نمونه سوال درس اصول فقه 2 نیمسال دوم 93-92
بیست فایل

نمونه سوال درس اصول فقه 2 نیمسال دوم 93-92

Current View
counter free hit unique web
دیگر مطالب مرتبط
مطالب مرتبط
متن نوشتاری این نمونه سوال


= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۴۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۹۰ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱
عنوان درس : اصول فقه ۲ رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی ۱۲۲۰۰۸۷ ۱- در بحث اجتماع امر و نهی حکم مضطر در صورتی که اراده و اختیار نداشته باشد چیست؟ ۱. القائل بجوازم الاجتماع یقد ام الامر علی النهی ۲. القائل بعد می جوازم الاجتماع دیقد ام الامر علی النهی ۰۳ فالقولان متفقان۔ فی تقدیم ما هو الاقوی فی قولین۔ ۴. القائل بعد می جواز الاجتماع بیقدام ماهو الاقوی فی قولین ۲- در بحث اجتماع امر و نهی رابطه بین امر و نهی چه را بطه ای است؟ ۱. عموم و خصوصی من وجه ۲. عموم و خصوصی مطلق ۳. تضاد f تعارض ۳- کدام گزینه دلیل قائلین به اجتماع امر و نهی می باشد؟
۱. لو کان متعلق الامرا و النهی شیئا واحداکان للاجتماعر وجه
۲. ان متعلق آلاحکام رهی الافعال الخارجیه
۳. لو کان متعلق الامرا و النهی شیئا واحد فلا مانع امن تعلق الامر بحیثه و النهی بحیثیهای اخری
۴. لو کان متعلق الامر و النهای مختلفا فلا مانع امن تعلق الامر بحیثیه و النهی بحیثیه اخری ۴- حکم قائلین به اجتماع امر و نهی چیست؟
۱. جانب امر را مقدم می دارند ۲. به اطلاق هر دو دلیل عمل میکنند
۳. هیچ کدام را برنمی گزیند ۴. جانب نهی را مقدم می دارند ۵- آیه شریفه " و لاتنکحو مانکح آبا و کم من النساء الا ما قد سلف کدام یک از انواع نهی را شامل می شود؟
۱. نهی کراهتی آنهی تنزیهی ٠٢ نهی مولوی ۴. نهی ارشادی ۶- کدام یک از گزینه های زیر موجب فساد عبادت است؟
۱. نهی عن قرائه سوره العزائم فی الصلاف ۲. نهی بالجهر القرائه فی الصلاف
۳. نهی عن طهارهٔ الماییهای عند اما کانت "مضرهٔ ۴ - نھی عن الصیام فی عیدین۔ ۷- نهی در آیه شریفه و لا تقربوا الزینا انه کان فاحشه و ساء سبیلا " بر چه حکمی دلالت دارد؟
۱. کراهت ۲. صحت ۳. عدم فساد ۴. فساد ۸- حکم این مساله در معاملات چیست : اذا کان نهی مرددا بین کونه - مولویا او ارشادیا "
۱. یحمل علی المولویهی الی الفسادر ٢- یحمل علی الارشاد الی الفسادر
۰۳یحملا علی الارشاد او المولویه الی الفساد ٠٢ يحمل علی المولویه و حکمه لايفسد المعامله .
)•)•/)•)•'•१f
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۱ از ۶































***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۴۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۹۰ تشریحی : ۰ سری سوال : یک ۱
عنوان درس : اصول فقه ۲ رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی ۱۲۲۰۰۸۷ ۱- در بحث اجتماع امر و نهی حکم مضطر در صورتی که اراده و اختیار نداشته باشد چیست؟ ۱. القائل بجوازم الاجتماع یقد ام الامر علی النهی ۲. القائل بعد می جوازم الاجتماع دیقد ام الامر علی النهی ۰۳ فالقولان متفقان۔ فی تقدیم ما هو الاقوی فی قولین۔ ۴. القائل بعد می جواز الاجتماع بیقدام ماهو الاقوی فی قولین ۲- در بحث اجتماع امر و نهی رابطه بین امر و نهی چه را بطه ای است؟ ۱. عموم و خصوصی من وجه ۲. عموم و خصوصی مطلق ۳. تضاد f تعارض ۳- کدام گزینه دلیل قائلین به اجتماع امر و نهی می باشد؟
۱. لو کان متعلق الامرا و النهی شیئا واحداکان للاجتماعر وجه
۲. ان متعلق آلاحکام رهی الافعال الخارجیه
۳. لو کان متعلق الامرا و النهی شیئا واحد فلا مانع امن تعلق الامر بحیثه و النهی بحیثیهای اخری
۴. لو کان متعلق الامر و النهای مختلفا فلا مانع امن تعلق الامر بحیثیه و النهی بحیثیه اخری ۴- حکم قائلین به اجتماع امر و نهی چیست؟
۱. جانب امر را مقدم می دارند ۲. به اطلاق هر دو دلیل عمل میکنند
۳. هیچ کدام را برنمی گزیند ۴. جانب نهی را مقدم می دارند ۵- آیه شریفه " و لاتنکحو مانکح آبا و کم من النساء الا ما قد سلف کدام یک از انواع نهی را شامل می شود؟
۱. نهی کراهتی آنهی تنزیهی ٠٢ نهی مولوی ۴. نهی ارشادی ۶- کدام یک از گزینه های زیر موجب فساد عبادت است؟
۱. نهی عن قرائه سوره العزائم فی الصلاف ۲. نهی بالجهر القرائه فی الصلاف
۳. نهی عن طهارهٔ الماییهای عند اما کانت "مضرهٔ ۴ - نھی عن الصیام فی عیدین۔ ۷- نهی در آیه شریفه و لا تقربوا الزینا انه کان فاحشه و ساء سبیلا " بر چه حکمی دلالت دارد؟
۱. کراهت ۲. صحت ۳. عدم فساد ۴. فساد ۸- حکم این مساله در معاملات چیست : اذا کان نهی مرددا بین کونه - مولویا او ارشادیا "
۱. یحمل علی المولویهی الی الفسادر ٢- یحمل علی الارشاد الی الفسادر
۰۳یحملا علی الارشاد او المولویه الی الفساد ٠٢ يحمل علی المولویه و حکمه لايفسد المعامله .
)•)•/)•)•'•१f
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۱ از ۶































***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۹۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک
تعداد سوالات : تستی : ۴۰ تشریحی : ۰
عنوان درسی : اصول فقه ۲
رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی ۱۲۲۰۰۸۷ ۹- دلالت لفظ انسان بر حیوان ناطق از چه نوع دلالتی است؟
۱. دلالت تضمنی ۲. دلالت التزامی ۳. دلالت مطابقی ۴. دلالت عقلی
۱۰- این عبارت ، تعریف کدام یک از واژگان زیر است اما دل علیه اللفظر فی محل - النطق را ۱. دلالت لفظی آن منطوق " : مفهوم موافق ۴. مفهوم مخالف ۱۱- به کدام دلیلی ، جمله شرطیه ان رزقت والدا فاختنه فاقد مفهوم است؟
۱. بدلیل عدم الملازمه بین المقدم و التالی ۲. بدلیل ارتفاع الشرط املازمالارتفاع الموضوع
۰۳ بدلیل العدم الانحصار ِ السببیت فی الشرط ۰۴ بدلیل انتفاء الشرط یعند الانتفاء الجزا
۱۲- کدام گزینه از شرایط متاخرین برای مفهوم داشتن جملات شرطیه می باشد؟ ۱. دلاله القضیه رعلی الملازمه بدلیل الاطلاق. ۲. بدلاله القضیه علی الملازمه بدلیل التبادر ۰۳ دلاله القضیه علی ان آلتالی معلق علی المقدام بدلیل التبادر
۲. تدلاله القضیه رعلی عدم الانحصار السبیبیه بدلیل الاطلاق
۱۳- در هنگام شک در تداخل مسببات کدام گزینه صادق است؟ ۱. جمالیه شرطیه در عدم تداخل مسببات ظهور دارد
آن جملیه شرطیه در تداخل مسببات ظهور دارد
۳. جمله شرطیه ظهور در هیچیک ندارد و به اصول عملیه مراجعه میشود
آن جملیه شرطیه در عدم تداخل اسباب و مسببات ظهور دارد
۱۴- آیه شریفه اوربائکم الاتی فی حجور کم من نسائکم الاتی دخالتم بهن موید کتاب مورد در زمینه مفهوم است؟ ۱. مفهوم نداشتن وصف ۲. مفهوم نداشتن لقب " : مفهوم داشتن وصف ۴. مفهوم نداشتن غایت ۱۵- کدام یک از موارد زیر واجد مفهوم است؟
ا. و قاتلوهم حتى لا تكون فتنة ۰۲ السارق و السارقه فاقطعوا ایدیهما
۳. لا تاکلو الربا اضعافامضاعفه ۴. فی الغنمه السائمه زکات
१f•'•)•)/•)•) صفحه ۲ از ۶
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲







***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۹۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک
تعداد سوالات : تستی : ۴۰ تشریحی : ۰
عنوان درسی : اصول فقه ۲
رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی ۱۲۲۰۰۸۷ ۹- دلالت لفظ انسان بر حیوان ناطق از چه نوع دلالتی است؟
۱. دلالت تضمنی ۲. دلالت التزامی ۳. دلالت مطابقی ۴. دلالت عقلی
۱۰- این عبارت ، تعریف کدام یک از واژگان زیر است اما دل علیه اللفظر فی محل - النطق را ۱. دلالت لفظی آن منطوق " : مفهوم موافق ۴. مفهوم مخالف ۱۱- به کدام دلیلی ، جمله شرطیه ان رزقت والدا فاختنه فاقد مفهوم است؟
۱. بدلیل عدم الملازمه بین المقدم و التالی ۲. بدلیل ارتفاع الشرط املازمالارتفاع الموضوع
۰۳ بدلیل العدم الانحصار ِ السببیت فی الشرط ۰۴ بدلیل انتفاء الشرط یعند الانتفاء الجزا
۱۲- کدام گزینه از شرایط متاخرین برای مفهوم داشتن جملات شرطیه می باشد؟ ۱. دلاله القضیه رعلی الملازمه بدلیل الاطلاق. ۲. بدلاله القضیه علی الملازمه بدلیل التبادر ۰۳ دلاله القضیه علی ان آلتالی معلق علی المقدام بدلیل التبادر
۲. تدلاله القضیه رعلی عدم الانحصار السبیبیه بدلیل الاطلاق
۱۳- در هنگام شک در تداخل مسببات کدام گزینه صادق است؟ ۱. جمالیه شرطیه در عدم تداخل مسببات ظهور دارد
آن جملیه شرطیه در تداخل مسببات ظهور دارد
۳. جمله شرطیه ظهور در هیچیک ندارد و به اصول عملیه مراجعه میشود
آن جملیه شرطیه در عدم تداخل اسباب و مسببات ظهور دارد
۱۴- آیه شریفه اوربائکم الاتی فی حجور کم من نسائکم الاتی دخالتم بهن موید کتاب مورد در زمینه مفهوم است؟ ۱. مفهوم نداشتن وصف ۲. مفهوم نداشتن لقب " : مفهوم داشتن وصف ۴. مفهوم نداشتن غایت ۱۵- کدام یک از موارد زیر واجد مفهوم است؟
ا. و قاتلوهم حتى لا تكون فتنة ۰۲ السارق و السارقه فاقطعوا ایدیهما
۳. لا تاکلو الربا اضعافامضاعفه ۴. فی الغنمه السائمه زکات
१f•'•)•)/•)•) صفحه ۲ از ۶
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲







***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۴۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۹۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : اصول فقه ۲
رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی ۱۲۲۰۰۸۷ ۱۶- جملات شرطیه در صورتی دارای مفهوم هستند که شرط چه شرایطی داشته باشد؟
۱. قید برای موضوع باشند مانند ان جائک زید فاکرمه
قید برای موضوع باشد مانند فاغسلو وجوهکم و اید یکم الی المرا فق
۰۳قید برای حکم باشد مانند ان اکرمکک زید فاکرمه

۴. قید برای حکم باشد مانند فاغسلوا وجوهکم و اید یکم الی المرافق
۱۷- کدام یک از اصولیین زیر غایت را داخل در مغیی میداند؟
f
۱. شیخ طوسی ۲. سید مرتضی ۲. شیخ صدوق امام خمینی
۱۸- کدام گزینه در رابطه عبارت اتموا الصیام الی اللیل - صحیح می باشد؟
Y
۱. مفهوم دارد بدلیل مفهوم داشتن وصف مفهوم دارد بدلیل مفهوم داشتن غایت
. Y.
۳. مفهوم ندارد بدلیل مفهوم نداشتن لقب مفهوم دارد بدلیل مفهوم داشتن لقب
۱۹- استدلا علی دلاله الوصف علی المفهوم بوجوه ۱. بدلیل العقل و الاطلاق۔ ٢. بدلیل التبادر و الوضع و العقل۔ ۰۲ بدليل. الاطلاق و الوضع رو عدم .اللغويه آ . بدليل التبادر و الاطلاق. واللزوم اللغويه ۲۰- مفهوم سالبه کلیه ، مطابق نظر شیخ اصفهانی و شیخ انصاری چیست؟ ۱. موجبه کلیه - سالبه جزئیه ۲. موجبه جزئیه - موجبه جزئیه ۳. موجبه جزئیه - موجبه کلیه ۴. موجبه کلیه - موجبه جزئیه ۲۱- این تعریف ، تعریف کدام گزینه است کون للفظ بحیث یشمل مفهومه لجمیع - ما یصلح ان اینطبق علیه - مفهوم الواحد . ۱. عام Y. اطلاق " مخصص متصل f نصی ۲۲- عبارت "احل الله البیع و اکرام عالما به ترتیب کدامیک از اقسام عام و اطلاق را شامل می شود؟ ۱. عام استغراقی اطلاق بدلی ۲. اطلاق شمولی اطلاق بدلی
۳ - اطلاق شمولی - عام بدلی ۴. عام مجموعی - عام استغراقی
)•)•/)•)•'•१f
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۳ از ۶


























***
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
.
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۴۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۹۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : اصول فقه ۲
رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی ۱۲۲۰۰۸۷ ۱۶- جملات شرطیه در صورتی دارای مفهوم هستند که شرط چه شرایطی داشته باشد؟
۱. قید برای موضوع باشند مانند ان جائک زید فاکرمه
قید برای موضوع باشد مانند فاغسلو وجوهکم و اید یکم الی المرا فق
۰۳قید برای حکم باشد مانند ان اکرمکک زید فاکرمه

۴. قید برای حکم باشد مانند فاغسلوا وجوهکم و اید یکم الی المرافق
۱۷- کدام یک از اصولیین زیر غایت را داخل در مغیی میداند؟
f
۱. شیخ طوسی ۲. سید مرتضی ۲. شیخ صدوق امام خمینی
۱۸- کدام گزینه در رابطه عبارت اتموا الصیام الی اللیل - صحیح می باشد؟
Y
۱. مفهوم دارد بدلیل مفهوم داشتن وصف مفهوم دارد بدلیل مفهوم داشتن غایت
. Y.
۳. مفهوم ندارد بدلیل مفهوم نداشتن لقب مفهوم دارد بدلیل مفهوم داشتن لقب
۱۹- استدلا علی دلاله الوصف علی المفهوم بوجوه ۱. بدلیل العقل و الاطلاق۔ ٢. بدلیل التبادر و الوضع و العقل۔ ۰۲ بدليل. الاطلاق و الوضع رو عدم .اللغويه آ . بدليل التبادر و الاطلاق. واللزوم اللغويه ۲۰- مفهوم سالبه کلیه ، مطابق نظر شیخ اصفهانی و شیخ انصاری چیست؟ ۱. موجبه کلیه - سالبه جزئیه ۲. موجبه جزئیه - موجبه جزئیه ۳. موجبه جزئیه - موجبه کلیه ۴. موجبه کلیه - موجبه جزئیه ۲۱- این تعریف ، تعریف کدام گزینه است کون للفظ بحیث یشمل مفهومه لجمیع - ما یصلح ان اینطبق علیه - مفهوم الواحد . ۱. عام Y. اطلاق " مخصص متصل f نصی ۲۲- عبارت "احل الله البیع و اکرام عالما به ترتیب کدامیک از اقسام عام و اطلاق را شامل می شود؟ ۱. عام استغراقی اطلاق بدلی ۲. اطلاق شمولی اطلاق بدلی
۳ - اطلاق شمولی - عام بدلی ۴. عام مجموعی - عام استغراقی
)•)•/)•)•'•१f
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲ صفحه ۳ از ۶


























***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۴۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۹۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : اصول فقه ۲
رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی ۱۲۲۰۰۸۷
۲۳- کدام تعریف در رابطه با عام مجموعی صحیح می باشد؟
۱. حکمی که به مجموع مکلفین تعلق گرفته و همه مکلف به رعایت آن می باشند
۲. حکمی که به یکی از افراد تحت شمول بطور لا علی التعیین تعلق داشته است
۳. حکمی که به همه افرادمن حیث المجموع تعلق گرفته است بطوری که تمام افراد به صورت جمعی یک موضوع را تشکیل میدهد
۴. حکم واحد که به عموم افراد تحت شمول تعلق گرفته و به تعداد آنها منحل به احکام متعدد می شود ۲۴- کدام یک از عبارات در رابطه با مخصصی صحیح می باشد
۱. مخصصی منفصلی ، هیچ مزاحمتی در حجیت عام در عموم ندارد
۲. در مخصصی منفصل عام فقط ظهور در خاصی دارد
۳. تخصیصی عام موجب مجاز شدن عام در معنای خود می شود
آن در مخصصی متصل ظهور ابتدایی برای عام منعقد می شود ۲۵- در عبارت "کل " ماء طاهر الا ما تغیر طعمه او لونه کدام عبارت صادق است
۱. مفهوم مردد بین اقلی و اکثر است - اجمال مخصصی به عام سرایت نمی کند
۲. مفهوم مردد بین متباینین است - اجمال مخصصی به عام سرایت نمی کند
۳. مفهوم مرداد بین متباینین است - اجمال مخصصی به عام سرایت می کند ۴. مفهوم مردد بین اقل و اکثر است - اجمال مخصص به عام سرایت می کند ۲۶- در کدام یک از اقسام مخصصی اجمال به عام سرایت نمی کند
۱. اجمال المخصص المتصل الدائر امرہ بین الاقل و الاکثر ۲. اجمال المخصصی المنفصل الدائر امره بین الاقل و الاکثر
۳. اجمال المخصصی المنفصل الدائر امره بین المتباینین .Y . اجمال المخصص المتصل الدائر امره بين المتباينين ۲۷- کدام گزینه مناسب عبارت علی الید - ما اخذت " حتی تود ای است
۱. مخصصی متصل است و شبهه در مصداق است ۲. مخصصی منفصل است وشبهه در مصداق است
۳. مخصصی منفصل است و مفهوم مردد بین اقل و اکثر است ۴. مخصص متصل است ومفهوم مرداد بین متبیانین است
--------۲۸- مقدار لازم برای فحص و جستجوی از مخصصی عبارت است از
۱. اطمینان شخصی ۲ - حصول یقین ۳. شک نزدیک به ظن ۴. دست یابی به اماره
१f•'•)•)/•)•) صفحه ۴ از ۶
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲







***
.
= دانشگاه پیام نور کارشناسی مرکز آزمون و سنجش
حضرت علی(ع): دانش راهبر نیکویی برای ایمان است
تعداد سوالات : تستی : ۴۰ تشریحی : ۰ زمان آزمون (دقیقه) : تستی : ۹۰ تشریحی : ۰ سری سوال : ۱ یک عنوان درس : اصول فقه ۲
رشته تحصیلی / کد درس : الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه ومبانی حقوق اسلامی ۱۲۲۰۰۸۷
۲۳- کدام تعریف در رابطه با عام مجموعی صحیح می باشد؟
۱. حکمی که به مجموع مکلفین تعلق گرفته و همه مکلف به رعایت آن می باشند
۲. حکمی که به یکی از افراد تحت شمول بطور لا علی التعیین تعلق داشته است
۳. حکمی که به همه افرادمن حیث المجموع تعلق گرفته است بطوری که تمام افراد به صورت جمعی یک موضوع را تشکیل میدهد
۴. حکم واحد که به عموم افراد تحت شمول تعلق گرفته و به تعداد آنها منحل به احکام متعدد می شود ۲۴- کدام یک از عبارات در رابطه با مخصصی صحیح می باشد
۱. مخصصی منفصلی ، هیچ مزاحمتی در حجیت عام در عموم ندارد
۲. در مخصصی منفصل عام فقط ظهور در خاصی دارد
۳. تخصیصی عام موجب مجاز شدن عام در معنای خود می شود
آن در مخصصی متصل ظهور ابتدایی برای عام منعقد می شود ۲۵- در عبارت "کل " ماء طاهر الا ما تغیر طعمه او لونه کدام عبارت صادق است
۱. مفهوم مردد بین اقلی و اکثر است - اجمال مخصصی به عام سرایت نمی کند
۲. مفهوم مردد بین متباینین است - اجمال مخصصی به عام سرایت نمی کند
۳. مفهوم مرداد بین متباینین است - اجمال مخصصی به عام سرایت می کند ۴. مفهوم مردد بین اقل و اکثر است - اجمال مخصص به عام سرایت می کند ۲۶- در کدام یک از اقسام مخصصی اجمال به عام سرایت نمی کند
۱. اجمال المخصص المتصل الدائر امرہ بین الاقل و الاکثر ۲. اجمال المخصصی المنفصل الدائر امره بین الاقل و الاکثر
۳. اجمال المخصصی المنفصل الدائر امره بین المتباینین .Y . اجمال المخصص المتصل الدائر امره بين المتباينين ۲۷- کدام گزینه مناسب عبارت علی الید - ما اخذت " حتی تود ای است
۱. مخصصی متصل است و شبهه در مصداق است ۲. مخصصی منفصل است وشبهه در مصداق است
۳. مخصصی منفصل است و مفهوم مردد بین اقل و اکثر است ۴. مخصص متصل است ومفهوم مرداد بین متبیانین است
--------۲۸- مقدار لازم برای فحص و جستجوی از مخصصی عبارت است از
۱. اطمینان شخصی ۲ - حصول یقین ۳. شک نزدیک به ظن ۴. دست یابی به اماره
१f•'•)•)/•)•) صفحه ۴ از ۶
نیمسال دوم ۹۳-۱۳۹۲







***

نطر کاربران درباره این مطلب
نظر شما درباره این مطلب:

نام :

پیشنهاد :