Enter the password to open this PDF file:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
مرکز آزمون و سنجش . - - دانشگاه پیام نور کارشناسی = 藥حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱ درسی : روشهای مطالعات دینی ۱ رشته تحصیلی / کد در سی: الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۴۹- رابطه دین طبیعی با دین وحیانی چگونه توصیف می شود؟ ۱. مستقل از یکدیگر آن تکمیل کننده یکدیگر ۳. مخالف یکدیگر ٠٢ اولی مقدمه دومی۲- از نظر افلاطون چرا بربرها از برخی متفکران یونانی بر تر بودند؟. چون بربرها نظم ونظامی الوهی در اشیاء می دیدند.چون بربرها لااقلی برای اجرام سماوی الوهیت قایل بودند. ۲. چون متفکران یونانی منتقد دین عامه وافسانه شاعران درباره خدایان بودند. آن چون سوفسطاییان دین را یک دروغ مفید برای زمانه ای حقیر میدانستند.۳- دین انسانیت از پیشنهادهای چه کسی برای عصر علمی جدید بود؟۱. اگوست کنت هربرت اسپنسر "، ا، ب، تیلور ٠٢ ماکس مولر ۴- اثر مهم جیمز فریزر در زمینهٔ دین تطبیقی چه نام دارد؟۱. شهرباستان ۲. خراب آباد ۳. شاخهٔ زرین ۴. راهنمای علم و دین ۵- هدف مالینوفسکی از ضبط اسناد ذهنیت بومی چه بود؟ ۱. اثبات ذهنیت بدوی ما قبل منطقی در میان بومیانآن دست یابی به بنیاد قوانین و نهادهای مدنی بومیان۲. بازیابی ردپای تکامل فرهنگ ودین بشر طی مراحل تکاملآن دست یابی به نظر خود بومیان راجع به زندگی ۶- محققان امریکایی پیرو ابو آس چه روشی را در پیش گرفتند؟ ۱. تأکید بر جنبهٔ روانشناختی تاریخ دین وفرهنگ ۲. پژوهش عملی درباب نظامهای خویشاوندی و اجتماعی " تلفیق پژوهشهای عملی شدید و تأملات نظری جدا انگاری قطعی و مسلم بین جادو و دین ۷- کتاب مفهوم امرقدسی رودولف اوتو چگونه اثری است؟۱. اثری کلامی و پدیدارشناسانه " اثری تاریخی و روش شناسانه" اثری فلسفی و زبان شناسانه " اثری روانشناسی ومردم شناسانهW/ΥΔ,نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۱ از ۵ ***مرکز آزمون و سنجش . - - دانشگاه پیام نور کارشناسی = 藥حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک درسی : روشهای مطالعات دینی ۱ رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۴۹۸- امیرچا الیاده به چه دلیل مورد انتقاد واقع گردیده است؟ ) ... رهیافت فلسفی اشی Y رهیافت تاریخی اشی" رهیافت تجربی اش از دین " رهیافت شهودی اش۹- از نظر ویلیام جیمز تجربه های رستگاری بخش چگونه پدید می آیند؟ ۱. باحل علایم روانپریشانهٔ ناشی از تثبیتهای روانی کودکانه ャ با توبه ازاحساس گناه باقی مانده در ناخودآگاه نژاد انسانی . . Y.ز پیوند بین یک شخص آگاه با یک نفس وسیعترآن با کناره گیری ازدین انسانهای بیمار توسط انسانهای سالم ۱۰- انتقاد اساسی علیه مارکس چیست؟۱. اینکه او در راه مبارزهٔ طبقاتی از الهیات آزادی بخش حمایت می نمود.ャ。 اینکه او فرهنگ و معنویت را تا حد عوامل اجتماعی و اقتصادی پایین می آورد.اینکه او محرومیت وستمدیدگی واز خود بیگانگی انسان را صرفا معنوی می دانست.tاینکه او توجه افراطی به دین پیامبرانه بعنوان واقعیتی فراتاریخی داشت.۱- کلود لوی استراوس بنیان الگوهای اجتماعی را در چه می یابد؟۱. ساختارهای ذهن انسانی آ، نظامهای خویشاوندی ۳. ناهمگونی های اسطوره ها ۴۔ واپسین حقیقت۱۲- هدف عمدهٔ پدیدار شناسی دین چیست؟ ، ارزیابی عینی مطالب تحقیق ۲. مطالعهٔ روشمند دین" باز شناسی پیش فرضها " تأویل نظامهای دینیW/ΥΔ,نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۲ از ۵ ***مرکز آزمون و سنجش . - - دانشگاه پیام نور کارشناسی = 藥حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک درسی : روشهای مطالعات دینی ۱ رشته تحصیلی / کد در سی: الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۴۹۱۳- چرا در ادیان باستانی تأکید بر کار کرد و انتقال کل سنت مقدس است؟ ۱. زیرا نمادهای دینی معنایشان را از کل یک بافت می گیرند.ャ چون درک و دریافت نمادها وآیینها پیچیده است. ". زیرا متن مکتوب قابل پژوهشی در میان آنان وجود ندارد. د - چون متن پژوهشی امری جدا از خواندن متن است. ۱۴- محققان اسکاندیناوی از تحلیل کدام سنت طرفداری می کردند؟۱. سنت تاریخی آن سنت شفاهی ۰۳ سنت ماقبل تاریخی ‘‘ ، سنت کتبی۱۵- پدیدارشناسان دین از پدیدارشناسیهای غیرفلسفی (علمی) چه مفهومی را، برداشت کرده اند؟۱. برداشت تبیینی آن برداشت زیستی ۳. برداشت فلسفی " برداشت توصيفي۱۶- از بین گزینه های زیر، کدام یک از ویژگیهای پدیدارشناسی فلسفی محسوب نمی شود؟ ا. التفات ۲. مخالفت با فروکاهش مفرط" : شهود ذات ۴. تغییر آزاد ۱۷- ازنظر بلیکر وظیفهٔ پدیدارشناسی دین چیست؟ Y۱. پژوهش در ساختار عام قدسی شدن پژوهش در درستی اصل تحویل ناپذیری امرقدسی " پژوهش در تئوریا، لوگوس وانتلخیا ۲. پژوهش در سیر تحولی حیات دینی مشهود انسانها۱۸- علت تغییر موضع ویتگنشتاین از تأکید بر معنابه سمت کاربرد زبان چه بود؟ ۱. انتقاد از تلقی معرفت بخش بودن دین واحساسآ: انتقاد از قابل شناخت بودن اظهارات واقوال واحکام دینی" انتقاد از اینکه پدیدارشناسی دین انتظام بخشیدن به پدیداردینی است.f انتقاد از این سخن که امر دینی تحویل ناپذیر و تجزیه ناپذیر است.W/ΥΔ,نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۳ از ۵ ***مرکز آزمون و سنجش . - - دانشگاه پیام نور کارشناسی = 藥حضرت علی(ع): ارزش هر کسی به میزان دانایی و تخصصی اوستتعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۴۵ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک درسی : روشهای مطالعات دینی ۱ رشته تحصیلی / کد در سی: الهیات و معارف اسلامی - ادیان و عرفان (چند بخشی ) ۱۲۲۰۱۴۹۱۹- کدام نهضت دینی در بازگرداندن ایمان دینی در حوزهٔ مسایل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نقش مهمی ایفا کرده است ؟۱. الهیات عقلانی آ: الهیات طبیعی۲. تعالیم رستگاری بخش الهیات آزادی بخش ۲۰- پس از قرن هجدهم روانشناسی چه تحولی یافت؟۱. مطالعهٔ روانشناسی به معرفت شناسی متعالی نزدیک شد.پیوندهای بین دین و روانشناسی کم کم محکم شد.۲. بخشی از سنت فلسفی مرتبط با نظریه های ادراک گردید.مبتنی بر روشهای زیست شناسی و فیزیک شد.۲- برای نخستین بار چه کسی کاربرد پرسشنامه، مصاحبه زندگینامهٔ خودنوشت را در مطالعات پدیدارهای دینی باب کرد؟٠١ ويلهلم وونت ٠٢ فرانتس برنتانو ٠٢ ويلهلم ديلتاى ٠٢ اسوالدکولپه ۲۲- رهیافت ویلیام جیمز در مطالعات روانشناسی کمتر تجربی وبیشتر ............ بود.) ... تئوری Y بالینی .Y . تحلیلی f اخلاقی ۲۳- کدام شخصیت به عنوان شاگرد فروید نقش ممتازی در روانشناسی پدیدارهای دینی ایفا نمود؟ ۱. کارل گوستاو یونگ ۲. آلفرد آدلر " : پی یرژانه ۲ ژان مارتین شارک ۲۴-پژوهشی در خصوص شکل گرفتن مفهوم خدا در ذهن کودکان حاوی چه بود؟ ۰ بحرانی از روابط انسانی پدیدآورندهٔ زوج فضایل و رذیل آن تصویر وتصور پدر ومادر و تصویر و تصور الوهیت ۲. سیر تکاملی وجدان اخلاقی و دریافت شعایری در کودکان پیشرفت مرحلهٔ انسانوار انگاری تا روحانی انگاری ۲۵- تلقی فروید ازدین چه بود؟۱. فرافکنی روح آخرین دلبستگی ٠٢ توهم ۴. مطالعهٔ نفسW/ΥΔ,نیمسال اول ۹۱-۱۳۹۰ صفحه ۴ از ۵ ***