نمونه سوال درس نور پردازی نیمسال دوم 93-92
بیست فایل

نمونه سوال درس نور پردازی نیمسال دوم 93-92

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


.
= دانشگاه پبام نهر کارشناسی
حضرت علی(ع): دانشی راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۲۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ عن-وان درس : نورپردازی
رشته تحصیلی / کد درس : عکاسی ×۱۸۱۲۰۳۱
- تأثیر رنگ های اشباع شده و رنگ های رقیق شده در نورپردازی به ترتیب چیست؟
۱. رنگهای اشباع شده برای بیان حالت درونی افراد در عکاسی از هنرمندان مناسب است و رنگهای رقیق حالتی مستند به تصویر میدهد.
۲. رنگهای اشباع شده برای نمایش قدرت، حرکت و گرایش مثبت به زندگی مناسبند و رنگهای رقیق جلوه ای ملال انگیز دارند. ۳. رنگهای اشباع شده تأثیر عاطفی کمی بر جا می گذارند و برای عکسهای سیاسی مناسبند و رنگهای رقیق حالتی شاد دارند. ۴. رنگهای اشباع شده برای ایجاد حس ترحم و سوگواری مناسبند و رنگهای رقیق بیانگر درماندگی و بی پناهی سوژه هستند. Y– چه زمانی از وضعیت نیمرخ صورت برای عکاسی استفاده می کنیم؟ ۱. زمانی که بخواهیم بر شخصیت برجسته و ویژه ی سیاستمداران و نویسندگان تأکید کنیم. ۲. زمانی که بخواهیم سوژه هایی که سر کوچکی دارند را طبیعی تر از آنچه هست نشان دهیم. ۳. زمانی که بخواهیم به جای حجم و بعد و جزئیات صورت، بر خط پیرامون و شکل کلی سر تأکید کنیم. ۴. زمانی که بخواهیم شکل موها و نیمرخ صورت را بهتر نشان داده و بر زیبایی سوژه تأکید کنیم. ۳- برای بدست آوردن پر تضادترین سایه روشن در نورپردازی پس زمینه، چه باید کرد؟ ۱. دیافراگم بسته را به کار برد تا عمق میدان بیشتری بدست آید. ۲. دیافراگم باز را به کار برد تا عمق میدان کمتری بدست آید. ۰۲ فوکوسی دقیق را نه بر سوژه بلکه بر روی پس زمینه انجام داد. ۴. از فیلمی با حساسیت زیاد یا از ISO بالا در دوربین دیجیتال استفاده کرد. ۴- هفت هشتم رخ، چه حالتی از چهره است؟ ۱. حالتی از چهره که دماغ در زاویه 50 درجه باشد. ۲. حالتی از چهره که فقط یکی از گوشها دیده شود. ۲. حالتی بین تمام رخ صورت و سه چهارم صورت ۲. حالتی از صورت که نیمرخ بینی به خوبی دیده شود. ۵- قابل توجه ترین نورپردازی با یک چراغ که برای بررسی شخصیت های خاصی است چه نوع نوری است؟ ۱. نور اصلی جانبی با استفاده از یک رفلکتور در جهت مخالف آ ، نوراصلی اریب با زاویه 30 درجه بدون نور تعدیل کننده ۳. نور اصلی مرکزی از ارتفاع بسیار بالا بدون پر کننده ۴. نور اصلی غیر مرکزی از ارتفاع تراز با یک پرکننده کوچک 1010/10.1024141 نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۱ از ۴
***
.
= دانشگاه پبام نهر کارشناسی
حضرت علی(ع): دانشی راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۲۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰
عن-وان درس : نورپردازی
رشته تحصیلی /کد درس : عکاسی ×۱۸۱۲۰۳۱
۶- نورپردازی جلوه ساز چه ویژگی باید داشته باشد؟ ۱. این نورپردازی هرگز نباید الگو را از بین ببرد و هرگز نباید با ایده ی اساسی نور بنیادی ضدیت کند. ۲. این نورپردازی باید بتواند نور اصلی را تغییر داده و در حالت کلی صورت تغییر بوجود بیاورد. ۳. این نورپردازی باید بتواند بیشترین کنتراست را بوجود بیاورد حتی اگر در دامنه ی لاتتیود فیلم نگنجد. ۴. این نورپردازی باید در تناسب با نور اصلی و نور مکمل باشد و در حالت کلی چهره تغییر ایجاد نکند.
۷- کدام نوع نورپردازی حتما به منبع نور ثانویه نیازمند است؟ ۱. مرکزی ۲. متقاطع ۳. جانبی ۴. اریب
۸- برای نمایاندن بینی به طور رضایت بخشی، عکاسی به چه مسئله ای باید بیشتر توجه کند؟ ۱. طرز قرار گرفتن صورت ۲. نوع و نسبت نورپردازی ۳. تکنیک به کارگیری دوربین آن گریمی که روی چهره می شود
۹- خرمن ماه به چه جلوه ای می گویند؟
۱. پس زمینه ی سایه روشن اریب ۲. پس زمینه ی سایه روشن عمودی
۳. پس زمینه ی سایه روشن افقی ۴. پس زمینه ی سایه روشن مدور ۱۰- هدف نور تعدیل کننده چیست؟
۱. ایجاد جلوه ی ویژه ۲. روشن کردن سایه ها
۲. ایجاد سایه ی جدید ۴. متعادل کردن سایه بینی
۱۱- کدام ارتفاع منبع نور برای همه ی مقاصد نورپردازی مناسب است؟ ۱. کوتاه ۲. متوسط ۳. بلند ۴. تراز ۱۲- اگر بخواهیم یک شخصیت قوی را به شکلی دراماتیک نشان دهیم از چه الگوی نوری استفاه می کنیم؟ ۱. از الگویی با تضاد رنگمایه تیره ۲. از الگویی با تضاد رنگمایه روشن ۳. از الگویی با تضادی برابر ۴. از الگویی با نسبت به روشن به 1 تیره
۱۳- زاویه ی قرار گیری منبع نور نسبت به سوژه در نورپردازی اریب چند درجه است؟
۱. 45 درجه ۲. 30 درجه ۳. 60 درجه ۴. 70 درجه
1010/10.1024141 صفحه ۲ از ۴
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲
***
.
= دانشگاه پبام نهر کارشناسی
حضرت علی(ع): دانشی راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۲۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰
عن-وان درس : نورپردازی
رشته تحصیلی /کد درس : عکاسی ×۱۸۱۲۰۳۱
۱۴- کدام نور با تأکید بسیار بر چشم ها سفیدی چشم را بسیار براق می کند؟ ۱. تحتانی ۲. جانبی " . Nu ٢. مرکزی ۱۵- استفاده از یک نورپردازی نسبتاً ملایم از ارتفاع منتها درجه یا استفاده از نورپردازی شدیدتر با زاویه ی تابش مورب تر برای
روشن کردن کدام یک از اجزای چهره مناسبتر است؟
۱. بینی ۲. موها ۳. چشم ها ۴. چانه
۱۶- نور اصلی در تصویر مقابل از چه نوعی است؟
ریبا برای طرف دور صورت ۲. غیرمرکزی برای طرف دور صورت
۱. اریب از زاویه 45 درجه ۲. پروانه ای از ارتفاع بالا
| Y
۱۷- در نورپردازی مرکزی برای این که هیچ سایه ای در صورت ایجاد نشود، ارتفاع قرارگیری چراغ باید چقدر باشد؟
۱. همترازصورت ۲. بالاتر از صورت ۳. پایینتر از صورت ۴. زاویه ی بالا
۱۸- در تصویر مقابل نور اصلی از چه نوعی است و چه ارتفاعی دارد؟
۱. نور اصلی مرکزی - ارتفاع تراز ۲. غیرمرکزی - ارتفاع نسبتاً کوتاه
۳. نور اصلی جانبی = ارتفاع بلند ۴. نور اصلی اریب - ارتفاع خیلی بلند
1010/10.1024141
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲
صفحه ۳ از ۴


***
.
= دانشگاه پبام نهر کارشناسی
حضرت علی(ع): دانشی راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۲۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰
عن-وان درس : نورپردازی
رشته تحصیلی /کد درس : عکاسی ×۱۸۱۲۰۳۱
۱۹- تصویر مقابل چه نوع نورپردازی را نشان می دهد؟
۱. مرکزی ۲. جانبی ۳. اریب
۲۰- وضعیت قرارگیری صورت و زاویه دید دوربین در تصویر مقابل چگونه است؟
۱. وضعیت تمام رخ از زاویه ی دید کاملا تراز
۳. وضعت سه چهارم رخ از زاویه دید بالا ۴. وضعیت چهار پنجم رخ از زاویه دید تراز
1010| 101024141
صفحه ۴ از ۴
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲


***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :