نمونه سوال درس تفسیر ترتیبی قرآن کریم 2 نیمسال دوم 93-92
بیست فایل

نمونه سوال درس تفسیر ترتیبی قرآن کریم 2 نیمسال دوم 93-92

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است تعداد سوالات : تستي : . ما تشريحي: . زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : . ***** تفسیر قرآن کریم (۳) تفسیر ترتیبی قرآن کریم ۲ رشته تحصیلی/کد درسی
الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث ۱۲۲۰۱۸۱ -، آموزش دینی - عربی ۱۲۲۰۵۰۴
تفسیرمجمع البیان طبرسی با کدام کتاب تفسیری هم عصر بوده است؟
۱. تفسیر التبیان ۲. تفسیر الکشاف ۳. تفسیرصافی ۴. تفسیر کبیر Y — معنای واژه هامده " چیست؟ ۱. ترسی ۲. خشک ۳. تباهی ۴. کهنه
" اگر فعل " تری در آیه شریفه : و تری الناس سنکاری و ما هم بستکاری به معنای " ظن به کار رفته باشد:مفعول به دوم آن کدام کلمه است ؟ ۱. محذوف است ۲. التاسی ۰۳ جمله " و ما هم بستکاری ۴. سنکاری ... " کس . . . . م . i ،م . س " ~ : .. : -- n - &. - - -- - 2創 。 . 1 - Y از کدام قرائن موجود در ایه می توان عنوان کرد که ایه شریفه یوم ترونها تذهل کل مُرضعه عمّا ارضعت و تضع کل ذات حمل حملها و تری الناس سنکاری ، دلالت بر وقوع زلزله در نشئه دنیا دارد؟ ۱. ارضاع و وضع حمل ۲. سنکر و مستی ۳. ذهول ۴. یوم * استدلال کسانی که واژه " خسیر را در آیه شریفه و ان آصابته فتنه انقلاب علی وجهه خسیر الدنیا والاخره "، به صورت " خاسر قرائت کرده اند، چیست؟
۱. مفعول به است. ۲. تمییز است. ٢. حال است. ۴. مفعول له است.
" واژه فتنه " در آیه شریفه و ان آصابته فتنه انقلاب علی وجهه ، با کدام یک از مشتقات دیگر هم معناست؟
ا. يوم هم على النار يُفتنون ٢ إن خفتم أن يفتنكم الذين كفروا ۳. و من یرد الله فتنته ". واتقوا فتنة لا تصيبن الذين ظلموا منكم خاصة
" گزینه صحیح در خصوص " مجوس کدام است؟ ۱. پدیده های هستی را به اهریمن مرتبط می کنند. ۰۲ فاقد پیامبر بودند. ۳. مذهب آنها در ردیف ادیان توحیدی است.
آن ذکر آنها در قرآن در کنار مذاهبی چون نصاری، نشان از شرک در مذهب آنهاست.
" " با توجه به آیه شریفه "هذان خصمان اختصشوا فی را هم ، دلیل برتر بینی مسلمین نسبت به یهودیان و نصاری چه بود؟
۱. ناسخ بودن دین اسلام ۲. تحریف نشدن قرآن به عنوان کتاب آسمانیشان ۳. جامع بودن دینشان نسبت به ادیان ماقبل ۰۴ ایمانشان به تمامی کتب آسمانی و پیامبران \\ \\የ•\•\|•\•\ نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۱ از ۴ =
***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستي : . ما تشريحي : . زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : .
عنوان درسی
تفسیر قرآن کریم (۳)، تفسیر ترتیبی قرآن کریم ۲ رشته تحصیلی/کد درسی
الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث ۱۲۲۰۱۸۱ -، آموزش دینی - عربی ۱۲۲۰۵۰۴
- کدام گزینه به معنای "پیاده ها می باشد؟
) ... ضامر ۲. عاکف .Y . رجال f بائس
در روایت منقول از امام صادق(ع)، تفسیر آن حضرت از کلمه " ذکر " در آیه شریفه لشهداوا منافع الهام و یذکروا اسم الله فی آیام معلومات ، چیست؟
۱. قربانی کردن ۲. گفتن تکبیر
۳. بجا آوردن نماز ۴. درخواست بخشش کردن " جمع کلمه " صافه " چیست؟
۱. صواف ۲. صافات ۳، صوافی ۴. آصوفه ץ " در تبیین امامان صادق و باقر(علیهما السلام)، مراد از فردی که : " هرچه به او داده شود ، بسنده کرده، خشمگین نشده و رو ترش ننماید ، چه کسی است ؟ ۱. معتر ۲. مخبت ۳. بائسی ۴. قانع " کتاب " تنزیه الانبیاء " تألیف کدام دانشمند است؟ ۰۱ فیض کاشانی ۲. سید مرتضی ۳. ابن میثم بحرانی ۲. سیوطی " - در آيه شريفه " آلم تر أن الله أنزل من السماء ماء فتصبح الأرض مُخضرة "، نقش كلمه " تصبح " جيست؟ ۱. جواب استفهام ۲. حالی ۳. معطوف ۴. خبر
* کدام یک از صفات خداوند متعال به معنای " عالم بودن و احاطه داشتن او به تدابیر امور و تنظیم شؤون هستی می باشد؟
).. مولی ャ。 خبير « : لطیف f علیم
" " دلیل نامگذلری قرآن کریم از حضرت ابراهیم (ع) به پدر همه موحدان (مله آبیکم) چیست؟
۱. وجوب احترام او برای همه مسلمین ۲. تعظیم جایگاه آن حضرت ۳. ارتباط بیشتر مردم به نسل آن حضرت ۲. سبقت آن حضرت در توحید نسبت به دیگر موخدان
" استدلال علامه طباطبائی مبنی بر اینکه ممکن است مقصود از زکات " در آیه شریفه " والذین هم للز کوه فاعلون ، معنای مصدری آن (پاک کردن مال با انفاق مال ) باشد، چیست؟
) ... مکی بودن سوره ャ。 ذکر آن در کنار نماز *. مقدر بودن لفظ " تأديه " ۴. تعبیر به فاعلون "
\\ \\የ•\•\|•\•\ نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۲ از ۴
***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته مرکز آزمون و سنجش حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است تعداد سوالات : تستي : . ما تشريحي : . زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : . ***** تفسیر قرآن کریم (۳) تفسیر ترتیبی قرآن کریم ۲ رشته تحصیلي /کد درسی
الهیات و معارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث ۱۲۲۰۱۸۱ -، آموزش دینی - عربی ۱۲۲۰۵۰۴
با توجه به آیه شریفه "فتبارک الله آحسن الخالقین ، گزینه نادرست کدام است ؟ ۱. خلق، به معنای اندازه گیری است. ۲. خلقت، اختصاصی به خداوند دارد. *. در قرآن کریم ، خلقت به غیر خداوند هم نسبت داده شده است. ۴. هر چیزی که در آن زیادی محسوس نباشد و دیده شود، مبارک، اطلاق می شود.
۱ - علت به کار رفتن واژه ملائکه به صورت جمع ، در آیه شریفه و لو شاء الله لأنزل ملائکه ما سمعنا بهذا فی آبائنا الاولین "
، چیست؟ ۱. نزول فراوان آنها برای انجام مأموریت. ۲. انجام امور متعدده در عوالم مختلف. ۳. زیاد بودن تعداد آنها به عنوان الهه مشرکان . ۲. انجام امور محوله بصورت دسته جمعی،
| نوع باء در آیه شریفه "قال رب انصرانی بما کذبون " چیست؟ ۱. استعانت - سببت ۲. بدلی-آلت ۳. تعدیه-الصاق ۲. سببیت- تعدیه \ ץ
- جمله " أعبّدؤ الله "در آيه شريفه " فأرسلنا فيهم رسولاً أن اعبدؤالله " ، جه نوع جمله اى است؟
۱. حالیه ٢. مستأنفه ۳. تعلیلیه ۴. مفستره
" در آیه شریفه "قال عمّا قلیل لیصبخن نادمین ، پشیمان شدن قوم نوح (ع)، کنایه از چیست؟
۱. رسیدن عذاب استیصال ۲. تحمل نداشتن به عذاب " . سرعت نزول عذاب ۲. مشاهده عذاب
" " دلیل نکره آمدن کلمه " حین در آیه شریفه افذرهم فی غمر تهم حتی حین ؟ چیست؟
۱. تعمیم عذاب ۲، نزول عذاب همزمان با افتادن در ورطه گمراهی ۳. تهدید به نامعلوم بودن زمان عذاب ۴. آمدن عذاب موعود بطور ناگهانی
" در کدام یک از کتب ذیل مباحث فراوانی پیرامون موضوع تقدم و تأخر در آیات قرآن مطرح شده است؟
۱. الکتاب: سیبویه ۲. معترک الاقران: سیوطی ۳. مجمع البحرین: طریحی ۴ . البدایه والنهایه: ابن کثیر
۱۰۱۰/۱۰۱۰۲۱۴۱۱ = نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ = صفحه " از "
***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته
- - - - டிய துகள்: عركة تعون وسنج حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستي : . ما تشريحي : . زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : .
? ... -- -- --- ? ... ... . "نه ار ***** : تفسیر قرآن کریم (۳)، تفسیر ترتیبی قرآن کریم ۲
این ت: الهیات ومعارف اسلامی گرایش علوم قرآن و حدیث ۱۲۲۰۱۸۱ -، آموزش دینی - عربی۱۲۲۰۵۰۴
* با عنایت به نظر راغب در کتاب مفردات مبنی بر استعمال و کاربرد کلمه امداد " در چیزهای دوست داشتنی و(مد) در کارهای ناروا، کدام آیه قرآن بر خلاف گفته ایشان می باشد؟ ۱. وامددناهم بفاکهه و لحم ممّا یشتهون، ۲. آلن یکفیکم آن یمداکم ربکم بثلاثه آلف من الملائکه، ۳. آیحسبون آتما نمد هم به من مالی و بنین انسارع الهام فی الخیرات بل لا یشعرون، f کلْاَ يُلْحَمدُ هؤلاء و هؤلاء من عطاء ریکہ
" در کدام آیه قرآن واژه "شفق در معنای " عنایت و توجه به کار رفته است؟ ا. والذين آمنوا مُشفقون منها. ۰۲ و هم من خشیته مشفقون، ۳. تا کنا قبل فی آهلنا مشفقین، " ، و وضع الكتاب فترى المجرمين مُشفقين ممّا فيه.
n -- م ة - - -- • t t ” . : ~ . ? " . . . . . . ... – YY " متعلق "الها " در آیه شریفه اولنک یسارعون فی الخیرات و هم الها سابقون " چیست؟
۱. خیرات " سابقون " يسارعون ۴۔ محذوف است
" - کدام آیه قرآن مشعر به سیره و رفتار پیامبر(ص) است؟ ٢. أم يقولون به جنة
۴. آفلم ید تروا القول
1. أم تسألهم خرجاً
٢. أم جاءهم ما لم يأت آباءهم الأولين " - کدام کلمه " حالت استمرار خوف را بیان می کند؟
۱. حذر ۲. افزع " - نوع " لو " در آيه شريفه " قل إن لبثتم إلا قليلاً لو أنكم كنتم تعلمون " جيست؟
۱. وصلیه ۲. شرطیه ۳. مصدری تمانی
۱۰۱۰/۱۰۱۰۲۱۴۱۱ = نیمسال دوم ۹۳-۱۲۹۲ =
***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :