۰۳ عمل سیاسی ۲. تشکیل مدینه فاضله ۱۲- یکی از دستاوردهای مهم ابن رشد در حوزهٔ تفکر سیاسی عبارت است از:۱. پیوند میان عقل و ایمان ۲. تجربه گرایی۳. اهمیت دادن به فلسفه f نفی رابطه میان عقل و ایمان ۱۳- بهترین نظام سیاسی از نظر ابن رشد کدام است؟۱. اریستوکراسی ٠٢ جمهوری ۳. پادشاهی ۴. الیگارشی ۱۴- از نظر ابن سینا، قانون و سیاست به چه کسی اختصاصی دارد؟۱. پیامبر ۲. فیلسوف ۳. فقیه .Y . عارف ۱۵- در تفکر خواجه نصیر، سیاست ناقصه چه هدفی را دنبال می کند؟۱. تمیاشت امور ۲. استعباد خلق ۳. تدبیر سیاسی ۴. ترویج خوبیها ۱۶- از منظر اندیشمندان اخباری، اجتهاد چه حکمی دارد؟۱. حرام است ۲. واجب است ۳. جایز است ۴. اهمیتی ندارد ۱۷- اولین شرط ابوالحسن ماوردی برای خلیفه در کدام گزینه آمده است؟۱. علم و اجتهاد ۲. عدالت ۳. شجاعت ۴. تدبیر ۱۸- در فقه سیاسی چه هدفی دنبال می شود؟۱. تنظیم زندگی انسان در حوزهٔ عمومی ۲. تبین نظام هستی۳. ترویج اصول دین ۴. تبلیغ سیاست دینی ۱۹- در اندیشهٔ غزالی، چه کسانی شایستگی و صلاحیت بحث دربارهٔ خلافت را دارند؟۱. فلاسفه ۲. ارباب فنون ۳. فقها ۴. حکام۲۰- غزالی والاترین نوع حکومت را حق چه کسانی می داند؟۱. پیامبران ۲. فیلسوفان ۳. فقها ۴. سلاطین)・い・ハ・Y・%AYنیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۲ از ۴***. . .: کارشناسی و کارشناسی ارشد --- - - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : اندیشه های سیاسی در ایران و اسلام رشته تحصیلی / کد درس : علوم سیاسی، علوم سیاسی (ارشد) ۱۲۳۱۰۱۲ ۲۱- سه شرط غزالی برای خلیفه در کدام گزینه آمده است؟۱. علم، تقوا، تدبیر ۰۲ فصاحت، شجاعت، سلامت.Y . خیرخواهی، علم، قاطعیت آء نسب، سلامت، عدالت ۲۲- از آثار سیاست نامه نویسی در کدام گزینه آمده است؟۱. جبرگرائی ۰۲ اختیارگرایی ۳. عملی گرایی ۴. دین مداری ۲۳- سیاست نامه خواجه نظام الملک طوسی به طور عمده چه هدفی را دنبال می کرد؟۱. تقویت خلافت ۲. احیای حکومت پادشاهی۳. ترویج اندیشه های دینی ۴. مبارزه با خرافات የf– به اعتقاد ابن خلدون اصلی و گهوارهٔ اجتماعی و تمدن بشری بر چه چیزی استوار است؟۱. شهرنشینی ۲. بادیه نشینی۳. وجود رودخانه ها ۴. وجود اراضی کشاورزی ۲۵- عمر طبیعی دولتها از نظر ابن خلدون چند سال است؟۱. ۱۲۰ سال ۲. ۱۰۰ سال ۳. ۸۰ سال ۴. ۱۵۰ سال۲۶- اصل تضاد که در فلسفهٔ اجتماعی بودن انسان ظهور می کند مربوط به کدام اندیشمند مسلمان است؟ ۱. ابن سینا ۲. ابوریحان بیرونی ۳. فارابی ۴. خواجه نصیر ۲۷- در اندیشهٔ ابوریحان بیرونی، دولت آرمانی به شکل کامل و اتم توسط چه کسی تشکیل خواهد شد؟ ۱. توسط حضرت مهدی (عج) ۲. توسط فیلسوف کاملی ۳. توسط فقیه جامع الشرایط ۴. توسط فقیه عالم و عادلی ۲۸- به اعتقاد علامه نائینی، اصل قدرت در نظام سیاسی اسلامی بر چه چیزی استوار است؟ ۱. بیعت ۲. مقبولیت ۳. انتخابات ۴. شورا ۲۹- از نظر علامه نائینی، دین و دولت چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ ۱. غیرقابل تفکیک هستند ۲. ارتباطی با یکدیگر ندارند۳. از یکدیگر تأثیر می پذیرند ۴. مقوم یکدیگر هستندい・ハ・Y・%AY・) صفحه ۳ از ۴نیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰***. . .: کارشناسی و کارشناسی ارشد --- - - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ عن-وان درس : اندیشه های سیاسی در ایران و اسلامرشته تحصیلی / کد درس : علوم سیاسی، علوم سیاسی (ارشد) ۱۲۳۱۰۱۲۳۰- رشید رضا به چه دلیلی با اقتباس قوانین از بیگانگان مخالفت می کند؟۱. به دلیل ملی گرا بودن ۲. به دلیل از دست رفتن استقلال ملت۳. به دلیل بیگانه ستیزی اشی ۲. به دلیل اعتقادات دینی خاص خود)・い・ハ・Y・%AYنیمسال دوم ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۴ از ۴ ***