نمونه سوال درس اصول فقه 2 نیمسال دوم 93-92
بیست فایل

نمونه سوال درس اصول فقه 2 نیمسال دوم 93-92

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


WWW20FILE ORG opyright .
کارشناسی و کارشناسی ارشد
* مخالفت باقطع مخالف با واقع
* مخالفت با قطع موافق با واقع
حضرت علی(ع): دانشی راهبر تیکویی برای ایمان است
زمان آزمون (دقیقه) : قستی : ۶۰ قشریحی : ۰
عنوان دارسی : اصول فقه ۲ رشته تحصیلی / کد درس : حقوق جزاوجرم شناسی، حقوق ۱۲۲۰۲۹۰ ۱- استاد کاشف الغطا و نراقیان چه کسی بود؟ ۱. مرحوم بهبهانی ۲. شیخ انصاری ۲- حجیت کدام مورد ذاتی می باشد؟ ۱ . وهمیات ۲. قطع ۳- حجت به معنای اعم کدام است؟ ۱. مترادف اماره ۰۲ مترداف دلیل ۴- کدامیک تجاری می باشد؟ أ. موافقت باقطع موافق يا واقع ۲. موافقت با قطع مخالف با واقع ۵- کیفر متجری چگونه است؟ ۱. بر او کیفری نیست.
۲. مثل مرتکب صفیره مجازات می شود.
۶- کدام یک باعث انکشاف کامل واقعیت است؟
۱. قطع ۲. ظن
۷- راجع به کدام مورد می توان گفت: انه بنفسه طریق الی الواقع؟ أ. أماره ۲. اصلی ۸- قطع قطاع، ریشه در چه سببی دارد؟ ۱. اماره - ۲. اصلی ۹- نظر شیخ انصاری درباره تنجیز علم اجمالی و تفصیلی چیست؟ ا. هیچ کدام منجز تکلیف نیستند. ۰۲ فقط دومی منجز است. ۱۰- فایده اصلی امتثال چیست؟
۱. اجزاء ۲. رهایی از تحیر
▪ የፇ\Wዘየፆ\ሃም ሃፅ\ $

***
۴. اصول حکمیه
۴. حکمی موضوعی
* وجوبی
صفحه ۲ از ۳
E.ORGeopyright Py
دانشکاه پیام تهیه کارشناسی و کارشناسی ارشد موكة آنعهن وسنبش :| تعداد سوالات : تستی : ۳۰ تشریهی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ قشریحی : ۰
عنوان درس : اصول فقه ۲
رشته تحصیلی / کد درس : حقوق جزاوجرم شناسی، حقوق ۱۲۲۰۲۹۰ ۱۱- عمل به ظنون مطلق چگونه است؟
۱. واجب ۲. حرام ۱۲- عقیده ابن قبه رازی نسبت به تعبد به ظن چیست؟
۱. عقلا لازم است. ۲. عقلا راجح است.
۳. عقلا و شرعا لازم است. ۴. عقلا ناممکن است.
۱۳- چه کسی نخستین بار ظن را با ماهیت خود به دنبال قطع مطرح کرد؟
۱. ابن قبه ۲. شیخ انصاری ۲. سید مرتضی
۱۴- نتیجه ظاهری و اولیه دلیل انسداد چه بود؟
۱. بسته بودن راه علم ۲. بسته بودن راه ظن
۳. حجیت ظن خاصی ۴. عدم حجیت ظن مطلق ۱۵- چه کسی اصل حرمت عمل به ظنون مطلق را تأسیس و تحکیم کرد؟
۱. مرحوم بهبهانی ۲. ابن قبه ۳. شیخ طوسی ۱۶- حجیت قیاسی چگونه است؟
۱. مردود ۲. مسکوت ۳. مشکوک ۱۷- ظن حاصل از خبر واحد و ظواهر کتاب چگونه اند؟
۱. اولی ظن خاصی است. ۲. دومی ظن خاص است.
۳. هر دو ظن خاصی اند. ۴. هر دو ظن مطلق اند. ۱۸- نام دیگر ادله فقاهتی چیست؟
۱. اصولی عملیه ۲. اصول علمی ۳. ادله اجتهادیه ۱۹- هرگاه ندانیم حکم نماز جمعه چیست، شبهه ما چگونه است؟
۱. حکمی ۲. موضوعی ۳. مصداقی ۲۰- شکی که با هیچ علم و یقینی همراه نباشد چگونه شبهه ای است؟
۱. اجمالی ۰۲ بدوی ۲. غیرمحصوره
- ۳۶۱۷/۳۶۱۷۶۷۵۱ س- نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲
Printed with FinePrint trial version - purchase at www.fineprint.com

***
WWW20FHLE .OR .
دانشنشگاه پیام نهیه کاوشناسی و کارشناسی او شاهی موكة آناهين وسائجش حضرت علی (ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۶۰ تشریحی : ۰ عنوان درس : اصول فقه ۲
رشته تحصیلی / کال درس : حقوق جزاوجرم شناسی، حقوق ۱۲۲۰۲۹۰
۲۱- اگر اجمالا فرد بداند محتوی یکی از چهار ظرف، شراب است شبهه او چگونه است؟
Y
۱. محصوره * وجوبیه ۰۳ بدوی وجوبی . ۴: غیرمحصوره
۲۲- اگر اجمالا بدانیم یک نجاست خوار وارد مرغداری شده که چند هزار مرغ را پرورش می دهد شبهه ما چگونه است؟
ఆయా ఆశా ۱. غیرمجصوره ۰۲ محصوره تحریمی ۰۳ وجوبی موضوعی - ۲۳- اگر شک کنیم سوره جزء نماز هست یا خیره شک ما در چیست؟
۱. اقلی و اکثر ارتباطی ۲. اقلی و اکثر استقلالی ۲. غیرمحصوره ۴. موضوعی تحریمی የየ– هنر مشهورکدام استصحاب حجت نیست
۱. کلی نوع اول ۲. کلی نوع دوم ۲. کلی نوع اول و دوم ۴. کلی نوع سوم ۲۵- هرگاه ندانیم به جا آوردن نماز جمعه در زمان غیبت واجب است یا حرام، شبهه ما چگونه است؟
ү ۱. دوران امر بین وجوب و حرمت
۰ غیرمحصوره ۰۳ وجوبیه موضوعی ۴. تحریمی موضوعی - ۲۶- برائت عقلی، فرزند خلف کدام قاعده است؟ - ۱. لاضرر ۰۲ قبح عقاب بلابیان ۲۷- حدیث رفع حسب نقلی شیخ صدوق چگونه حدیثی است؟ ۲. علوی ۲۸- استصحاب اصلی است یا اماره؟
أ. أصل
۲۹- استصحاب قهقرائی چگونه است؟ ۱. حجیت تام دارد. ۲. گاهی حجت است. ۳. حجیت ناقصی دارد. ۳۰- طبق قانون مدنی، اگر شهادت بینه شرعی در برابر اسناد معتبر باشد حکم چیست؟ Y.. اسناد معتبر فاقد ارزش می شوند. ۲. شهادت فاقد ارزشی می شود.
۴. هر کدام تقدم زمانی داشته باشد بی اعتبار می شود.
■Wア)Ys『PYYPYA)御
=== نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ =
t" : "് ു


***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :