Enter the password to open this PDF file:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش .حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۵۰ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ عن-وان درس : روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی، علم النفسی از دیدگاه دانشمندان اسلامیرشته تحصیلی / کد درس : روانشناسی گرایش روانشناسی عمومی، روانشناسی گرایش روانشناسی عمومی ۱۲۱۷۰۱۲ -، راهنمایی و مشاوره ۱۲۱۷۱۰۶- در آیات قرآن کدامیک به عنوان ملاک شخصیت واقعی انسان و جاودانگی او آمده است؟۱. عقلی ۰۲نفسی ۳. رفتار ". عبوديت ۲- کدام کلمه در قرآن کریم مترادف نفس بکار نرفته است؟۱. قلب ۲. غریزه こう」・W ۴. عقلی ۳- کهن ترین کتاب و اثر مدون در زمینه نفسی چه نام دارد و مربوط به کیست؟۱. افلاطون - انیما أ : افلاطون – علم النفس ۳. ارسطو - انیما ". ارسطو- فيدون ۴- منظور کندی از خلاصی نفس کدام است؟۱. خالصی شدن نفسی ۲. خلود نفسی ۳. تباهی نفسی ۴. هیچکدام ۵- از نظر فارابی نفسی فلکی با کدامیک از انواع نفوس متجانس است؟۱. نفس ناطقه انسانی ۲. نفس حیوانی ۳ - نفس نباتی ۴. نفسی محرکه ۶- از نظر ابن سینا، کدامیک از قوای نفس نباتی نمی باشد؟۱. غاذیه ۲. ناامیه ۳. مولده ۴. محرکه۷- کدامیک از فلاسفه اسلامی معتقد به خلود و بقای نفسی می باشند؟۱. کندی ۲. فارابی ۳. غزالی ۴. کندی و غزالی ۸- از نظر غزالی مرگ............است. ۱. پایان نفسی ۲. کمال روح ۳. عذاب روح ۴. تداوم روح۹- فارابی از کدام عقل به روح الامین تعبیر می کند؟۱. عقلی بالقوه ۲. عقلی بالفعلی ۳. عقلی مستفاد ۴. عقل فعالی ۱۰- ابن سینا معتقد است که قوه وهم برای حیوان به منزله ............ است برای انسان. ۱. قوه فعالی ۲. قوه مصوره ۳. قوه عقلی ۴. قوه حافظه۱۱- از نظر ابن سینا بالاترین مرتبه عقل کدامست؟ا. عقل بالفعل ۲. عقلی مستفاد ۲. عقلی قدسی ۴. عقل فعالی.ץץ"וז. ו. ון. ו. ו صفحه ۱ از ۳نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ ***= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش .حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۵۰ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ عن-وان درس : روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی، علم النفسی از دیدگاه دانشمندان اسلامیرشته تحصیلی / کد درس : روانشناسی گرایش روانشناسی عمومی، روانشناسی گرایش روانشناسی عمومی ۱۲۱۷۰۱۲ -، راهنمایی و مشاوره ۱۲۱۷۱۰۶- در آیات قرآن کدامیک به عنوان ملاک شخصیت واقعی انسان و جاودانگی او آمده است؟۱. عقلی ۰۲نفسی ۳. رفتار ". عبوديت ۲- کدام کلمه در قرآن کریم مترادف نفس بکار نرفته است؟۱. قلب ۲. غریزه こう」・W ۴. عقلی ۳- کهن ترین کتاب و اثر مدون در زمینه نفسی چه نام دارد و مربوط به کیست؟۱. افلاطون - انیما أ : افلاطون – علم النفس ۳. ارسطو - انیما ". ارسطو- فيدون ۴- منظور کندی از خلاصی نفس کدام است؟۱. خالصی شدن نفسی ۲. خلود نفسی ۳. تباهی نفسی ۴. هیچکدام ۵- از نظر فارابی نفسی فلکی با کدامیک از انواع نفوس متجانس است؟۱. نفس ناطقه انسانی ۲. نفس حیوانی ۳ - نفس نباتی ۴. نفسی محرکه ۶- از نظر ابن سینا، کدامیک از قوای نفس نباتی نمی باشد؟۱. غاذیه ۲. ناامیه ۳. مولده ۴. محرکه۷- کدامیک از فلاسفه اسلامی معتقد به خلود و بقای نفسی می باشند؟۱. کندی ۲. فارابی ۳. غزالی ۴. کندی و غزالی ۸- از نظر غزالی مرگ............است. ۱. پایان نفسی ۲. کمال روح ۳. عذاب روح ۴. تداوم روح۹- فارابی از کدام عقل به روح الامین تعبیر می کند؟۱. عقلی بالقوه ۲. عقلی بالفعلی ۳. عقلی مستفاد ۴. عقل فعالی ۱۰- ابن سینا معتقد است که قوه وهم برای حیوان به منزله ............ است برای انسان. ۱. قوه فعالی ۲. قوه مصوره ۳. قوه عقلی ۴. قوه حافظه۱۱- از نظر ابن سینا بالاترین مرتبه عقل کدامست؟ا. عقل بالفعل ۲. عقلی مستفاد ۲. عقلی قدسی ۴. عقل فعالی.ץץ"וז. ו. ון. ו. ו صفحه ۱ از ۳نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ ***= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش .حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۵۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی، علم النفسی از دیدگاه دانشمندان اسلامیرشته تحصیلی / کد درس : روانشناسی گرایش روانشناسی عمومی، روانشناسی گرایش روانشناسی عمومی ۱۲۱۷۰۱۲ -، راهنمایی و مشاوره ۱۲۱۷۱۰۶۱۲- غزالی اصطلاح «عقل ضروری» را برای کدام نوع عقل بکار می برد؟۱. عقلی غریزی ۲. عقل هیولایی ۲. عقل تجربی ۴. عقلی بالملکه۱۳- از نظر صدرالمتالهین پیدایش و تکون انواع جسمانی بر چه قانونی استوار است؟۱. حرکت جوهری ۲. کون و فساد ۳ - حرکت سماوی ۴ - حرکت انسانی۱۴- در کدامیک از نظریه های دوگانگی تن و روان اعتقاد بر این است که فعالیت های بدنی علت اصلی رفتار است و فعالیتهای نفسانی غیر لازمند؟۱. نظریه توازی ۲. نظریه نموزاید ۳. نظریه حیاتی ۴. نظریه اجتماعی ۱۵- این گفته که «منشا و اساسی احکام عقلی چیزی جز منفعت و مصلحت آدمی نیست» از کیست؟ ۱. هیوم ۲. کانت ۳. اسپینوزا ۴. پاسکال۱۶- دانشمندان معاصر «مطلق انگاری» را به نظریه اخلاقی کدامیک از اندیشمندان نسبت داده اند؟۱. فارابی ۲. ارسطو ۳. کندی ۴. افلاطون "lo s"............. ۱۷- غزالی علم اخلاق را علم ۱. معادله ۲. معامله ۰۳ شریعت ۴. رفتار۱۸- از نظر غزالی بقای موجود زنده بر کدامیک از تمایلات مبتنی است؟۱. تمایلات فردی ۲. تمایلات اجتماعی ۳. تمایلات عالی ۴. تمایلات روحانی۱۹- از نظر فارابی از گردهمایی دو قوه «شوقی و عقلی» انسان کدامیک تکوین می یابد؟۱. ادراک ۲. اراده ۳. عادت ۴. تکرار۲۰- از دیدگاه غزالی مهم ترین انفعالات کدامست؟۱. ترسی ۲. غضب ۰۳ پرخاشگری آ، ترس و غضب ۲۱- به اعتقاد غزالی تکرار و تقلید از جمله عواملی است که به تکوین ............. کمک می کند. ۱. بازی ۲. عادت ۳. اراده ۴. عاطفه۲۲- کدام عامل قدرت سازگاری فرد در محیط را میسر می کند؟۱. هوشی ۲. زبان ۳. چش ۴. شخصیت.ץץ"וז. ו. ון. ו. וنیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۲ از ۳ ***= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش .حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۵۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی، علم النفسی از دیدگاه دانشمندان اسلامیرشته تحصیلی / کد درس : روانشناسی گرایش روانشناسی عمومی، روانشناسی گرایش روانشناسی عمومی ۱۲۱۷۰۱۲ -، راهنمایی و مشاوره ۱۲۱۷۱۰۶۱۲- غزالی اصطلاح «عقل ضروری» را برای کدام نوع عقل بکار می برد؟۱. عقلی غریزی ۲. عقل هیولایی ۲. عقل تجربی ۴. عقلی بالملکه۱۳- از نظر صدرالمتالهین پیدایش و تکون انواع جسمانی بر چه قانونی استوار است؟۱. حرکت جوهری ۲. کون و فساد ۳ - حرکت سماوی ۴ - حرکت انسانی۱۴- در کدامیک از نظریه های دوگانگی تن و روان اعتقاد بر این است که فعالیت های بدنی علت اصلی رفتار است و فعالیتهای نفسانی غیر لازمند؟۱. نظریه توازی ۲. نظریه نموزاید ۳. نظریه حیاتی ۴. نظریه اجتماعی ۱۵- این گفته که «منشا و اساسی احکام عقلی چیزی جز منفعت و مصلحت آدمی نیست» از کیست؟ ۱. هیوم ۲. کانت ۳. اسپینوزا ۴. پاسکال۱۶- دانشمندان معاصر «مطلق انگاری» را به نظریه اخلاقی کدامیک از اندیشمندان نسبت داده اند؟۱. فارابی ۲. ارسطو ۳. کندی ۴. افلاطون "lo s"............. ۱۷- غزالی علم اخلاق را علم ۱. معادله ۲. معامله ۰۳ شریعت ۴. رفتار۱۸- از نظر غزالی بقای موجود زنده بر کدامیک از تمایلات مبتنی است؟۱. تمایلات فردی ۲. تمایلات اجتماعی ۳. تمایلات عالی ۴. تمایلات روحانی۱۹- از نظر فارابی از گردهمایی دو قوه «شوقی و عقلی» انسان کدامیک تکوین می یابد؟۱. ادراک ۲. اراده ۳. عادت ۴. تکرار۲۰- از دیدگاه غزالی مهم ترین انفعالات کدامست؟۱. ترسی ۲. غضب ۰۳ پرخاشگری آ، ترس و غضب ۲۱- به اعتقاد غزالی تکرار و تقلید از جمله عواملی است که به تکوین ............. کمک می کند. ۱. بازی ۲. عادت ۳. اراده ۴. عاطفه۲۲- کدام عامل قدرت سازگاری فرد در محیط را میسر می کند؟۱. هوشی ۲. زبان ۳. چش ۴. شخصیت.ץץ"וז. ו. ון. ו. וنیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۲ از ۳ *** .= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجشحضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان استتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۵۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عن-وان درس : روانشناسی از دیدگاه دانشمندان اسلامی، علم النفسی از دیدگاه دانشمندان اسلامیرشته تحصیلی / کد درس : روانشناسی گرایش روانشناسی عمومی، روانشناسی گرایش روانشناسی عمومی ۱۲۱۷۰۱۲ -، راهنمایی و مشاوره ۱۲۱۷۱۰۶۲۳- اصطلاح شاکله در روان شناسی معادل کدام واژه است؟۱. شنیدن ۲. شخصیت ۳. عقلی ۴. خصلت ۲۴- در کدام یک از مراحل رشد شخصیت هوای نفسی حاکم است؟۱. نفس اماره ۰۲ نفس لوامه ۰۳ نفسی مطمئنه ۴. همه موارد ۲۵- در حدیث «المومن کیس» کلمه کیس به چه مفهومی آمده است؟۱. حکمت ۲. عادت ۰۳ هوشی ۰۴غریزه ۲۶- در تفکر اسلامی حقیقتی که انسان را واجد آن می دانند چه نام دارد؟۱. عقلی ٠٢ روان ۲. روح الهی ۴. آزادی ۲۷- «اومانیسم» معادل کدامیک از واژه ها در تاریخ تفکر بشری است؟۱. جامعه مداری ۲. عقلی مداری ۰۳ کشور مداری ۴. انسان مداری ۲۸- کدام گزینه از ابعاد وجودی انسان از دیدگاه اسلام و قرآن نمی باشد؟۱. بعد معنوی ۲. بعد مادی ۳. بعد عقلانی ۴. بعد عاطفی ۲۹- مهم ترین ویژگی علم کدامست؟۱. جدایی آن از متافیزیک ۲. تجربی بودن۳. قابل مشاهده نبودن ۴. گزینه های ۱ و ۲ صحیح است. ۳۰- کدام گزینه از ویژگی های روان شناسی کلاسیک نمی باشد؟۱. علمی بودن ۲. رفتاری بودن ۲. تکاملی بودن ۴. ساختاری بودن.ץץ"וז. ו. ון. ו. וصفحه ۳ از ۳نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ ***