نمونه سوال درس علوم قرآنی 3 نیمسال دوم 93-92
بیست فایل

نمونه سوال درس علوم قرآنی 3 نیمسال دوم 93-92

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


WWW, edಾit df. . 20FILEORG). دانشگاه پیام نور = مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستي : . ما تشريحي: . زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : .
.7 ... : نــه ار”، د ۴-اوان دارد : علوم قرآنی ۳
نام این د: الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث۱۲۲۰۱۸۴
مؤلف کتاب «معترک الاقران فی مشترک القرآن» کیست؟
۱. مقاتل بن سلیمان ۲. جلال الدین سیوطی
۰۳ ابن الجوزی ۴. ابن الدامغانی " واژهٔ (الهدی) در آیهٔ (ان الهدی هدای الله) بر چه وجهی آمده است؟
۱. دین ۰۲ پایداری
۳. سنت ۴. توحید " واژهٔ (الفتنه) در آیهٔ (آلا فی الفتنهٔ ستقطوا) بر چه وجهی آمده است؟
۱. دیوانگی ۲. قضا ۳. گناہ to آزمایش " واژهٔ بخس در آیهٔ (بتمن بخس) به چه معنایی می باشد؟
۱. خشم و غضب ۲. ناقصی و اندک ۳. فراوان و حلالی ۴. حرام
* در آیه (والرجز فاهجر) واژهٔ رجز به چه معنا است؟
۳. منزجر شدن ۴. نگران " گزینهٔ صحیح را انتخاب کنید.
۱. هرجا در قرآن ( و ما یدریک) آمده از مضمون آن خبر نداده است
۲. هرجا در قرآن ( و ما آدراک) آمده گاهی خبر داده و گاهی از آن خبر نداده است
۳. هرجا در قرآن ( و ما یدریک)و(و ما آدراک) آمده از آن خبر داده است
۴. همهٔ موارد استعمال (قتل) به معنی کشتن است
Y - کتاب « الجنی الدانی» اثر کیست و در چه زمینه ای می باشد؟
۱. هروی - در شناخت ادوات مورد نیاز مفسر ۲. ابن ام قاسم - در شناخت ادوات مورد نیاز مفسر ۳. ابن جوزی - در وجوه و نظایر قرآن ۴. ابوحاتم - در شناخت اعراب قرآن o " ۱۰۱۰/۱۰۱۰۲۱۴۹۱ = نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ = صفحه از
***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی - - - - டிய கள்: مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستي : . ما تشريحي : . زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : .
.7 ... : نــه ار”، د ۴-اوان دارد : علوم قرآنی ۳
نام این د: الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث۱۲۲۰۱۸۴
" گزینهٔ صحیح را انتخاب نمایید.
۱. ادات استفهام «هلی» فقط برای تصور به کار می رود
۲. همزهٔ استفهام و فعل رأیت باهم به معنی اخبرنی است
۳. «واحد» اسمی است که از «احد» کامل تر است
۴. آدات همزهٔ استفهام فقط برای تصدیق به کار می رود " " دیدگاه راغب اصفهانی دربارهٔ واژهٔ «آحد» در کدام گزینه به درستی آمده است؟
۱. این کلمه هرگز برای نفی به کار نمی رود ۲. این کلمه هرگز در اثبات استعمال نمی گردد
۳. این واژه هم در نفی و هم اثبات استفاده می شود ۴. آحد جمعی از لفظ خود ندارد - در کدام یک از گزینه های زیر «اذا» فجائیه می باشد؟
1. إذا الستماء انشقت ٢. فإذا نفخ فى الصور
t
٢. إذا جاء نصرالله والفتح . فألقاها فإذا هى حية
با توجه به آیه «لیخرجن الاعزامنها الاذل» کدام گزینه درباره الف و لام اعز و اذل صحیح است؟
۱. (الی) زائدهٔ غیر لازم است ۲. (الی) زائدهٔ لازم است
۳. (ال) برای تعریف است " : (ال) اسم موصول است " در آیه ذیل حرف جر «الی» در کدام معنی به کار رفته است؟ (لیجمعنکمالی یوم القیامه)
۱. علی یوم القیامهٔ ۰۲ فی یوم القیامهٔ ۳. من یوم القیامهٔ ۴. حتی یوم القیامهٔ r \ " در کدام گزینه کلمهٔ «آنی» به معنی «کیف» می باشد؟
۱. فأتوا خرثکم آتی شنتم ۲. آتی صببنا الماء صباً
۳. آنی لک هذا ۴. آنی یوفاگون - \ Y
کدام گزینه به طور صحیح دربارهٔ کلمهٔ «حتی» بیان شده است؟ ۱. در لهجهٔ هذیل حاء حتی به عین بدل می شود ۲. هیچ گاه حتی به صورت ابتدائیه وارد نمی شود ۳. حتی مختص جملات اسمیه می باشد ۲. حتی مختص به فعل ماضی می باشد
* بنا به نظر صاحب صحاح اللغه آیه «آوالی لک» به چه معنایی می باشد؟
۱. ترجیح امری بر امری دیگر ۲. اولویت بندی کار ها ۳. تهدید و وعید ۰۴ قتل و غارت \१•/\*\•Y) १ •\ نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۲ از ۴
***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است تعداد سوالات : تستي : . ما تشريحي : . زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : .
.7 ... : نــه ار”، د ۴-اوان دارد : علوم قرآنی ۳
نام این د: الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث۱۲۲۰۱۸۴
" در کل قرآن هر جا که آیهٔ ( ومالهام فی الارض من ولی ولا نصیر) آمده مربوط به چه افرادی می باشد؟ ) ... مؤمنان Y. مشرکان .Y . ظالمان f منافقان
" - کدام گزینه دربارهٔ عبارت روبرو صدق می کند؟ «حرفی است که مقتضای سه امر شرکت در حکم، ترتیب، مهلت و تأخیر
است» ۱. بلی ۲. بلی ۳. تم ۴. حتی
بر طبق آیه (آلذین یظنون آنهم ملاقوا رنهم) کلمه ظن به چه معنایی آمده است؟
۱. توهم ۲. اعتقاد راجح ۳. شک ". يقين
" حرف (فی) در کدام آیه به معنی مصاحبت آمده است؟
۱. فهوفی الاخره أعمی ٢. أدخلوا فى أمم ٢. يدرؤكم فيه ۴. و قالی ارکابوافیها
" مشهور ترین معنی حرف «کاف» به معنی تشبیه در کدام گزینه به کار رفته است؟
۱. کما آرسنلنافیکم رسئولاً ۲. فاذ کرونی آذکر گم ٢. و له الجوار المُنشئات فى البحر كالأعلام ۴. واذ گروه کما هداگم
\ Y - در آیهٔ ذیل (کان) بر چه وجهی آمده است؟ « و كان الله عليماً حكيماً»
۱. ماضی منقطع ۲. استقبال ۳. حالی ۴. ازلی و ابد
" - کاربرد (کیف) در کدام آیه با دیگر آیات متفاوت است و به معنی استفهام به کار رفته است؟
۱. ینفق کیف یشاء ۰۲یصور کم فی الارحام کیف ایشاء
٢. فيبسلطة فى الستماء كيف يشاء ۴. کیف یهدای الله قوماً " حرف لام در کدام گزینه به معنی استحقاق به کار رفته است؟
۱. الحمدلله ۲. ان اله آباً
٢. له ما فى الستموات و ما فى الأرض ٢. وإنه لخب الخير لشديد
۱۰۱۰/۱۰۱۰۲۱۴۹۱ = نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ = صفحه " از "
***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است تعداد سوالات : تستي : . ما تشريحي : . زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : .
.7 ... : نــه ار”، د ۴-اوان دارد : علوم قرآنی ۳
نام این د: الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث۱۲۲۰۱۸۴
" - حرف (لا) در کدام آیه عمل لیسی را انجام می دهد؟
1. لا إله إلا الله ۲. لا ریب فیه ۲۔ ولا أصغر من ذلک ۴. لا بیع فیه و لا خلهٔ
* در آیه (ستبعاً من المثانی) اگر منظور المثانی سورهٔ فاتحه باشد کدام گزینه دربارهٔ حرف من صحیح می باشد؟
۱. برای تبعیضی است ۲. برای بیان جنس است ۳. موصوله است ۴. زائده است
" این ضمیر مرفوع است، مطابق ماقبل خود در تکلم و خطاب و غیبت و افراد و غیر آن می آید و بعد از مبتدا یا آنچه که در اصل مبتدا بوده قرار می گیرد؟
۱. ضمیر فصل ۲. ضمیر شأن ۳ - ضمیر وصل ۴. ضمیر مجهول " " این کلمه در تمام قرآن فقط به صورت مفرد آمده است؟
۱. سماء ۲. ریح " بصر ۴. آرض " در کدام گزینه ضمیر شأن و قصه آمده است؟
ا. هؤلاء بناتى هن أطهر لكم " . و لهم عذاب أليم
٢. قل هو اللة أحد ٢. كنت أنت الرقيب عليهم " - حرف «لعل» در آیه (فقولا له قولاً لیناً لعله یتذکر آویخشی) به چه معنی آمده است؟ " - کدام گزینه در قرآن هم به صورت جمع و هم به صورت مفرد ذکر شده است؟
) ... صدیق ャ。 سمع .Y . جنهٔ .Y . نار
۱۰۱۰/۱۰۱۰۲۱۴۹۱ = نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ = صفحه " از " خدا
***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :